20°   dziś 18°   jutro
Piątek, 17 maja Brunon, Paschalis, Weronika, Wiktor, Stanisław, Sławomir, Wera

Stanowiska starosty i nasza odpowiedź

Opublikowano 02.05.2014 10:03:54 Zaktualizowano 05.09.2018 08:12:12 top

Poniżej publikujemy dwa maile/stanowiska Jana Puchały, które wpłynęły do naszej redakcji oraz naszą odpowiedź na nie. Jest to nawiązanie do naszego środowego artykułu „Problem Starosty z ogromnym długiem'.

Pierwsza wiadomość:

'W związku z opublikowanym materiałem /„Problem Starosty z ogromnym długiem”/, zwierającym informacje o rzekomym ogromnym zadłużeniu mojej osoby względem Przedsiębiorcy, zwracam się o zaprzestanie publikacji tego rodzaju, albowiem do 2007 r. do dnia dzisiejszego nie zostało wydane żadne orzeczenie sądu zobowiązujące mnie do zapłaty jakichkolwiek sumy. Mało tego, dotychczas nawet nie został skierowany przeciwko mojej osobie żaden pozew o zapłatę ze strony przedsiębiorcy. Ponieważ wszelkie rozliczenia, o jakich mowa w publikacji mogą dotyczyć wyłącznie działalności mojego syna, bezpodstawne jest i bezprawne publikowanie tego typu informacji pod moim adresem.

Na marginesie tylko podaję, że zastanowienie powinno budzić, że przedsiębiorca o rzekomych zobowiązaniach o „ogromnej skali” przypomniał sobie dopiero po 5 latach, tuż przed wyborami do Parlamentu Europejskiego.


W podpisie: Jan Puchała, Starosta Limanowski

Druga wiadomość:

Redakcja serwisu Limanowa.in

Niniejszym, na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną w zw. art. 24 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny ( Dz. U. z dnia 18 maja 1964 z późń. zm.) wzywam do niezwłocznego usunięcia publikacji zamieszczonej na portalu limanowa.in pod tytułem: „Problemy starosty z ogromnym długiem”
Przedmiotowa publikacja zawiera informacje, które nie mają związku z moją działalnością publiczną, a ponadto odnoszą się wprost do członków mojej rodziny i do moich prywatnych spraw. Tekst zawiera szereg twierdzeń, które mogą w sposób niezgodny z rzeczywistością kształtować obraz mojej osoby. Jego publikacja na portalu limanowa.in w sposób bezprawny narusza moje dobra osobiste takie jak prawo do prywatności i tym samym ingeruje w życie osobiste i rodzinne moje i najbliższych członków mojej rodziny.
W razie braku reakcji na niniejsze wezwanie, zmuszony będę podjąć dalsze kroki prawne.

Z poważaniem, Jan Puchała'

Nasza odpowiedź na powyższe maile:

W odpowiedzi na Pana maila informuję, iż myli się Pan twierdząc, iż sprawa Pańskiego zadłużenia jest sprawą prywatną. Piszę o Pańskim zadłużeniu, gdyż tak twierdzi przedsiębiorca i jego pełnomocnik, którzy wskazują, że Pan przejął do zapłaty zadłużenie swojego syna. Co więcej przedsiębiorca ten twierdzi, że spłacił Pan z tego tytułu kwotę 200 tys. zł, gdy Pan był już starostą. Ponadto zdaniem przedsiębiorcy dług nigdy by nie powstał, gdyby nie Pańskie zapewnienie i Pańska pozycja w firmie przedsiębiorcy. Jeśli nie był Pan zobowiązany z tytułu tego długu, to skąd tego rodzaju przelewy?

Sprawa ma charakter publiczny, bo nie dotyczy Jana Puchały, tylko osoby pełniącej funkcję starosty, a obecnie także kandydata do Parlamentu Europejskiego. Wyborcy mają prawo znać całokształt działalności kandydatów. O tym, że często to także życia prywatnego, świadczą przykłady wielu polityków z różnego szczebla z całego kraju. To dlatego prasa zajmuje się sprawą rzekomej „niemieckiej pożyczki” dla byłej partii premiera, alimentami byłego wicepremiera Pawlaka, sprawą karną Tomasza Adamka, czy też preferencyjnym wykupem leśniczówki przez Jacka Kurskiego. Ponadto jako samorządowiec zobowiązany jest Pan od lat składać oświadczenia majątkowe właśnie dlatego, aby usunąć cień podejrzeń, że może Pan komuś sprzyjać z uwagi na jakieś powiązania finansowe. Temu służy jawność życia publicznego i konieczność składania oświadczeń.

