10°   dziś 12°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Gruz z nagrobków na drodze, starosta przeciwny

Opublikowano 15.03.2014 06:59:01 Zaktualizowano 05.09.2018 08:17:17 top

Jurków. Grabarz z Jurkowa samodzielnie utwardził drogę, z której korzysta. Kontrowersje budzi materiał, którego użył do prac – to gruz z nagrobków. Droga wiodła przez koryto potoku, wcześniej musiał więc zmienić jego bieg. Teraz w tej sprawie interweniuje starosta, widząc zagrożenie powodzią.

Jeden z mieszkańców Jurkowa postanowił na własną rękę utwardzić drogę, z której korzysta. Jego inicjatywa nie spotkała się jednak ze zrozumieniem wszystkich, gdyż wspomniana droga biegnie w korycie potoku, a materiał który został wykorzystany do robót, to m.in. gruz z nagrobków.

Jak mówi nam rolnik, a jednocześnie miejscowy grabarz, droga od lat była wykorzystywana przez mieszkańców Jurkowa jako dojazd do okolicznych pól. Po pewnym czasie płynący w pobliżu potok zmienił koryto, zalewając drogę, z której nadal korzysta rolnik, m.in. do spędzania bydła na pastwisko. Gdy deszcze są ulewne, przejazd przez drogę jest niemożliwy, a woda zalewa okoliczne domy.

- Moi pradziadkowie i dziadkowie jeździli tą drogą. Mam mapy, na których jest oznaczona jako droga gminna. Od 2005 roku zwracam się do władz z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu - mówi. - Mam nawet odpowiedź z 2012 roku, w której gmina informuje mnie że czeka na współfinansowanie zadania.

Pewnego dnia, gdy jego traktor uległ uszkodzeniu podczas pokonywania podmokłej drogi, mężczyzna postanowił samodzielnie poprawić trakt. Wcześniej zmienił bieg potoku. Prace wykonał na około 40 metrach, na prywatnej działce za zgodą jej właściciela. - Udrożniłem potok, który po ulewnych deszczach zalewał drogę - tłumaczy.

Niektórzy sąsiedzi twierdzą, że nowe koryto to pewna powódź – potok Śliwkówka już w przeszłości zalewał okoliczne domy. Rolnik przekonuje jednak, że udrożniona przez niego część jest szersza, niż w innych miejscach.

Kontrowersje wywołuje także materiał, którego użył mężczyzna. Jako że jest grabarzem, postanowił wykorzystać pozostałości po starych nagrobkach.

- To jest gruz, a nie płyty grobowców. Nie miałem innych środków, musiałem sobie jakoś poradzić. Ludzie zostawiają stare nagrobki na obrzeżach, a moim obowiązkiem jest sprzątanie cmentarza - wyjaśnia. - Tam nie ma całych płyt z symbolami religijnymi. Takie rzeczy traktuję ze czcią i wkładam do grobów - zapewnia.

Z prośbą o szczegóły tej sprawy zwróciliśmy się do Urzędu Gminy Dobra, na terenie której znajduje się miejscowość.

- Trudno to wszystko ocenić, sprawa jest bardzo skomplikowana. Nie da się dokładnie ustalić biegu potoku, bo nie ma go w mapach. Nie wiadomo, kto jest jego właścicielem - powiedziano nam w urzędzie. - Konieczna jest regulacja, bo zdarzały się już podtopienia. Nie dotyczy to tylko tego fragmentu, łącznie to blisko 600 metrów potoku, przy którym mieszkają ludzie. By było to możliwe, niezbędne jest ustalenie linii brzegowej, a to jest bardzo kosztowne. Samo ustalenie działek przez geodetę to koszt około 20 tys. złotych - wyjaśniał nam jeden z urzędników.

Jego zdaniem nie ma też podstawy prawnej do ukarania grabarza. Koryto potoku nie jest wydzielone, RZGW nie może więc interweniować, a gruz i cegły nie są szkodliwymi odpadami i utwardzanie dróg takim materiałem jest dozwolone.

W rozwiązanie problemu włączył się także starosta Jan Puchała. - W ostatnich miesiącach ubiegłego roku zostałem przez mieszkańców miejscowości Jurków, z radną Gminy Dobra Barbarą Gawlik na czele, powiadomiony o robotach wykonywanych na potoku Śliwówka I, które doprowadziły do znacznego zawężenia koryta potoku - informuje Jan Puchała. - Mieszkańcy wsi zwrócili się do mnie jako do organu właściwego w sprawach zarządzania kryzysowego na obszarze powiatu, z prośbą o pomoc wobec realnego zagrożenia powodziowego, które wystąpiło w związku z zasypaniem części w/w cieku. Przedłożyli też stosowną dokumentację obrazującą wylewanie potoku w ubiegłych latach. Ze względu na powagę sprawy, nie mogłem pozostać obojętny na tego rodzaju sygnały i dlatego też podjąłem konkretne działania - zapewnia starosta.

Jak dodaje Jan Puchała, o całej sprawie poinformowano Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie, który jest administratorem cieku, Wojewódzkiego oraz Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego ze względu na rodzaj wykonywanych robót, wójta gminy Dobra, a także Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Krakowie ze względu na składowane i nasypywane w korycie potoku odpady.

- W wyniku moich interwencji przeprowadzono komisję w terenie, w której uczestniczyli przedstawiciele powiatu, gminy Dobra oraz RZGW w Krakowie - informuje Puchała w wiadomości do redakcji. - Komisja jednoznacznie potwierdziła konieczność udrożnienia potoku, a ponadto jego kompleksowej regulacji. Problem jaki napotkaliśmy, to nieuregulowany stan prawny nieruchomości, przez które płynie potok oraz brak ustalenia linii brzegowej cieku. Obecnie sprawa jest w dalszym ciągu w toku i po przeprowadzeniu kontroli w terenie, oczekuję na rozstrzygnięcia m.in. od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, oraz od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie, która także zajęła się przedmiotowym problemem.

Rolnik, który na własną rękę zajął się regulacją potoku twierdzi, że działania starosty nie są bezinteresowne. Jak mówi, Jan Puchała o wszystkim informował nawet prokuraturę, która sprawę przekazała do sądu. Sąd jednak postępowanie umorzył. - Starosta używa swojego stanowiska, władzy i wszystkich możliwych narzędzi prawnych do rozwiązania rodzinnego konfliktu. Stąd jego interwencja - mówi nam mężczyzna.

- Czynności jakich się podjąłem miały na celu uruchomienie stosownych procedur, tak aby w sprawie mogły zadziałać właściwe organy. Nigdy nie żądałem aby ukarano wykonawcę tych robót, na co dowodem jest treść pism kierowanych ode mnie do w/w organów - zaznacza Jan Puchała. - Moim zamiarem było i jest, doprowadzenie stanu obecnie istniejącego na potoku Śliwówka, do stanu zgodnego z prawem. Przede wszystkim jednak chodzi mi od dobro mieszkańców okolicznych gospodarstw, którzy zwrócili się do mnie w obawie o własne bezpieczeństwo - zapewnia starosta. - Nie chcę komentować kwestii wykładania drogi umiejscowionej w korycie potoku fragmentami płyt nagrobkowych. Jest to kwestia poczucia moralności i szacunku dla pewnych wartości, wykonawcy tychże robót - dodaje.

Społeczność Jurkowa w tej sprawie jest podzielona.

Do tematu będziemy powracać.

