2°   dziś 8°   jutro
Niedziela, 24 listopada Flora, Emma, Emilia, Chryzogon, Jan, Aleksander, Roman

Poseł z regionu jednym ze współtwórców ustawy o wycince drzew, którą prezes PiS zamierza zmieniać

Opublikowano 22.02.2017 07:29:47 Zaktualizowano 04.09.2018 17:32:42 top

Nieco ponad dwa miesiące temu Jan Duda, poseł PiS z okręgu nowosądeckiego chwalił się, iż wraz z kolegami przygotowywał poselski projekt ustawy 'Lex Szyszko'. Teraz prezes PiS mówi, że ustawę trzeba zmienić i przy uchwaleniu nowego prawa mogło dojść do lobbingu.

- Komisja Środowiska pozytywnie zaopiniowała projekt ustawy zmiany ustawy o ochronie przyrody i ustawy o lasach. Po uchwaleniu tej zmiany skończy się koszmar horrendalnych kar za usuwanie drzew i krzewów z prywatnych gruntów. Jest to projekt poselski, który wspólnie z kolegami przygotowywałem - informował 14 grudnia 2016 roku Jan Duda, poseł PiS z regionu nowosądeckiego.

Wprowadzenie liberalnych przepisów dotyczących wycinki drzew spowodowało wielkie pustoszenie drzewostanów w kraju.

W poniedziałek w siedzibie PiS przy ul. Nowogrodzkiej w Warszawie odbyło się spotkanie prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego z warszawskimi i podwarszawskimi strukturami partii. - Prezes powiedział, że jest przeciw tym rozwiązaniom i będzie ich zmiana. Stwierdził, że widać w tym prawie lobbing - poinformował po spotkaniu warszawski polityk partii.

Spotkanie z Kaczyńskim na antenie TVN24 streszczał też warszawski poseł PiS Paweł Lisiecki. Potwierdził, że prezes partii 'zajął dość krytyczne stanowisko odnośnie tej ustawy i jej skutków'.

- Powiedział, że ta ustawa wymaga nowelizacji i będzie projekt, który będzie nowelizował kwestie wycinki drzew – zapowiedział.

Lisiecki przyznał też, że Kaczyński mówił o tym, że przy uchwalaniu nowego prawa mogło dojść do lobbingu lobbingu ze strony osób prywatnych lub osób prowadzących działalność gospodarczą. Skąd takie informacje? – Co do źródeł prezes się nie wypowiedział – odpowiedział poseł.

Jak dodał, nie było też mowy o tym, czy ktoś poniesie odpowiedzialność za całą sprawę. Co ciekawe, jak wynika z relacji Lisieckiego, minister Szyszko był na spotkaniu z Kaczyńskim, ale nie zabrał głosu.

Kilka godzin wcześniej, na konferencji prasowej resort środowiska mówił o nowej ustawie w samych superlatywach. Nie zapowiadał w niej zmian, przynajmniej w najbliższym czasie.

– Dzisiaj najgłośniej na temat wycinki drzew krzyczą ci, którzy wtedy, kiedy ta ustawa byłą przyjmowana w Sejmie, nie pracowali, nie chcieli się zająć procedowaniem, tylko urządzali spektakl na sali sejmowej i zajmowali się okupowaniem sali sejmowej - powiedziała premier Beata Szydło podczas wczorajszego briefingu. Premier zapowiedziała, że ustawa zostanie poprawiona, bo wydarzenia w Warszawie pokazały, że wprowadzenie takich poprawek jest konieczne.

***
Od 1 stycznia 2017 r. prywatni właściciele nieruchomości mogą bez zezwolenia wyciąć drzewa lub krzewy na swoich posesjach. Jest jednak warunek - usunięcie drzew czy krzewów nie może być związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Takie rozwiązanie przewiduje uchwalona w grudniu nowelizacja ustawy o ochronie przyrody i ustawy o lasach. Nowe prawo upraszcza też regulacje dotyczące wycinki oraz daje jednostkom samorządu kompetencje do dostosowywania poziomu ochrony zieleni do ich potrzeb.

Zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami, chcąc wyciąć drzewo na swojej posesji, należało wystąpić do wójta, burmistrza, prezydenta miasta o zezwolenie na takie działanie. Według posłów PiS, którzy byli autorami noweli, stanowiło to nadmierną i nieuzasadnioną ingerencję w możliwość wykonywania prawa własności nieruchomości.

Zdaniem posłów stosowanie tak restrykcyjnych przepisów nie spełniało swojej roli, gdyż i tak niemal wszystkie decyzje, które wydawały stosowne organy, były pozytywne i zezwalały usunięcie drzewa czy krzewu.