Nigdzie w artykule nie przesądziłem, czy dług faktycznie istnieje. Przytoczyłem zdanie przedsiębiorcy i jego pełnomocnika dając także Panu szansę na ustosunkowanie się do tych twierdzeń. Podtrzymuje, że jest to dla Pana „problem” jako osoby publicznej, tym bardziej, że przez lata pełnienia funkcji starosty, kreował Pan siebie jako wybitnego menadżera. Musi Pan przyznać, że przed Sądem toczy się postępowanie i Pan o nim wiedział skoro na sprawie pojawił się Pana pełnomocnik.

Szanuję prywatność Pana rodziny i dlatego nie podałem żadnych danych osobowych ograniczając się do stwierdzeń córka/syn i Dolny Śląsk i tylko w zakresie koniecznym do opisania ze zrozumieniem zaistniałej sytuacji.

Nie wiem dlaczego pod koniec 2013 roku przedsiębiorca zdecydował się pójść do sądu i nie mnie o to pytać. Tak jak większość Czytelników czekamy na rzetelne wyjaśnienie, czy rzeczywiście był i jest Pan dłużnikiem, oraz czy powinien Pan to, czy też nie, ujawnić w oświadczeniach majątkowych.

Z poważaniem, Jakub Toporkiewicz - redaktor naczelny portalu Limanowa.in

Do sprawy wrócimy.

Przeczytaj poprzednią naszą publikację na ten temat: 'Problemy starosty z ogromnym długiem'

(Fot. sxc.hu)

Komentarze (80)

konto usunięte
2014-05-02 10:19:05
0 0
Brawo redakcja! Niech CAŁA PRAWDA o Staroście ujrzy w końcu światło dziennie i to koniecznie przed wyborami, żeby ludzie wiedzieli na kogo głosują !
Odpowiedz
bearchen
2014-05-02 10:30:49
0 0
To jest portal informacyjny czy prywatne zale redaktora portalu? he he... zenua.
Jeszcze zeby chociaz o publiczne pieniadze chodzilo.
No ale. Do wyborow 23 dni, dziwne, ze nie ukazuje sie po 5 artyk. na dzien o tym zlym Staroscie.

Milego dnia.
Oddaje pole szanownej 'Lozy Kpiarzy'.
Odpowiedz
HenrykV
2014-05-02 10:36:07
0 0
@bearchen - jak cię to tak strasznie brzydzi po co wchodzisz, po co szukasz?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-02 10:39:19
0 0
Jak to czego szuka Bearchen? Przyszła BRONIĆ HONORU STAROSTY ! Rozumiałbym to nawet gdyby nie żałość która mnie ogrania na myśl o tym jak bardzo Pani Bearchen jest w błąd wprowadzana :-) a nawet rozbawienie ...też mnie ogarnia, myślę ...
Odpowiedz
chlop
2014-05-02 10:55:44
0 0
Panie TOP -bardzo dobra odpowiedź,tak trzymać.
Odpowiedz
edi60
2014-05-02 10:59:41
0 0
osoba publiczna jeżeli się decydują nią się być to zarazem wyzbywa się zycia prywatnego tak jest i tak będzie [poza życiem intymnym]zawsze jest na 1 miejscu sprawdzana każdy jej krok jej działalność biznesowa w rodzinie przed objeciem funkcji jak i w czasie i po zakończeniu działalności publicznej żeby po prostu przeciwdziałać wszelkim korupcjom jeżeli taka osoba ma pretensje ze ja się inwigiluje to niech po prostu zrezygnuje ze stanowiska i każdy się odp......li od niej wtedy a tak to ma obowiązek się tlumaczyc i odpowiadać na zarzuty każdego obywatela jeżeli ten ma jakies zarzuty oparte faktami i dokumentami oczywiście jeżeli to nie sa anonimy chociaż i tu tez powinna osoba do tego się odnieść NIECH NIKT SIE NIE DOPATRUJE ZE SIE CHCE KOMUS ZASZKODZIC BO JEZELI TA OSOBA ZAMIERZA KANDYTOWAC DO EURO LUB DO SEJMU TO TAKA OSOBE POPROSTU SIE SPRAWDZA CZY WSZYSTKO CO DO TEJ PORY WYKONYWALA SWOJE OBOWIAZKI Z ZGODNIE ZE SWOIM SUMIENIEM I PRAWEM I CZY DALEJ JEST GODNA ZAUFANIA JAKA MAMY JA DALEJ OBDARZYC
Odpowiedz
edi60
2014-05-02 11:09:31
0 0
dziwie się niektórym komentarzom którzy stawiają zarzuty p.TOP...ZE JEST STRONNICZY ja do tej pory nic takiego nie zauwazylem sledzac wszystkie wydarzenia na tej stronie już prawie od 5 lat czy to dotyczące miasta czy powiatu jej władz TAK DALEJ p.REDAKTORZE NACZELNY TAK TRZYMAJ nie zrazaj się krytykami zacytuje KRASICKIEGO=prawdziwa cnota krytyk się nie boi =
Odpowiedz
szejk
2014-05-02 11:09:38
0 0
Starając się obiektywne stanowisko powiem tyle: jeżeli na osobie pełniącej funkcję starosty, ciąży obowiązek informacyjny, o którym pisaliście Państwo w komentarzach do poprzedniego artykułu - to ja uznaję tę sprawę jako publiczną.
Jeżeli w ciągu okresu piastowania tej funkcji faktycznie były tak ogromne przelewy - (o których - rozumiem - nie poinformowano w oświadczeniu) - to sprawa jest tym bardziej publiczna.