Zobacz również:

Komentarze (85)

hefajstos
2014-03-15 07:34:46
0 0
'Jest to kwestia poczucia moralności i szacunku dla pewnych wartości, wykonawcy tychże robót - dodaje.'
ale jak dewastowano nagrobek SB, i milicji na cmentarzu limanowskim wtedy był to czyn bohaterski jak to stwierdził urzędas IPN i jak się to ma do kwesti poczucia moralności Panie starosto
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 07:50:58
0 0
@hefajstos
oczywiście, że dewastowanie i niszczenie symboli o charakterze pro komunistycznym i pro totalitarnym jest jak najbardziej słuszne i godne podziwu, tym bardziej, że zgodne z literą prawa.
Po pierwsze to nie był nagrobek, a tablica upamiętniająca, po drugie jeśli nie znasz drugiego dna w sprawie, w której piszesz, lepiej głupot nie wypisuj-trochę szacunku dla samego siebie i swojej ignorancji.
Odpowiedz
paprotnik
2014-03-15 08:14:58
0 0
A jak funkcjonuje w Jurkowie kaplica na cmentarzu i czy ludzie zadowoleni ?
Odpowiedz
jeden1
2014-03-15 08:26:38
0 0
Jażem doprowadził...to moja zasługa...to dla dobra innych.Czy z Obamą starosta też się konsultował w tej arcyważnej i zagrażającej życiu mieszkańców sprawie?Ach,ten artystyczny kompleks boskości...
Odpowiedz
Doradca
2014-03-15 08:46:35
0 0
Rzeki potoki, które mają właścicieli od czasu powodzi w 1997 roku zarosły olszynami i nie doprosi się RZGW o ich wyczyszczenie zalegające hołdy mułu i żwiru zmieniają przebieg koryta a wzbierające wody zabierają kolejne hektary prywatnym właścicielom podmywając drogi zagrażając całym zabudowaniom i nie doprosi się o zajęcie się sprawą.
Dziwny jest ten świat jak się chce kładkę lub mostek wybudować nie daj Boże żeby przerzucić kładkę przez potok to właściciel potoku lub rzeki znajdzie się zaraz. Gość chciał poprawić warunki to Go wspomóżcie a nie włóczyć gościa po sądach i prokuraturach.

Wysłać PZD ze sprzętem i w ramach dobrej współpracy ponad podziałami dla dobra mieszkańców w parę godzin utwardzić drogę i udrożnić ten ciek wodny, bo potokiem to tego nawet nazwać nie można.

To będzie chwalebny czyn.

Była zima koparki stały na bazie trzeba było wysłać jedną z samochodem załadowanym kruszywem i byłoby po problemie.

Dlaczego Jurków jest traktowany w sposób szczególny?.

Limanowa boryka się z zatwierdzeniem dokumentacji na ustalenie przebiegu linii brzegowych, która jest kompletna i jest problem, bo ktoś się nad tym doktoryzuje a tam nie ma świstka „papierka” i jest afera na całą Polskę.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 08:47:07
0 0
Dziękujemy panie Starosto, że można na pana liczyć nawet w sprawach, w których nie musi pana urząd pomagać. Dla pana dobro mludzi zawsze jest największym nakazem.Gmina Dobra to zawsze byli leserzy, którym z ludźmi zawsze było pod prąd.
P.S. Benek musi odejść!!!
Odpowiedz
HenrykV
2014-03-15 09:01:01
0 0
Barbara Gawlik wspólnie z Janem Puchałą - jak to było.... mężczyzna z przeszłością, kobieta po przejściach ...
ten potok w Jurkowie to jakiś potok nad potokami. Należy nawet napisać Superpotok. Czym on sobie zasłużył na zainteresowanie ze strony Urzędu Starosty że uruchamia on gminę, RZGW czy ochronę środowiska.
Znając liczbę potoków z nieuregulowaną linią brzegową które wylewają przy powodzi to Starosta będzie rządził wiecznie
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 09:03:16
0 0
Na takie błache sprawy to ma czas a na powazne rzeczy czasu nie ma.Widać jak cięzko jest zapracowany!

Cokolwiek załatwic w tym Urzedzie to trzeba miec wielkie szczescie,bo same kłody pod nogi.
Odpowiedz
ronald80
2014-03-15 09:05:54
0 0
A to ciekawe... chłop od 2005r prosił o zrobienie drogi i się nie doprosił, a jak sam zrobił to nagle wszystkich ruszyło i pretensje do niego... Niech się władza wreszcie ogarnie
Odpowiedz
MAJA12
2014-03-15 09:15:54
0 0
Nasz starosta to wspaniały człowiek, który pomaga biednym, dba o mieszkańców, aby żyło im się w dostatku, stoi na straży przestrzegania prawa zawiadamiając wszystkie instytuje o naruszeniach przez nie posłusznych obywateli powiatu panu staroście. Dlaczego ten pan z Jurkowa nie poprosił pan Puchałe o wydanie decyzji pozwalającej na utwardzenia gruntu. Kacyk jest jeden jego moc jest wielka i zawsze ma racje, więc żaden sąd nie odważy się zmienić jego zdania.
Odpowiedz
Doradca
2014-03-15 09:22:04
0 0
@ obiektywny11 http://www.youtube.com/watch?v=yY6UB5QITF4
Odpowiedz
zmora
2014-03-15 09:37:09
0 0
chłop zrobił drogę normalnie całe 2m²i wielkie halo,teraz jak gminie nie pasuje to niech ją rozbiorą i zrobią nową drogę....Najbardziej mnie śmieszy to obrażanie uczuć religijnych bo facet wysypał gruz z kamienia.Ludzie to mają w głowach gorzej jak cyganka w tobołku...
Odpowiedz
MAJA12
2014-03-15 09:48:18
0 0
Panie Starosto według pana opinii jest pan wspaniałym menadżerem, super starostą, znawcą prawa- umie pan słuchać mieszkańców powiatu, a to jest sukcesem pana osiągnięć. Dlaczego nie można było tego rozwiazać drogą negocjacji tylko zaangażował pan tyle instycji, cierpi pan na brak zajęcia ? Wstyd mi,że takich mamy włodarzy,czyżby naruszony był pana interwes prywatny?
Odpowiedz
MAJA12
2014-03-15 09:59:22
0 0
Jak możesz mówić swemu bratu: 'Bracie, pozwól, że usunę drzazgę, która jest w twoim oku', gdy sam belki w swoim oku nie widzisz? Obłudniku, wyrzuć najpierw belkę ze swego oka, a wtedy przejrzysz, ażeby usunąć drzazgę z oka swego brata.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 10:29:11
0 0
Zachowanie Pana Starosty jakże podobne do zachowania Pana Arkadiusza M.(SP). 'Pomoc'sasiedzka art.z dnia 28.02.14
Jak to mówią 'nadgorliwość jest gorsza od .....'
Odpowiedz
bearchen
2014-03-15 10:38:40
0 0
'Jego zdaniem nie ma też podstawy prawnej do ukarania grabarza. Koryto potoku nie jest wydzielone, RZGW nie może więc interweniować, a gruz i cegły nie są szkodliwymi odpadami i utwardzanie dróg takim materiałem jest dozwolone'

Tutaj widac jak gmina chce sie pozbyc problemu. Dopuscila do tego, zeby rolnik sam sobie stworzyl droge, zwezil potok, bo po co oni maja paprac sobie rece?
Droge z gruzu to usypywano 50 lat temu. Ktos sie chyba w rozwoju zatrzymal.
Dlaczego gmina nie pomoze rolnikowi tak, aby wszyscy byli zadowoleni?
Jak sie zle dzieje to do Starosty wysylaja, raczki umywaja albo kaza sobie radzcie samemu. A Pan Starosta ze zawsze pomaga to i problemem tym rowniez sie zajal za co oczywisice mu sie oberwie najbardziej bo to wszystko jego wina!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 11:16:27
0 0
Pan z SP też chce pomóc!!!
Odpowiedz
adamsky
2014-03-15 11:20:37
0 0
Jaś Starosta jako super bohater myślał że jak Putin najedzie Chłopa i ten jak Krym polegnie. Panie Puchała, Pan jesteś Jaś a nie Putin, głupi Jaś.
Odpowiedz
Doradca
2014-03-15 11:26:45
0 0
@ adamsky bez przesady.