Szerokiej rzeszy komentatorów powiem tyle: Cenię Starostę za to co zrobił. A trzeba przyznać, że zrobił dużo. Zawsze zarzucałem mu tylko to, że nie umie/nie chce (?) porozumieć się z Burmistrzem Biedą.
Szkoda Panie Starosto, że ktoś Panu w pewnym momencie nie doradził, żeby poprzestać na tym co Pan osiągnął.

Nadal trzymam kciuki, bo za ludzi robiących dobre rzeczy, kciuki trzymać należy!

Mam nadzieję, że to co jest w artykułach, to tylko dziennikarska pomyłka, i że moje życzenie nie jest tylko pobożnym.
Odpowiedz
edi60
2014-05-02 11:22:17
0 0
@szejk i tu niezgodze się z toba bo nie wszystko jest OK ale to tylko na tym poprzestanę bo znow by ktoś kto jest zwolennikiem P.STAROSTY zarzuci mi ze go szkaluje dodam tylko ze na niego nieoddam glosu
Odpowiedz
edi60
2014-05-02 11:27:42
0 0
a żeby było tez dla wszystkich jasne to jeżeli tez i ktoś z władz miasta kandytowal by ponownie czy to do władz lokajnych czy tez dalej tez nie otrzyma odemnie glosu poparcia
Odpowiedz
edi60
2014-05-02 11:36:42
0 0
a takich osob są setki którzy sa przeciwnikami i co maja zarzyty co do poprawnej zgodnie z prawem i sumieniem wykonywanej pracy przez władze miasta i powiatowe także może to sa ich ostatnie dni ich władzy CZAS NA ZMIANY na zakończenie moich wystapien radze wziazc przykład władzom powiatowym i miasta z rzadow p.wojt ŁUKOWICY P.RADKOSZ JEJ REELEKCJA TRWA prawie 25 lat
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-02 11:49:20
0 0
ciekawe czy jeżeli sprawa trafi do sądu i jej wynik będzie niekorzystny dla portalu - to czy portal o tym napisze :)
Odpowiedz
edi60
2014-05-02 11:49:32
0 0
a na taka reelekcje trzeba sobie zasłuzyc u ludzi, trzeba niezadzierac nosa z każdym pogadać mieć trochę pokory w sobie brac do serca krytyki innych i nie unosic się ambicja nie patrzeć na ludzi z góry [ja starosta czy burmistrz co ty człowieczku szary ty mnie krytykujesz =spadaj] dobry gospodarz to taki który wysłucha rady swojego sługi a nie znignoruje go
Odpowiedz
1959
2014-05-02 11:56:42
0 0
@edi60
Dobrze pan mówisz i z głową.
Odpowiedz
CUDNA
2014-05-02 12:06:57
0 0
'Uwielbieniutki' robi się całkiem malutki - CHI CHI

Balonik zbytnio nabrzmiały PĘKA, oj, oj, ach co to będzie?
Odpowiedz
Ratownik
2014-05-02 12:16:06
0 0
Jako żywo przedsiębiorca upomniał się przed wyborami (w grudniu 2013r. - kiedy to nikt nie śnił o euroambicjach starosty).
Może nowe hasełko wyborcze: rodzina na cudzym!
Ponadto jakoś nikt nie żałuje biznesmena, który mógł utracić płynność finansową i kilkaset osób wylądowałoby bez pracy. Zresztą mimo tego liczne donosy do różnych instytucji również, w konsekwencji, mogły spowodować zachwianie działalności firmy. Zaznaczam, że nie wiem kto owe donosy pisał - osobliwie w grudniu 2013r. i później.
Odpowiedz
adamsky
2014-05-02 12:23:50
0 0
Szanowni. Nie znam się na pisaniu korespondencji do portali ale ten bełkot który wysyła tak zwany Starosta to jakiś matoł skończony pisze. Przecie to jest jakaś zbitka tak zwanych mądrych słów. Szanowny tak zwany Starosta może z internetu skopiował te mądrości.
Odpowiedz
dyrygent
2014-05-02 13:05:48
0 0
Panie Starosto po co do Portalu to trzeba do Sądu w trybie wyborczym.Wyrok w 48 godzin ,bez kosztowy.
Chyba ze treść artykułu prawdziwa i stąd zaniechanie bohatera tej publikacji.
Panie Starosto co się odwlecze to nie uciecze.
Odpowiedz
Doradca
2014-05-02 13:24:52
0 0
Panie Starosto proszę zacząć myśleć własnymi kategoriami bo robi ktoś Panu niedźwiedzią przysługę.
Odpowiedz
Janek64
2014-05-02 13:30:48
0 0
Nie ma lepszego nad staroste Limanowskiego do parlametu europejskiego Nie ma lepszego!