Nie podoba Ci się to napisz co Ci się nie podoba nie wyzywaj od głupich.
Odpowiedz
forfiter
2014-03-15 11:29:42
0 0
Wykorzystał gruz z nagrobków i zrobili takie halo jakby układał drogę kośćmi nieboszczyków.
Odpowiedz
Doradca
2014-03-15 11:58:11
0 0
@ bearchen Ty chyba faktycznie oderwana jesteś od rzeczywistości takich dróg na terenie całego powiatu jest więcej jak tych asfaltowych.

Nie pisz proszę głupot i nie mądruj, że ktoś się chyba w rozwoju zatrzymał.

Nie wszyscy mieszkają tam gdzie asfalt zwijają, bo wylali na prywatnych posesjach.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 12:11:23
0 0
@ Doradco
Dzięki Doradco. Fajna laska. I humor mi się poprawił
Odpowiedz
damian461vppl
2014-03-15 12:12:22
0 0
Co się nie robi żeby wejść na unijny 'stołek' wtedy nawet nad sporem o miedzę trzeba się pochylić żeby propagandowo do ślicznie wyglądało i zaowocowało sondażami ... Brawo dla rolnika chłop zaradny ,a nie czeka na cud w tym chorym kraju.
Odpowiedz
marlehill
2014-03-15 12:25:02
0 0
w bajkach to zawsze zwracano się do mędrca o radę....


a nasi mędrkowie to nie wiedzą z którego buta rolnikowi przywalić....
Odpowiedz
bearchen
2014-03-15 12:32:19
0 0
Nie mozna przejsc obojetnie wobec tych bzdur, ktore tutaj wypisujecie pod adresem Pana Starosty. Sprawy jak widac nie znacie dobrze, wiec wam przedstawie w skrocie druga strone medalu, zanim ktokolwiek jeszcze zechce zrzucac wine na Pana Puchale.
Adamski o jakim 'najezdzie na chlopa piszesz' i dlaczego obrazasz Pana Staroste? Rozumiem, ze kierujesz sie artykulem, ktory po raz kolejny ocieka stronniczoscia i tendencyjnoscia.
Otoz mam znajomych w Jurkowie, ktorzy sprawe znaja bardzo dokladnie. Sytuacja ktora przedstawil Pan Toporkiewicz, robiac z Pana S. ofiare wyglada zupelnie inaczej.
Po pierwsze to Radna Gminy oraz mieszkancy, ktorych domy znajduja sie bezposrednio przy potoku, zwrocili sie do Pana Starosty o pomoc. Zatem Pan Puchala nie pozostal bierny.Nie on sie wpraszal, zareagowal odpowiednio na wolanie o pomoc tych ludzi, ktorym pan S skutecznie utrudnia zycie.
Jak widac nawet na zalaczonych zdjeciach, wzdluz potoku biegnie droga asfaltowa, wiec po co temu Panu kolejna droga? Ano nie potrzebna wcale,bo dojazd wszedzie ma, to jest poprostu zwykla zemsta i msciwosc tego Pana, ktory toczy spory z sasiadami przy potoku. Droga jak widac powstala nielegalnie, bo przeciez ten Pan nie ma pozwolenia na jej wybudowanie, do Starostwa tez sie o takowe nie zwracal. On sobie moze mowic co chce, niech przedstawi dokumenty!
Ktory z tych wlascicieli, ktory wymienia sie w artykule wyrazil zgode? Czy Pan redaktor zapytal tego wlasciciela, czy ktos go w ogole o cos pytal? TO ja panu napisze, ze nie moglo tak byc, bo wlascicieli jest kilku, zatem nikt nie moze decydowac za wszystkich.
Z szerokiego potoku zrobil strumyk, tylko jak przyjda duze opady deszczu, zaleje domy, szkole, zniszczy sie asfalt kto pokryje wowczas koszty?
Dlaczego redaktor nie przeprowadzil wywiadu z Pania Radna Gawlik? Ta Pani moze powiedziec prawde, ale wowczas straci artykul na wartosci i winny nie bedzie Starosta.?
Dlaczego nie ma wypowiedzi mieszkancow sasiadujacych z potokiem, dlaczego nie ma wywiadu z ojewodzkim inspektoratem, z powiatowym inspektoratem Przeciez niech Pan redaktor przedstawi obiektywnie sprawe a my czytelnicy mamy prawo poznac zdanie wszystkich stron. No ale jak zwykle chodzi przeciez o to, zeby wine zwalic na Staroste.
Ten gruz, ktory widac na zdjeciu to jest ponoc maly pikus. Czy redaktor pofatygowal sie z aparatem i przeszedl wzdluz potoku? Czy redaktor widzial co tam lezy? Tam ponoc nawet krzyze sie walaja?
Nie chcialo sie czy moze nie pasowalo to do artykulu?
To jest zwykla sasiedzka nienawisc ze strony tego Pana, ktory dziala na szkode mieszkancow. Sprawy zadnej nie umorzono jak to w artykule pisze a ten pan otrzymal kare. ma jeszcze ponoc inne, ktore czekaja w kolejce. niestety Pan redaktor po raz kolejny wykorzystal okazje do tego, aby dac przeciwnikom Starosty szanse na pisanie bzdur.

Czekamy zatem na wywiad panie redaktorze z osobami a przede wszystkim z Pania Radna Gawlik i ludzmi sasiadujacymi bezposrednio z potokiem, nie z drugiego konca wioski.!
Odpowiedz
HenrykV
2014-03-15 12:59:03
0 0
tak, tak @panno bearchen - mówi Pani, bo widziała te plątające sie krzyże, czy tylko Pani ktoś powiedział???

oczywiście, że do sprawy trzeba wrócić -trzeba na przykład zapytać ile te wszystkie działania mają kosztować i kto ma płacić skoro sami geodeci chcą 20 tys. za samo ustalenie działek.

20 tys. - rozumiem, że płaci Pan Starosta z naszych pieniędzy??.