Panie starosto niech sie pan nie przejmuje bazgrolami.Wszyscy przeciwnicy polityczni zazdroszcza panu w ferworze walki politycznej juz dawno spadli z konia i sie nie dzwigna.Niech pan robi swoje jest pan dojrzalym politykiem dazacym do celua swoja prace przeklada pan dla dobra mieszkancow pieknej ziemi Limanowskiej. Pozdrawiam
Odpowiedz
ebi
2014-05-02 13:41:09
0 0
Janek - więcej szacunku dla Starosty - pisz duża literą Pan i Starsta.
Odpowiedz
ebi
2014-05-02 13:41:50
0 0
Doradca - popieram.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-02 13:41:57
0 0
@janek
Ciebie już chyba pogieło z tym lizaniem nie powiem czego bo bys mógł cisnienia nie wytrzymac!!!
Odpowiedz
dyrygent
2014-05-02 13:43:16
0 0
Janku rozumiem ze teraz Ty przejmiesz ten dług od Starosty który On przejął od syna
Odpowiedz
oioioi
2014-05-02 13:48:31
0 0
jeśli ktoś decyduje sie byc poltykiem musi wiedziec, ze przekrety i zaniedbania wyjda na jaw. trzeba bylo pomyslec o wyjasnieniu spraw przed kariera.
Odpowiedz
dyskryminator
2014-05-02 14:43:57
0 0
'...nie mnie pytać...' jednak redaktor zapytać przedsiębiorcy, dlaczego dopiero teraz zdecydować się na upublicznienie problemu? Wysłuchać bajeczki i opublikować. Skorumpowane media zawsze rozdmuchują podobne sprawy w ramach 'uprawiania polityki', zatem rzetelnie pytać a nie z góry wskazywać Starostę jako tego winnego całej sprawie, może za jakiś czas okaże się, że to właśnie ten tajemniczy przedsiębiorca brzydko narobił i teraz próbuje zamieść pod dywan...
Odpowiedz
edy9999
2014-05-02 15:36:29
0 0
wypociny pana toporkiewicza sa naprawde zalosne.mozebyscie zaczeli w koncu zagladac do swoich kieszeni ,was wszystkich tutaj siejacych jadem w strone starosty tak d.... swedzi ,zeby przypadkiem nie dostal sie do europarlamentu .Starosta zostanie w Limanowej na swoim stanowisku jeszcze na kolejna kadencje i tego mu zycze,a wy przeciwnicy jego bedziecie sie zzerac z zawisci.Zamiast siedziec i stukac w klawiature ,biegnijcie do kosciola zdrowaski odmawiac,moze Bog wasze prosby wyslucha i starosta nie dostanie sie do europarlamentu.Katolicy od siedmiu bolesci,byleby tylko kogos udupic,tylko na to was stac,z P.Toporkiewiczem na czele,a potem w niedziele pierwsza lawka przed oltarzem.
Odpowiedz
111ksiadz
2014-05-02 15:44:46
0 0
Szkoda mi tego Pana Starosty,kto mu doradza takie kwasy pisać?Tak krótko-może to wszystko nie prawda,ale chyba są dowody że Pan Starosta dał za free 200tyś.i nie ujął tego w zeznaniu-chyba musiał zapomnieć-zdarza się,przy obrocie takim szmalem.
Odpowiedz
HenrykV
2014-05-02 15:47:25
0 0
@edy999 - a ty w której ławce siadasz?