Patrząc na ten potok to mi się wydaje, że za 20 tys. to ten rów wyłożyłby hiszpańskimi płytkami/
Odpowiedz
bearchen
2014-03-15 13:07:46
0 0
@henrykV
Mistrz w obracaniu kota do gory ogonem.
Ta droga to tylko i wylacznie wymysl tego pana, ale o tym sie z artykulu nie dowiemy, bo jest nierzetelnie sporzadzony i przedstawia problem tylko z jednej strony. Jak widac na zdjeciach ta droga jest tak samo prawie szeroka jak powiatowa! A ktoredy ma plynac woda? Henryku nie masz pojecia jak ta sytuacja tam wyglada. Gmina jak widac sie tym nie zainteresowala, a Ty sam tam nie mieszkasz i Ciebie woda nie zalewa. Tobie ten pan nie wyrzadza zadnej krzywdy, Ty skupiasz sie tylko na tym aby dowalic Panu Staroscie, ktory jak widzisz nie zabiega o ukaranie tego Pana a troszczy sie o ludzi, ktorych domy sa podtapiane przy wiekszych opadach.
Czy bylam? Nie bylam, ale licze na to, ze Pan redaktor sie wybierze i przedstawi nam tutaj sprawe na portalu rzetelnie, nie wybiorczo.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 13:28:46
0 0
Pan Starosta działał na prośbę mieszkańców.
Jeżeli dostaje zawiadomienie od mieszkańców, to jak osoba urzędowa ma obowiązek wystąpić do odpowiednich służb, o zajęcie stanowiska w danej sprawie.
Inaczej można by postawić Panu Staroście zarzut zaniechania.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 13:30:58
0 0
W Moszczenicy (okolice Starego Sącza) koleś wyłożył sobie drogę z płyt nagrobkowych i jakoś było. Od razu zostało to przyrównane do hitlerowców, którzy robili chodniki z żydowskich nagrobków :D
Może teraz zapanowała jakaś moda na takie odniesienia do świata pozaziemskiego :) Taka swoista 'droga do wieczności' :D
Odpowiedz
bukiet
2014-03-15 13:38:37
0 0
Panie Staszku ,że traktor rozwaliłeś to nie wina potoku tylko Ty jesteś nie zaradny co do maszyn rolniczych ,żaden ciągnik który posiadasz nie jest sprawny żeby poruszać się po drogach. A co chodzi o potok to jest samo wola i powinien być ukarany , Ty dbasz o swoje a sąsiadom niszczysz asfalt tak się nie robi jesteś katolikiem ???????? to jest moje pytanie ?
Odpowiedz
jurk
2014-03-15 13:58:32
0 0
I słuszna uwaga żeby do tematu wrócić żeby redaktor sprawdził które to osoby się zwracały z pismami w tej sprawie do starosty to wtedy może bearchen by miał inne zdanie i komentarz a z radną Gawlik przeprowadzić wywiad która uważa że dba o interesy mieszkańców a zapomniała że głównym celem jako radnej to dbanie o interesy i sprawy własne i tylko własne chociażby wziąć pod uwagę szantaż USUNĘ SŁUP W ZAMIAN ZA MIESZKANIE W SZKOLE.A jako rodzina S.B.prześladująca kościół a za czasów Solidarności oświecona jak SZAWEŁ uczy RELIGI w szkole.
Odpowiedz
AwM
2014-03-15 14:05:32
0 0
Ludzie widzą problemy tam, gdzie ich nie ma.
Odpowiedz
jeden1
2014-03-15 14:08:36
0 0
Jak mała dziewczynka;bo mi koleżanka powiedziała.Dla mnie ta znajoma jest tak samo wiarygodna jak Ty bearchen.O 10:30 nie znałaś tematu a za 2 godziny robisz wykład niczym starosta na świętokrzyskim.Załóż może własny portal i tam rozporządzaj co kto ma pisać.A może akurat ich nie zaleje...?
Odpowiedz
CUDNA
2014-03-15 14:17:50
0 0
'Nigdy nie żądałem aby ukarano wykonawcę tych robót,'

TAK TAK wszystko jasne Prokuraturę prosi się o WRĘCZANIE NAGRODY.
Zabicie człowieka można wytłumaczyć OCHRONĄ GO PRZED POPEŁNIANIEM JAKIEGOKOLWIEK GRZECHU.

Super Starosta super tłumaczenie!!!
Odpowiedz
bearchen
2014-03-15 14:19:47
0 0
@Wislak nie zadawaj takich pytan, bo nitk Ci tutaj na nie nie odpowie :).
Bardziej od tej 'sztucznej' drogi, interesuje mnie to jak dlugo jeszcze beda prowadzone ataki na Pana Staroste na tym portalu. Przedstawianie w sposob stronniczy i tendencyjny artykulow, dotyczacych Starosty wychodzi powoli juz bokiem panie redaktorze. Gdzie jest obiektywizm i uczciwosc dziennikarska?
Ten artykul kompletnie nieobiektywny, pisany byl na zamowienie przeciwnikow Pana Starosty? Gdzie jest wypowiedz zainteresowanych mieszkancow, gdzie jest wypowiedz przede wszystkim wojewodzkiego insektora nadzoru budowlanego, wojewodzkiego inspektora ochrony srodowiska, gdzie jest wypowiedz RZGW? Przeciez jest to potok gorski, a wszystkie potoki gorskie podlegaja RZGW, wiec dlaczego w urzedzie mowia nieprawde??. Jak czytamy w artykule byla komisja, potwierdzila, ze potok trzeba udroznic, za niedlugo odbedzie sie momdernizacja , wiec co ten Pan ma tam do szukania i dlaczego Urzad Gminy twierdzi, ze RZGW nie moze interweniowac? W jaki sposob pan S go udraznia? zawalajac 3/4 potoku, zeby woda podtapiala domy?Jest to ewidentnie dzialanie na niekorzysc sasiadow z jego strony, czysta zemsta, wspierana przez Urzad Gminy,ktorzy w nosie ma to, ze ludziom oknami sie wlewa woda. Skad taka kwota 20 tys sie nagle wziela, skoro geodete mozna nawet za 500 zl wynajac?
Smiech na sali.
Dlaczego Pan redaktor tego wszystkiego nie ujal?
Bedziemy miec okazje poczytac wypowiedzi wspomnianych przeze mnie osob i instytucji?
Raczej nie sadze, aby pana redaktora bylo stac na taki gest, skoro juz inni wydali wyrok, ze winny Starosta! Niestety sprawa wyglada zupelnie inaczej od przedstawionej wyzej i Wam sie nie udalo.
Zalosna ta kampania ktora prowadzicie tutaj na portalu.
Wypominacie Panu Staroscie, ze pcha sie na afisz, ale przeciez to Wy sami wywolujecie go w swoich artykulach a ostatnio notorycznie w komentarzach.
Ile jeszcze do wyborow panie redaktorze bedzie takich artykulow stronniczych, zawierajacych nieprawde?
Rzucil Pan artykul kompletnie nierzetelnie sporzadzony, tylko dlatego, ze Pan Starosta zamieszany jest w sprawe? Dziecinna zagrywka.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
toll123
2014-03-15 14:27:57
0 0
Sam wysłalem @maila do pana redaktora zeby mógł zbadac sprawe, teraz załuje redaktor nie przedstawil tej sprawy tak jak wyglaga ona w rzeczywistosci widac szuka sensacji skupia sie na osobie pana starosty a nie pobliskich mieszkańców. Pan Stanisław S. który usypał ta drogę robi z sasiadami co chce i pozostaje bezkarny nawet wójt ma go dosyc bo codziennie go nachodzi w gminie i straszy prokuratorą dlatego starosta im pomaga. Nie piszcie ludzie głupot jak sprawy nie znacie. Szkoda ze ten portal powoli traci na jakosci tylko szuka sensacji.
Odpowiedz
toll123
2014-03-15 14:34:20
0 0
'Po pewnym czasie płynący w pobliżu potok zmienił koryto, zalewając drogę, z której nadal korzysta rolnik, m.in. do spędzania bydła na pastwisko. Gdy deszcze są ulewne, przejazd przez drogę jest niemożliwy, a woda zalewa okoliczne domy.'
To zdanie to kłamstwo tam nigdy nie bylo drogi tylko był potok po którym ludzie zaczeli jezdzic do pól zeby sobie droge skrócic któredy panie Staszku mialby ten potok plynac ze zmienił bieg. Ten grabaz cały czas kłamie i wmawiam innym bzdury.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 14:44:54
0 0
Biedni jesteście - zamiast robić zakupy, sprzątać albo ulegać swoim zachciankom masaże, drinki, ulubiona lektura - na zawołanie Starosty na dyżurze. I tak cały dzień w komentarzach i na telefonie, bo trzeba wysłuchać instrukcji :-)

NIE SZKODA WAM CZASU?
Ja bym sobą nie dał tak manipulować.
Odpowiedz
bearchen
2014-03-15 14:56:09
0 0
To kto co robi w wolnym czasie to jego prywatna sprawa @tkmisiek. Nie po nosie Ci, ze ludzie pisza prawde?
Wcale sie nie dziwie.
A moze boli to, ze jednak nie wszyscy wierza w Wasza propagande i to co probujecie wmowic mieszkancom?
Nie wiem kto bardziej biedny.