prawda jak oliwa - wcześniej czy później na wierzch wypływa
Odpowiedz
edi60
2014-05-02 16:07:55
0 0
jakim prawem nalatujecie na red.P.TOP zawsze pisze zgodnie z prawem i faktami nieraz tu na łamach portalu był zastraszany ,straszony sądami i jak dobrze wiem to żadna sprawa za rzekome pomowienia nie trawiła do sądu ani tez do prokuratora bo zawsze jak cos zamieszcza to ma na to fakty niezbite dowody nic redaktor nie pisze co by było wyssane z palca
Odpowiedz
Ed462
2014-05-02 16:09:31
0 0
cd.prywatnego śledztwa dziennikarskiego - dziwie się ze jeszcze nikt nie sprawdził czy pan Starosta nie miał aby jakiegoś dziadka w Werhmachcie- nie ma jak zasiać ziarenko zwątpienia przed wyborami.
Odpowiedz
Ed462
2014-05-02 16:12:26
0 0
nawet jeżeli syn miał długi i Starosta wziął to na siebie to tylko dobrze o nim świadczy. Czy zabrał coś z pieniędzy publicznych? Jeżeli nie to odczepcie się od niego
Odpowiedz
edi60
2014-05-02 16:34:52
0 0
dzisiaj ludzie sa bardziej swiadomi wagi swojego głosu i zanim oddadzą na kogos głos to dobrze go sprawdzają konkretnego kandydata na kogo oddadzą swój głos dziś nie liczy się piar czy super gadka wysłowianie się bo dziś ludzie wiedza ze to tylko wyborcza kiełbasa a po wyborach nawet kiszki niema , taka renome maja nasi politycy dziś ludzie patrzą co ten kandydat sobą reprezentuje jak zyje z rodzina czy tez dalsza rodzinka tez jest wporzo w zyciu społecznym ,to się do ciebie @Ed462 tyczy my wyborcy mamy prawo wszystko wiedzieć a jeżeli temu kandydatowi nie pasuje to niech pcha się do zycia politycznego
Odpowiedz
edi60
2014-05-02 16:56:58
0 0
sory za błędy w ostatnim akapicie miało być =to niech nie pcha się do zycia politycznego
Odpowiedz
kermicior
2014-05-02 17:16:26
0 0
@ed462
'Ponadto jako samorządowiec zobowiązany jest Pan od lat składać oświadczenia majątkowe właśnie dlatego, aby usunąć cień podejrzeń, że może Pan komuś sprzyjać z uwagi na jakieś powiązania finansowe. Temu służy jawność życia publicznego i konieczność składania oświadczeń.' DLATEGO SIĘ OD NIEGO NIE ODCZEPIMY. KAPI?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-02 17:25:41
0 0
Fuuj. Ależ to obrzydliwie stronniczy portal. Czuć tu padliną.

Widzicie co się dzieje z wyborczą wydawało się im, że ludzi zawsze pozostaną głupi.
Nie pozostli. Chyba, że limanowianie są głupi.
Odpowiedz
Jellybean
2014-05-02 17:42:04
0 0
Mam nadzieję, że to koniec kariery politycznej Starosty. Bo wstyd. Koniec kropka.
Odpowiedz
kojot548
2014-05-02 18:44:31
0 0
A kiedyś żył taki ktoś jak Gintrowski i śpiewał że...'polityka to w krysztale pomyje...'..... i w tych pomyjach tapla się niestety też Top. Dzisiaj haki na starostę jutro może na burmistrza... niedobrze sie robi...
Odpowiedz
gedeon
2014-05-02 19:34:50
0 0
To już wiecie dlaczego samorządowcy muszą biorać dopłaty do studiów wyższych ...
Odpowiedz
dyrygent
2014-05-02 19:36:56
0 0
Mnie tylko zastanawia dlaczego Pan Starosta nie idzie do Sądu w trybie wyborczym???
Tak sobie myślę że treści podane w artykule są prawdą i to jest przyczyna że Nasz Pan Starosta nie korzysta ze sposobu obrony swojej uczciwości która dał mu ustawodawca tylko pisze pisma do portalu.
Musicie przyznać ze gdyby to była nieprawda już dawno TOP i przedsiębiorca byli by pozwanymi a tu CICHOSZA,nieperawdaż obrońcy Pana Jana Puchały.
Odpowiedz
forfiter
2014-05-02 20:07:33
0 0
Co zrobić, nie takie polityczne kariery legły w gruzach z powodu niejasności na tle finansowym czy nawet zwykłych zaniedbań.

Czy to jest przed wyborami czy nie to jest nieistotne.

Prawo jest prawem i ono obowiązuje w każdym czasie, 24 godziny na dobę.

To jest kolejna przestroga dla każdego kto aspiruje do funkcji publicznych: uporządkujcie wpierw swoje sprawy i bądźcie zawsze w zgodzie z prawem.

Bo nie znacie dnia ani godziny kiedy te zaniedbania ujrzą światło dzienne i staną się powodem do wstydu.

Prześwietlanie stanu majątkowego osób publicznych , dochodów, zobowiązań jest b e z w z g l ę d n y m wymogiem obowiązującym w RP i bardzo dobrze.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-02 21:38:47
0 0
Wreszcie wszystko wychodzi na jaw i bardzo dobrze. Boję się tylko żeby w toku dalszego śledztwa dziennikarskiego nie okazało się że te 200 tys. nie było aby przypadkiem zapłacone z pieniędzy podatników:)
Odpowiedz
Doradca
2014-05-02 22:03:29
0 0
Pasuje jak ulał. Gdy na was patrzę. Łzy.


https://www.youtube.com/watch?v=tpHPln8l7Ng&feature=kp
Odpowiedz
subiekt
2014-05-02 22:29:31
0 0
Pan Starosta zapowiedział dalsze kroki prawne a tu NIC.