A tak swoja droga skad wiesz, ze akurat tutaj komentujacy wisza na telefonie? Za pierona nie moge dostrzec informacji pod zadnym komentarzem, z jakiego urzadzenia zostal wyslany.
To widzi raczej tylko zarzadzajacy portalem. hmmm.... ciekawe TKmisiek1.
Odpowiedz
adamsky
2014-03-15 15:00:41
0 0
Kolejna prywata w wykonaniu Jasia Puchały. Wykorzystanie funkcji do pomocy ulubionej radnej. Kolejna klapa Pana(jeszcze) Starosty w tym tygodniu. Jaś się jeszcze skompromitował podczas spotkania z Marszałkiem. Chwalił PO i rząd a kilka dni wcześniej na spotkaniu wiejskim krytykował tych samych. Cały Jaś. Opowiada głupoty nawet nie pamięta co oraz komu mówi. Jeszcze tylko kilka miesięcy tej komedii z Jasiem w roli tytułowej.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 15:09:30
0 0
Bearchen jesteś przepraszam, ale z całym szacunkiem zbyt mało spostrzegawcza żeby w parę godzin posiąść wiedzę na temat sprawy ze szczegółami, które może znać tylko Starosta i mieszkańcy Jurkowa. Wystarczy popytać, żeby znać rzeczywiste szczegóły sprawy.
Starosta tak działa - dzwoni i każe pisać - a Wy piszecie.
Odpowiedz
Doradca
2014-03-15 15:15:14
0 0
@ bearchen wiem że jestem zbyt mało inteligentny żeby wszystko wiedzieć więc zapytam to Ty piszesz ?.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 15:15:37
0 0
@bearchen - ja też mam znajomych w Jurkowie - oni przedstawiają nieco inną przyczynę dla której Pan Starosta tak się zaangażował w tą sprawę.

a może zapytasz Pana Starostę dlaczego jak sie go prosi o chodnik przy drodze powiatowej - którego budowa jest obowiązkiem powiatu - to zwala na gminy, a w tym przypadku tak super działa
Odpowiedz
Dagi
2014-03-15 15:24:34
0 0
Czy podjęte działania pana Starosty wobec rolnika rozwiążą problem spornego potoku?, myślę, że nie.
Cóż z tego, iż zostanie uruchomiona machina różnych komisji, nawet gdyby nałożyli rolnikowi jakieś kary.

Od dawna wiadomo, że konieczna jest regulacja, przecież już zdarzały się podtopienia okolicznych domów, mieszkańcy wsi przedłożyli panu Staroście stosowną dokumentację obrazującą wylewanie potoku w ubiegłych latach.

Jeżeli Starosta chce naprawdę pomóc tym mieszkańcom, to starostwo mogłoby wspomóc finansowo gminę, by ta w końcu doprowadziła do regulacji potoku i o to powinna zabiegać radna. Takie rozwiązanie byłoby chwalebne, spory znikną i zapanuje zgoda wszystkich zainteresowanych.
Odpowiedz
bearchen
2014-03-15 15:30:41
0 0
e he he... dobre to. Pan Starosta kaze a my piszemy hehe naprawde dobre.

Widze, ze nadepnelam na odcisk dzisiaj bo napisalam prawde. Przeciez zainteresowani mieszkancy Jurkowa znaja sprawe doglebnie i nie tylko Ci bezposrednio z nia zwiazani. Wystarczy popytac. Zreszta ujelam to w poscie wyzej,ale Ty rowniez do bystrych nie nalezysz jak widac :).

Kazdy sposob dobry, zeby sie teraz wybielic :)).

Pozdrawiam i czekam na rzetelny i obiektywny artykul!
Inaczej zaczerpne jeszcze wiecej info i sama przedstawie sprawe :).
Amatorskie sledztwo chyba niezle mi wychodzi ;). PA.
Odpowiedz
JG121
2014-03-15 15:54:31
0 0
Tak sobie myślę czytając niektóre komentarze że jest Was tyle nienawiści, zazdrości itp., że jak tak dalej pójdzie to nie trzeba będzie wojny bo się 'pozagryzacie'

Starosta jest człowiekiem, który zawsze stara się pomóc (i to niektórym się nie podoba)
Pamiętam w naszej Gminie też mieszkańcy zwracali się z podobną sprawą- chodziło o zabezpieczenie odcinków na rzece. Mimo, że nie była to jego kompetencja starał się pomóc, zorganizował spotkanie itp., na ile mógł to pomógł- przykładów takich jest wiele. Więc nie rozumiem o co to 'larum'.
Jeżeli do Starosty zwrócił się Radny to Starosta miał obowiązek zająć się sprawą, by potem nie być oskarżonym np. o zaniechanie, opieszałość itp. Z tego co piszecie Starosta oddał sprawę do organów, które są do tego uprawnione. Czy mógł postąpić inaczej? NIE!
No ale taka jest już niektórych 'uroda' cokolwiek zrobi lub nie Starosta wszystko jest 'be'. No cóż...
SPOKOJNEGO DNIA WSZYSTKIM!
Odpowiedz
kpiarz
2014-03-15 16:00:49
0 0
Z trzech etatowych muszkieterów zajadle broniących jedynie słusznej lśniącej idei pozostał tylko jeden i tak się jakoś łyso zrobiło...
Odpowiedz
ABS0LLUT
2014-03-15 16:04:35
0 0
@kpiarz: Nie wywołuj Romka z lasu, bo jeszcze Janek przyjdzie... po piłki, oczywiście.

A tak swoją drogą - gdyby każdy zajął się swoimi sprawami to byłoby znacznie lepiej.
Odpowiedz
Doradca
2014-03-15 16:05:30
0 0
@ bearchen 'Jest tylko jedna @bearchen ta co pisala co pisze i pisac bedzie. Mimo, ze starasz sie przekonac innych, ze ktos uzywa mojego nicku, jestes zwyczajnie w bledzie'