Czyżby strachy na lachy.
Odpowiedz
dzikus
2014-05-02 22:39:33
0 0
Dziwi mnie ten baner wyborczy tego Pana na tym portalu w kontekście do zaistniałej sytuacji... Albo rybki albo akwarium... Chyba coś tu nie jest ok...
Odpowiedz
Ratownik
2014-05-02 22:56:24
0 0
Wszyscy skupili się na długu. Jest on? Czy go nie ma? Natomiast problem tkwi także w pojmowaniu demokracji przez W.Cz. Starostę. Może zacytuję: ' zwracam się o zaprzestanie publikacji tego rodzaju...', 'wzywam do niezwłocznego usunięcia publikacji'.
Niestety W.Cz. Starosto jednym z filarów państwa demokratycznego są wolne media, czy się to komuś podoba czy nie. Owszem dla władzy najlepszym rozwiązaniem byłyby gazety i portale publikujące tylko informacje o otwarciu kolejnego kawałka chodnika tudzież odbioru nagrody za wyjątkowe osiągnięcia, od czasu do czasu sekujące przeciwników politycznych władcy. Jednakże nie tak działa demokracja. Tak działa cenzura lub media rodem z Korei Północnej.
Można się zżymać, że media publikują sensacyjne informacje, a później (najczęściej po wielu miesiącach) w przypadku ich kłamliwości, małym druczkiem zamieszczają sprostowanie ale problem tkwi raczej w uciążliwej, drogiej oraz czasochłonnej procedurze sądowej.
Odpowiedz
Doradca
2014-05-02 23:18:39
0 0
'Na marginesie tylko podaję, że zastanowienie powinno budzić, że przedsiębiorca o rzekomych zobowiązaniach o „ogromnej skali” przypomniał sobie dopiero po 5 latach, tuż przed wyborami do Parlamentu Europejskiego.

W podpisie: Jan Puchała, Starosta Limanowski'

Czegoś tu zrozumieć nie mogę. Po 5 latach ?.

5 lat temu był rok 2009.

To tak dla przypomnienia dla piszących w imieniu Pana Starosty.

Ktoś tendencyjnie zaprzecza sam sobie.

Nie wygląda to dobrze.
Odpowiedz
subiekt
2014-05-02 23:45:55
0 0
Bo w tym roku był już mniejszy dług Pana Starosty po wpłacie 200 tysięcy.
Odpowiedz
Doradca
2014-05-03 00:01:14
0 0
@ subiekt niestety ale nie ma tego w oświadczeniach majątkowych.
Odpowiedz
subiekt
2014-05-03 00:04:12
0 0
Ale może doczekamy ze Pan Starosta dokonana korekt swoich oświadczeń majątkowych?
Odpowiedz
Doradca
2014-05-03 00:14:33
0 0
Ja bym na to nie liczył.
Odpowiedz
Doradca
2014-05-03 00:16:13
0 0
'Niniejszym informuję, iż nie posiadam i nie posiadałem żadnego zadłużenia powstałego w czasie gdy pracowałem w firmie Markam w Kasince Małej, wobec czego nie mam czego komentować'
Odpowiedz
subiekt
2014-05-03 00:20:56
0 0
Te wszystkie wypowiedzi Pana Starosty to tylko do kabaretu.
Jedna drugiej zaprzecza.
Mistrzostwo Świata.
Odpowiedz
supermenix
2014-05-03 00:22:15
0 0
Dajcie już chłopu spokój. Po prostu się pomylił a tu takie wielkie halo. Narobicie tylko tyle, że w Brukseli nie będzie przedstawiciela Ziemi Limanowskiej.