;) PA.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 16:05:52
0 0
ABS0LLUT - 'Gdyby każdy zajął się swoimi sprawami...' - to by nikogo tutaj nie było.
Pozdrawiam;).
Odpowiedz
ABS0LLUT
2014-03-15 16:18:36
0 0
Drogi @Motylku, poniekąd masz rację, ale chodziło mi tylko i wyłącznie o to, że niektórzy próbują naruszać czyjeś życie prywatne, czego może nie widać bezpośrednio, ale chyba tego nie pochwalamy, prawda?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 16:21:25
0 0
@ABS0LLUT - Jasne, że nie pochwalamy:). A co do chwalenia - to Ty byłeś tak uprzejmy moderować moje linki?;).
Nieładnie, nieładnie:)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 16:23:28
0 0
Limanowa in to najbardziej stronniczy portal a raczej portalik, jaki miałem nieszczęście przeglądać. Na szczęście ludzie nie są głupi i widzą po jakich drogach jeżdża po jakich chodnikach chodzą i jak wyglądało to za poprzednikw starostów. Fajnie było kiedyś jak pewnego pana kaolim nakrywał jak posuwał swoją sekretarkę na biurku? Wtedy było cacy, luzik wszystko ok. Teraz gdy Człowiek robi co może, pomaga komu może to jest żle bo co????? Bo wywalił gościa, który robił go w trąbe?????? Wy na jego miejscu co byście zrobili?????To świadczy tylko o jego instynkcie samozachowawczym.
Reasumując? Z takimi zagrywkami jak ja tu widzę to na Białoruś tam takie zagrywki są doceniane.
Odpowiedz
ABS0LLUT
2014-03-15 16:25:47
0 0
@Motylku, nie ja, ale pierwszy skasowałbym sam, zgodnie z zasadą dt. nieautoryzowanej reklamy. ;)
Odpowiedz
kpiarz
2014-03-15 16:30:22
0 0
@ABS0LLUCIE już milknę, miłego popołudnia :)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 16:34:43
0 0
Ha! Czyli wiesz co to było ... :)
Absolutnie moim zamiarem nie jest nikogo reklamować, ale artykuł był dobrze i z szerszej perspektywy napisany.
Był bardzo ważny do tematu w którym go zamieściłam, ale Was tj. pojęcie 'nieautoryzowanej reklamy' również rozumiem. Niestety mnie również musicie zrozumieć, że nie można w innym 'miejscu' takiego artykułu znaleźć:).
Natomiast usunięcia pozostałych trzech linków już nie rozumiem:)
Pozdrawiam i miłego weekendu Wszystkim życzę.
Odpowiedz
Janek64
2014-03-15 16:42:49
0 0
@ panie kpiarzu spokojnie Pan Roman dopiero sie budzi i napewno luknie tutaj cos napisze bo przeciez z oddali widac lepiej ten nasz lokalny grajdolek
.
Wojt zawinil staroste wieszaja !!!!

No bo przeciez jak by wojt droge zrobil nie byloby problemu dzisaj . Pozdrawiam
Odpowiedz
HenrykV
2014-03-15 17:08:41
0 0
wystarczy przyjrzeć się zdjęciom. Wszystko widać jak na dłoni. Droga nie jest teraz urządzana, była tam od lat. chłop wziął i zasypał gruzem co większe dziury i nierówności, tak jest to się robi na każdej polnej drodze.

Panno @bearchen - twierdzenie, że ta droga ma szerokość drogi powiatowej świadczy o Pani całkowitej ignorancji w temacie. Po prostu widać, że pisze Pani o czymś, czego Pani na oczy nie widziała.
Z tego co wiem Pan Starosta razem ze swoją nową zwolenniczką - Barbarą 'wyrażę zgodę na przesunięcie słupa za remont mieszkania' Gawlik próbowali już w tej sprawie zrobić rozróbę na sesji w Dobrej, ale im nie wyszło, bo radni dobrze wiedzieli, że chodzi o sąsiedzkie spory i awantury, a w takich przypadkach nie wolno wydawać publicznych pieniędzy.
Odpowiedz
toll123
2014-03-15 18:19:51
0 0
A czy Ty HenrykV, Janek64, kpiarz, obiektywny11, tkmisiek1,kolorowymotyl czy Wy wszyscy wiecie ze na te chodniki i drogi sponsorowane przez UE i gminy powiaty nas nie stac ze to wszystko to kredyt który stanowi 25% wartości ale mimo wszystko na to nas nie stac ze za to beda spłacac nasze dzieci i wnuki a co dopiero droga do pola gdzie jakis uposledzony rolinik rozwial burze i same prace geodezyzyjne beda kosztowac 20000 zl a co dopiero wykokonanie robot 10x. Czy to was nie smieszy i wszystko za nasze pieniadze ale czy wy wszyscy sie zastanowcie ile lat ten rolnik bedzie musial placic podatki zeby ta inwestycja sie wrocila bo wedlug mnie co najmniej 200 lat a innych rolników tam w tym rejonie jest tylko ten jeden czy wy sami chcecie go utrzymywac jesli tak to powodzenia bo u nas rolnictwo sie poprostu nie oplaca, przykre to ale prawdziwe.
Odpowiedz
toll123
2014-03-15 18:25:17
0 0
Czy Ty HenrykV prubujesz sie sie wypowiedz w powyzszym temacie czy tylkko prubujesz kogos obrazic bo jesli nie masz potrzeby wypowiadac sie w powyzszym temacie to sie nie wypowiadaj a jak masz zamiar kogos obrazic to zamilknij
Odpowiedz
toll123
2014-03-15 18:29:05
0 0
'wystarczy przyjrzeć się zdjęciom. Wszystko widać jak na dłoni. Droga nie jest teraz urządzana, była tam od lat. chłop wziął i zasypał gruzem co większe dziury i nierówności, tak jest to się robi na każdej polnej drodze.'
to golym okiem widac ze droga jest dopiro co prsekopana nie oszukujmy sie ale taka jest prawda nmi esie kazdy madry przyjrzy i oceni ludzie nie oszukujmy sie
Odpowiedz
kpiarz
2014-03-15 18:40:33
0 0
Tak z innej beczki, żeby troszkę rozładować napięcie - czytali Państwo że Polska nie dość że Razem, to jeszcze będzie teraz Solidarna? I to w jednym! Akcja łączenia rachityków?

Mój znajomy zwykł mawiać taką rymowankę: 'Dwóch półgłówków to nie głowa, lecz głupota zespołowa' :)
Odpowiedz
Papa50
2014-03-15 18:45:13
0 0
Następny pismak uświęca gruz po grobowcach - w Zawadzie cmentarz jest takimi płytami wybrukowany,w Wielogłowach takie płyty umacniają parking przykościelny i są wypełniaczem śmietnika na cmentarzu i znalazłoby się więcej miejsc gdzie za pozwoleństwem Dobrodzieja lub bez z głową wykorzystano stare płyty betonowe i gruz.
Odpowiedz
voldo2
2014-03-15 18:57:02
0 0
Portal, który zawładną ludzkimi umysłami :) To jest to.
O to chyba chodziło Panu Toporkiewiczowi.
Dzień bez komenta to dzień staracony...

Dzień bez złego/dobrego słowa na temat Burmistrza albo Starosty stracony.
Jak nie napisze w obronie Pana Starosty to mnie będzie telepać. Jak nie oczernię Pana Burmistrza to jakioś tak dziwnie. Wirtualni Obrońcy Samorządu :) Łączcie się a nie dzielcie. Ale miło się to czyta :) Tekst niby o Panu Staroscie a @wislak i tak dołoży o Burmistrzu. Bo musi. Bo taka jego rola. @Berszen :) a już nię będę pisał. Śmieszne to i tyle. Łączcie się a nie dzielcie! Wirtualni 'Barabasze' :) Ps. Miłego weekendu w życiu prawdziwym. Wiecie, że jest w ogóle weekend ?
Odpowiedz
bukiet
2014-03-15 19:36:57
0 0
Drodzy czytelnicy nie macie prawa wypowiadać na temat tej drogi bo nie znacie sprawy , a Staszek lubi zawsze stawać przed szeregiem .
Odpowiedz
gaga76
2014-03-15 19:51:41
0 0
HenrykuV myślę ,że Pani @bearchen ma większą wiedzę na ten temat niż Pan.Po pierwsze jeśli ktoś obraża wręcz pomawia ludzi na stanowisku czy to Starosty ,radnych itp. to chyba zdaje sobie sprawę z tego ,że to jest karalne.Po drugie, co ma wspólnego życie prywatne osób jak Starosty czy Pani Radnej do całej tej sprawy. Należy zadać pytania; W jakim celu Pan Sobczak(grabarz)naruszył bieg potoku''Śliwówka''.Co lub Kto Go do tego zmotywował?Kto dał mu takie prawo by naruszać potok?Czy miał w tym osobisty cel?Czy posiadał odpowiednie zezwolenia na wykonywanie tych robót? Bo jeśli wypowiadał się ,że dla dobra mieszkańców, by mogli dojeżdżać do pól ,to się niestety mylił.Nawet nie powiadomił łaskawie ten Pan okolicznych mieszkańców o swoich zamiarach i na beszczelnego zrujnował potok i nie tylko...gdzie nie wspomnę,że obok potoka jest droga asfaltowa,która przez samowolną budowę drogi na potoku przez Pana Sobczaka zaczyna się zapadać.To co ten Pan zrobił tzn.zasypał 23 potoku ,naruszając tym samym jego bieg,nawożąć gruz i swoim traktorem zwożąc z cmentarza pomniki ,które tłukł na zrobionej przez siebie'' drodze''bez jakiegokolwiek zezwolenia,z uśmiechem na twarzy,to jest niedopuszczalne,karalne i niemoralne.Ten człowiek ma prawo nie powiem gdzie...Policja interweniowała kilka razy,kazano mu wstrzymać samowolną budowlę,ale Pan Sobczak zignorował Policję i dalej poczyniał swoje prace.Wójt umywa ręce,bo mu tak wygodnie,uznał że nie jest odpowiedzialny za wyczyny Pana Sobczaka,że to nie jego teren...a ja się jednak pytam dlaczego Wójt nie zajął w tej sprawie stanowiska?Ludzie z Jurkowa Wójta też wybierali i miał służyć pomocą tym ludziom,a jaką pomoc my otrzymaliśmy z jego strony-ŻADNĄ!!!.Zwróciliśmy się do Radnej Pani Barbary Gawlik,oraz Starosty o pomoc w załatwieniu tej sprawy. I jeśli ktoś powie ,że Ci ludzie nic nie robią tylko w stołki pierdzą ,to się bardzo grubo mylą.Właśnie to Oni idą nam z POMOCĄ i żadnej prywaty nie robią,jeśli nie byłoby takiej reakcji z Ich strony to Pan Sobczak czuł by się dalej bezkarny.Dzięki staraniom tych osób ,którzy dążą do przestrzegania prawa mieszkańcy zainteresowani DZIĘKUJĄ i liczą na dalszą pomoc. Nauczmy się doceniać Tych,którzy niezależnie od pozycji w społeczeństwie potrafią pomagać i rozwiązywać problemy zwykłych ludzi.A nie jak to bywa w większości przykładów, są tylko figurantami.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-15 20:12:55
0 0
Toll123 - Nie wiem dlaczego Pan/i akurat odnosi się do mnie. Moja obecność tutaj była spowodowana chęcią zamienienia kilku słów z Panem Moderatorem, rzecz by można 'prywatnie' bez związku z tym tematem.
Jeżeli wprowadziłam jakieś zamieszanie, to przepraszam.
Odpowiedz
anilec
2014-03-15 21:15:08
0 0
@gaga76
'Czy posiadał odpowiednie zezwolenia na wykonywanie tych robót?'
Do którego urzędu miał się zwrócić rolnik, o wydaje pozwolenie na utwardzenie przejazdu, po PRYWATNYM terenie. Dawniej, 'z mocy samego prawa' Naczelnik Gminy wydawał decyzje administracyjne, obecnie 'z mocy samego prawa' się nie stosuje.

'Policja interweniowała kilka razy,kazano mu wstrzymać samowolną budowlę,ale Pan Sobczak zignorował Policję i dalej poczyniał swoje prace.'
Kłamstwo, Policja występuje z wnioskiem o ukaranie lub sama wystawia mandat karny. Prace wstrzymuje PINB, oraz inne instytucje.

Noblista mówił: bierzcie sprawy w swoje ręce'
Odpowiedz
jurk
2014-03-15 21:33:28
0 0
posłuchaj gaga 76 wójtowi władza tak nie bije w głowe jak staroście a przeciesz Gawlikowa dwa lata temu po wsi chwaliła się że trzeba Sobczakowi pomóc z tym potokiem a teraz takie larum robi bo chyba dlatego że nie może powiedzieć że to JA zrobiłam i jakby nie JA to by nic w tym Jurkowie niebyło
Odpowiedz
toll123
2014-03-15 22:14:54
0 0
tkmisiek1 jakich masz znajomych w jurkowie ludzi ktorych ta sprawa dotyczy mozna policzyc na palcach jednej reki tj pan grabarz i kilku sasiadów którym sie jego dzialalnosci nie podoba i pochlebnie na jego temat sie nie wypowiadaja zreszta jak wiekszosci mieszkanców jurkowa ludzie go znaja od lat i wiedza co on warta dlaczego go ze OSP wyrzucili bo kradl i cyganil i tak sie dzieje do dzis gdzie tylko moze tam kradnie kłamie i cygani klamstwami che wmówic jakies swoje urojone racje, zreszta nikt z jego dzialolnosci jako grabarz na cmentarzu nie jest zadowolony i kazdy by chcial innego tylko kazdy sie go boi bo to glupi czlowiek i nie wiadomo co po nim sie spodziewac wiec napewno nie reprezentujesz jedenej ze stron tylko poprostu piszesz glupie komentarze
Odpowiedz
toll123
2014-03-15 22:25:40
0 0
zreszta ludzi zainteroswanych w ta sprawe jest tak malo ze moge sie domyslic kto pisze niektore z komentarzy bo Ci ludzie non stop plota te same glupoty jak sie znimi spotkam gdzies na ulicy ale w normalnej rozmowie w cztery oczy nie maja zadnych argumentów zeby sie podeprzec chwytaj sie czego moga i czepiaja sie pana starosty mieszajac sie w jego zycie prywatne a to sa juz ciosy ponizej pasa
Odpowiedz
Doradca
2014-03-15 22:30:10
0 0
@ toll123, w czym Ty jesteś mądrzejszy od Tych, których uważasz za głupich?.

Mam nadzieję, że masz niezbite dowody na to, że ten Pan kradnie kłamie i cygani.

Czym się różni kłamstwo od cyganienia?.