W Mszanie Dolnej organizowany jest jakiś bieg pod nazwą 'Bieg szwagrów za Niemcem'. Podobno super impreza i nasz euro też ma tam podobno być.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-03 00:36:11
0 0
@supermix za takich przedstawicieli w Brukseli to ja dziękuje. Przecież tu nie chodzi o nic innego jak o zasilenie własnego portfela, a nie o walkę o Polske i nasze sprawy. Ja to bardziej widze jak wymachiwanie szabelką przez skompromitowanego szlachcica :)
Odpowiedz
subiekt
2014-05-03 00:41:10
0 0
Doktorr88 a czemu Pan Puchała miałby nie być europarlamentarzystą?
Zobacz jak wtedy szybko uregulowałby dług wobec przedsiębiorcy za syna i być może rozpocząłby spłatę długu partnera córki.
Odpowiedz
supermenix
2014-05-03 00:43:17
0 0
Pomyślcie logicznie; jeżeli, człowiek roku, nie dostanie się do euro to o oddaniu długu Pan Marek niech zapomni, dlatego uważam,że pan Marek powinien za sponsorować jeszcze kilka banerów a wtedy prawdopodobieństwo odzyskania długu wzrasta. Utopienie gościa powoduje, że zadłużenie zatapia się razem z nim. Chyba, że ten ostatni drink otępił moje trzeźwe rozumowanie?
Odpowiedz
subiekt
2014-05-03 00:48:06
0 0
supermenix wszyscy mieszkańcy limanowszczyzny jak jeden mąż i żona głosują na Pana Jana i w ten sposób ratują UCZCIWOŚĆ.
Odpowiedz
supermenix
2014-05-03 00:49:29
0 0
Swoją drogą dziękuję bardzo za takiego przedstawiciela ale bardziej chodzi mi o Pana Marka a raczej o jego kasę ponieważ staram się o posadę menagera w jego firmie.

Podobno narodziła się jakaś nowa tradycja ' Bieg za Niemcem'. Narodziła się Ona gdzieś w Kasinie Wielkiej a w tym roku kolejna edycja podobno w Mszanie Dolnej.
Odpowiedz
supermenix
2014-05-03 00:55:54
0 0
Nie warto być uczciwym. Sami widzicie co spowodowało oddanie 200tys zł
A co by było gdyby oddał 400tys zł to szkoda nawet myśleć.
Odpowiedz
subiekt
2014-05-03 01:05:07
0 0
Kto szybko daje ten dwa razy daje.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-03 08:31:52
0 0
,,Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień' - w kogo zechce.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-03 08:58:18
0 0
Wąsaty przedsiębiorco!!!

W związku z tym, że dałeś się wciągnąć w brudne interesy i zagrywki więcej nie wezmę do ust waszych pseudo wyrobów mięsnych.

Markam upadnie bo słyszałem, że już cieniutko przędzie.
Takie zagrywki zawsze ci się odpłacą.
STOP BRUDNEJ POLITYCE.
Odpowiedz
dyrygent
2014-05-03 10:19:58
0 0
drucio8 najlepiej żeby przedsiębiorca darował dług Staroście.
Może Ty przejmiesz ten dług a jeszcze obejmiesz swą łaską dług partnera córki Pana Starosty ,to tylko ponad 600 tysięcy złotych bez odsetek.
Trzeba tylko podziwiać tego przedsiębiorcę że mimo że miał doczynienia z takimi OSZUKAŃCAMI funkcjonuje na rynku i ma się dobrze a Ciebie to boli i Tobie podobnych.
Odpowiedz
ciekawy
2014-05-03 10:36:59
0 0
ciekawe czy pan Starosta użyje przeciwko portalowi linamowa.in donosu i art212 KK który to politycy używają to tłumienia krytyki i ukrywania prawdy o sobie??? artykuł ten to relikt komunistycznej cenzury, który jest obecnie stosowany na szeroka skalę prze yelity polityczne?!
Odpowiedz
adamsky
2014-05-03 10:50:12
0 0
Szanowny Jaś wysyła bełkotliwe oświadczenia a jedno drugiemu przeczy. Czemu się gubisz w tym wszystkim Szanowny Jasiu?
Odpowiedz
tiktak
2014-05-03 11:23:14
0 0
ale sie podzialo normalnie jaja jak berety! zaczyna sie nagonka przedwyborcza! tak sie zastanawiam czy czasem ów przedsiebiorca nie jest zazdrosny ze starosta kondyduje do parlamentu ? jakkolwiek by nie mowic portal jest naprawde bezstronny i stara sie byc obiektywny ! ludzie musza wiedziec na kogo glosuja , takie stanowisko do czegos zobowiazuje ! oj dziwny jest ten swiat !
Odpowiedz
dyrygent
2014-05-03 11:36:51
0 0
Gdyby pan Jan Puchała poszedł do Sądu jak zapowiedział wszystko by się wyjaśniło:
- czy miał dług syn Pana Puchały
- czy Pan Puchała przejął dług
- czy Pan Puchała uregulował część długu-200tyś.zł
- czy partner córki ma dług chyba 430 tyś zł bez odsetek
- czy partner przepisał swój majątek na osobę trzecią i czy czasem nie na córkę Pana Starosty.
- czy są postanowienia sądu w sprawie długu partnera córki Pana Starosty.

I NAJWAŻNIEJSZE.