Zastanówcie się nad tym, co piszecie.
Odpowiedz
blizniak
2014-03-15 22:57:05
0 0
Kłamstwo od cyganienia? lepsze jest-beło zabrało o tam po rosie widać.
Odpowiedz
gaga76
2014-03-15 23:13:26
0 0
jurk -zastanów się co piszesz. Po pierwsze mógłbyś zamiast nicka ''jurk''podać swoje imię bo każdy wie kim jesteś. A tak propo to jakoś nie słyszałam nigdy by Pani Gawlik ogłaszała wszem i wobec ,że Stasiowi trzeba pomóc.Jako Radna Gminy Dobrej doskonale wie ,że roboty na potoku może wykonać jedynie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej jako właściciel tego cieku. Jest wiadomo ,że żadna prywatna osoba nie może wykonywać jakichkolwiek prac na potoku bez zezwolenia wodnoprawnego i zezwolenia na budowę. Radna Pani Gawlik nie raz ostrzegała grabarza ,aby sprawę regulacji potoku pozostawił do załatwienia Wójtowi i Radzie Gminy Dobra. Ale jak wiadomo Pan Stanisław prawa nie przesztrzegał i nadal nie przestrzega. Do redaktora kłamał ,że prokuratura umorzyła postępowanie ,co jest nie prawdą, ponieważ Pan Stanisław ma z tego powodu trzy sprawy karne ,w tym w jednej już sprawie zapadł wyrok dla niego niekorzystny. Stasiu znany jest z tego ,że całe życie kłamał, kłamie i będzie kłamał -jedynie prawdę powie jak się pomyli. Jakby odbył się konkurs największych kłamców i łgarzy, to Stasiu na pewno by zdobył mistrzostwo świata.
Odpowiedz
toll123
2014-03-15 23:14:42
0 0
@Doradco przyznam Ci racje z tym cyganieniem troche sie rozpedzilem z tym komentarzem ale wkurza mnie to i słów brakuje, że na takiego cwaniaka jak pan Sobczak nie ma siły, odpowiedniego urzędu i przepisów tylko robi co chce i wydaje mu się, że jest bezkarny!
Odpowiedz
ImfromJurkow
2014-03-16 00:19:50
0 0
Durny, błahy temat, który teoretycznie powinien zginąć śmiercią naturalną :) ale.... nieee flame war trwa w najlepsze! Idę po więcej popcornu bo jak tak czytam te brednie to ta cała 'sprawa' naprawdę wydaje się fascynująca i urasta do rangi problemu z którym musi zmierzyć się nie tylko grabarz ale też społeczność całej gminy! Może nawet powiatu? (nie myślał ktoś o zaangażowaniu mediów ogólnopolskich?)
Odpowiedz
toll123
2014-03-16 00:51:57
0 0
@ImfromJurkow juz było w ogólnopolskich
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3352481,grabarz-zwiozl-do-koryta-potoku-stare-nagrobki-starosta-jest-w-szoku-zada-kary,id,t.html?cookie=1
Odpowiedz
paprotnik
2014-03-16 07:46:32
0 0
Toll nareszcie poruszyłeś grabarza i cmentarz no ludzie może wypowiecie sie na tem,działalnośi w obrębie cmentarza a mian.kaplicy i działalności pryw.bo od początku słychać różne opinie o tym człowieku i kaplicy.
Odpowiedz
zabawny
2014-03-16 08:06:34
0 0
cytat z krakowskiej.
'Ten gospodarz usypał drogę na własną odpowiedzialność - sugeruje Benedykt Węgrzyn. - Nie mamy prawa go za to ukarać, ponieważ nie działał na terenie, który nam podlega.

Innego zdania jest starosta limanowski. Wójtowi zarzuca, że uprawia politykę 'spychologii'.
- Gdyby chciał, to sprawę by załatwił - zauważa Jan Puchała.'

Węgrzyn i Puchała nie mogą dojść do wspólnego stanowiska, to jak mają dogadać się - ten co chce mieć drogę i ci co woda zalewa im podwórka.
Fizyczna praca czasem poprawia myślenie - kilof łopata i pogłębić strumyk, a nie nasyłać kontrole na 'bezdrożnego' grabarza Panie Janie UWIELBIANY. :)
Odpowiedz
Doradca
2014-03-16 13:02:34
0 0
'Węgrzyn i Puchała nie mogą dojść do wspólnego stanowiska'

Zgoda buduje a niezgoda rujnuje.

POlska jest Solidarna i POlska jest Razem .

POnad podziałami dla dobra mieszkańców. Zróbmy to razem.



https://www.youtube.com/watch?v=QnVnrozzaDY
Odpowiedz
gaga76
2014-03-16 14:04:34
0 0
zabawny - a co Ty byś zrobił na ich miejscu???? Starosta działał zgodnie z prawem i odwołał się do odpowiednich organizacji, które są kompetentne do przeprowadzenia kontroli. Jeżeli nie znasz faktów tej sprawy to może się nie wypowiadaj.
Odpowiedz
zabawny
2014-03-16 17:06:28
0 0
'zabawny - a co Ty byś zrobił na ich miejscu????'

@gaga76
'ich' czyli kogo?
Nic bym nie zrobił - rolnik na zagrodzie, równy wojewodzie.:)

Kolejnych radnych, sołtysów, wójtów, dyrektorów RZGW i pomocnych starostów, urzędujących po powodzi w 1997 roku należy zapytać, czemu ten strumyk do tej pory nie został uregulowany prawnie.
Woda podczas wielkiej ulewy zagraża i drodze i budynkom. Woda burzowa w wyregulowanym korycie, ma dużą prędkość przepływu, więc nie jest podatna na wylewanie i nie niszczy otoczenia.

Tak wygląda najtańszy rów, gdy decydenci dostrzegają problem.
http://www.a1-pyrzowice-sosnica.pl/files/zdjecia/tn_Fragment_umocnionego_rowu_melioracyjnego_R10_w_Siemoni.JPG
Odpowiedz
toll123
2014-03-16 18:08:44
0 0
'Woda burzowa w wyregulowanym korycie, ma dużą prędkość przepływu, więc nie jest podatna na wylewanie i nie niszczy otoczenia.'
@zabawny masz pojecie jak sie oblicza wielkosc przepływu wody w korycie potoku wiesz co to maksymalny przepływ 5 letni, 20 letni, 100 letni, wiesz jaka jest wielkosc zlewni tego potoku jestem pewny ze nie wiec bez znajomosci podstaw hydrologii sie nie wypowiadaj. w tekscie artykułu jest napisane ze rolnik zaweził koryto potoku i czesciowo zmienił jego bieg naruszajac przytym zbocze po stronie sasiedniej drogi czego juz redaktor nie ujał wiec chyba sasiedzi maja sie czego obawiac, zwłaszcza ze pan który tego dokonal nie mieszka w sasiedztwie tego potoku wiec ona nie musi sie niczego obawiac szkoda ze redaktor nie napisał ze w przeciagu ostatnich 15 lat woda juz kilkakrotnie podtapiała okoliczne gospodarstwa. Człowiek w dzisiejszych czasach jak postawi garaz na swojej działce bez pozwolenia dotaje ukarany mandatem i nakazem rozbiorki a ktos inny zmienia koryto potoku i pozostaje bezkarny.
Odpowiedz
toll123
2014-03-16 21:40:07
0 0
@zabawny zobacz co zasponsorował okolicznym ludziom ten grabaz
http://tinypic.com/r/v5kho2/8
http://tinypic.com/r/o8z75y/8

dlaczego takich zdjec nie pokazał pan redaktor
Odpowiedz
seven7
2014-03-17 19:00:33
0 0
No i toll123 nie można było tak od razu. Z komentarzy widać, że znasz sprawę i może nawet jesteś w to zaangażowany. Zamiast przepychanki w komentarzach, można było od razu przedstawić sprawę zdjęciami z 'innej' strony. Co do Twórców tego portalu, to mam wrażenie, ze brakuje im często chęci (i/lub kompetencji), aby poruszane sprawy wyjaśniać dogłębnie. Nie jest to pierwszy artykuł zrobiony na 'łapu capu'. I jeszcze jedna myśl wyłaniająca się z powyższych komentarzy- mam wątpliwości co do czystości intencji KAŻDEJ ze stron tego sporu, w tym też władzy
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Gruz z nagrobków na drodze, starosta przeciwny"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]