'CZY OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE PANA PUCHAŁY JAKO OSOBY PUBLICZNEJ SĄ PRAWIDŁOWE'
Odpowiedz
konto usunięte
2014-05-03 12:29:37
0 0
do dyrygent

Oczywiście, że nie chodzi mi o uchylenia się od spłaty ewentualnego zadłużenia.
Mnie chodzi o to, że jest to jawna manipulacja POpaprańskich sługusów, żeby osłabić kapitał polityczny innego obozu. POprochy boją się, że za rok 'obóz' Gowina może na tyle obniżyć elektorat POwski, że będą mieli problem w wprowadzeniem choćby 1 posła z naszego terenu.
Próbują więc wszystkich możliwych sztuczek, żeby już teraz zdyskredytować p. Puchałę, żeby za rok nie uzbierał zbyt dużego poparcia w wyborach do sejmu.
Przypuszczam, że Pan z PO na tyle długo jest już w tym swoim ugrupowaniu hańby, że jest zdolny ze swoimi wąsatymi sługusami robić o wiele ohydniejsze rzeczy jak podpuszczanie redaktorka do fekaliowych publikacji.
Pozdrawiam i miłego weekendu
Odpowiedz
Ratownik
2014-05-03 12:42:11
0 0
Jak się tworzy spiskową teorię dziejów nie należy również zapominać o żydach, masonach i cyklistach
Odpowiedz
dyrygent
2014-05-03 12:44:24
0 0
drucio88 najpierw niech Pan Puchała zrobi porządek ze sobą i swoją rodziną w temacie o którym tu jest pisane a nie zachowuje się jak przysłowiowy kundel.
A jak to wyjaśni co napisałem to może wtedy reprezentować społeczeństwo oczywiście jeśli go wybiorą .
I nie mieszaj tu PO bo Oni nie kazali mu oszukiwać,kombinować i naciągać drugiego człowieka co ewidentnie widać w tym temacie.
Jeśli masz wpływ na Pana Starostę to przekonaj go żeby poszedł do Sądu,tryb wyborczy,48 godzin i po krzyku.
Mam nadzieje że któryś z komitetów wyborczych startujących do PE wystąpi do Państwowej Komisji Wyborczej o sprawdzenie niejasności działań Pana Puchały--Oświadczenia Majątkowe.
Odpowiedz
111ksiadz
2014-05-03 13:13:46
0 0
@drucio8-oczywiście że możesz bronić Pana Puchały,ale dlaczego nazywasz to jawną manipulacją?Przecież jak twierdzisz robi to ktoś celowo,więc czemu się dziwisz?Trzeba uderzać w jak najlepszym momencie,żeby było najskuteczniej.Jak sam widzisz Pan Puchała sam się pogrąża durnymi oświadczeniami.Jeżeli to wszystko prawda poszukaj mu dobrego prawnika a może skontaktuje się z Gowinem i on coś pomoże?
Odpowiedz
Janek64
2014-05-03 13:15:27
0 0
Bedzie bedzie zabawa bedzie sie dzialo.....
Odpowiedz
Janek64
2014-05-03 13:17:24
0 0
Nie ma lepszego od naszego Pana Starosty na kandydata do parlametu europejskiego. NIE MA LEPSZEGO !!!
Odpowiedz
zabawny
2014-05-03 13:36:00
0 0
Czy ktoś pomoże mi oprawić w ramkę: :)))

http://d.polskatimes.pl/k/r/16/d8/5f/4cebfc90caf2b_k1.jpg?1353381340
Odpowiedz
Rudy102
2014-05-03 14:04:09
0 0
Janku64 tu się z Tobą zgadzam nie ma lepszego kandydata do PE niż Pan Jan Puchała jako kombinator,a może Pana Starostę ogarnęła pomroczność jasna.
Odpowiedz
Rudy102
2014-05-03 14:08:06
0 0
To wtedy do tego samego specjalisty co Pan N.

Ale ponoć Pan N. już wyleczony i być może będzie mógł zeznawać i ponosić odpowiedzialność za działania redaktora śledczego.

Ciekawe czy On sam to wszystko wymyślił czy miał doradców???.
Odpowiedz
dyrygent
2014-05-03 20:49:14
0 0
Może w poniedziałek nastąpią nowe rozdania?
Może Pan Starosta złoży wniosek w trybie wyborczym,bo przecież trzeba Panie Starosta ruszyć po wyborcach a same banery nie wystarczą.
Odpowiedz
dyrygent
2014-05-03 20:50:50
0 0
Dzisiaj czekała Gmina Prawdy i Rozwoju i się nie doczekała.
Chowanie się nic nie da.
Odpowiedz
Mr4
2014-05-04 17:16:07
0 0
@bearchen szanowałem niegdyś Twoje wypowiedzi, jednak broniąc własną piersią Pana Puchały podczas tej kampanii, pokazałaś, że nie jesteś obiektywna. Twoje zaangażowanie sprawia, że nie jesteś już wiarygodna.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Stanowiska starosty i nasza odpowiedź"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]