Nowela podwyższa m.in. obwody drzew, co do których nie trzeba będzie starać się o zezwolenie na wycinkę. Z zezwoleń będą zwolnione drzewa, których obwód pnia na wysokości 130 cm nie przekracza 100 cm w przypadku: topoli, wierzby, kasztanowca zwyczajnego, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego, robinii akacjowej i platanu klonolistnego. W przypadkach pozostałych gatunków drzew – 50 cm.

Nowe przepisy umożliwią też gminom określanie stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów. Nie będą one mogły przekroczyć 500 zł dla drzew oraz 200 zł dla krzewów. Przy ustalaniu opłaty ma nie być też brany pod uwagę współczynnik lokalizacji.

Komentarze (34)

colo
2017-02-22 08:02:04
2 11
Dobre prawo po słowach prezesa nagle staje się złym prawem, posłowie PIS tańczą jak im prezes zagra.
Odpowiedz
aro2x1
2017-02-22 08:26:28
1 10
PIS już dzisiaj można by było rozwiązać i dać pełnie władzy nadprezesowi. I ta co by się nie działo to on decyduje a za błędy odpowiada opozycja. Ewentualnie wina Tuska. Chora partia.
Odpowiedz
kpiarz
2017-02-22 08:34:38
0 6
W tej sprawie jak w wielu innych - chcieli dobrze, ale zawsze 'cwaniacy' się znajdą i luki w prawie wykorzystają. To normalne, że człowiek powinien mieć prawo zarządzania swoja własnością, taką jak własny grunt, wedle własnego uznania, o ile nie czyni swoimi działaniami szkody komuś innemu. I było to anormalne, iż chcąc wyciąć jakieś suche drzewo, które ledwie co nie spadło domownikom na głowę trzeba było biegać do wójta po zgodę i jeszcze wynajmować firmę z licencją na to, co dwóch sąsiadów z piłą łańcuchową robiło w dwie godziny. Tyle, że oczywiście 'cwaniaczki' zaczęli kombinować - tu jest taki hektar lasu a pasowało by nam postawić skład budowlany, to ja, jako Kowalski kupie ten las, drzewa wyrżnę do gołej ziemi, drewno sprzedam, a potem gołą działkę odsprzedam sam sobie do firmy Kowalski & Co. Ach ta ludzka pazerność...

Proponował bym zrobić do tej ustawy poprawkę w postaci ilościowej. Czyli w skrócie - wycinanie na prywatnych posesjach bez zezwolenia, ale za zgłoszeniem i nie więcej niż np. 1 kubik na ar posiadanego gruntu rocznie. Zapobiegło by to wycince masowej, a każdy kto chce po prostu usunąć jedno lub dwa przeszkadzające czy uschnięte drzewa z działki, miałby taką możliwość.
Odpowiedz
WSI
2017-02-22 09:03:06
0 6
Moim zdaniem ta ustawa jest dobra bo w końcu właściciel ma prawo wycinać drzewo na swoim terenie bez proszenia gminy , bo każdy kupuje działkę czy dom żeby w pełni tym zarządzać a nie kłaniać się komuś .W Polsce to wszystko stoi na głowie bo w takim razie po co kupować dom lub działkę jeśli nie można nią w pełni zarządzać ?? Właściciel powinien mieć prawo do zagospodarowania swojego terenu tak by jemu to odpowiadało, a jeśli sąsiadom się to nie podoba to jest takie przysłowie 'wolnoć Tomku w swoim domku' każdy ma swój teren i niech go zrobi po swojemu.A co do lasu to nic się nie zmieniło bo jeśli się chce wyciąć drzewo na terenie oznaczonym na mapie Ls.(las) to trzeba iść do leśniczego.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 11:04:11
6 3
Najlepszym rozwiązaniem, byłoby pozostawienie ustawy w obecnym ksztalcie z dodanym zapisem typu: każde wycięte drzewo, krzew powinno być zrownoważone nowymi nasadami.

Powódem wycinania drzew i krzewów na naszych posesjach powinno być realne zagrożenie, do struktur budowli mieszkalnych , ogrodzeń itp.

Dlaczego takie uzasadnienie? :

Kłaniają nam sie tutaj dwie kwestie:
1. Ewentualne nagminne wycinanie drzew , bez realnego powodu, tak jak miało to miejsce w centrum Warszawy , w Krakowie i innych miejscach Polski, bez ponownego sadzenia tychże,, mogłoby doprowadzić do zachwiania równowagii naturalnej bariery ekologicznej. Tutaj wiec uaktywnią sie pseudoekoligiczne grupy Green Peace , itp opłacane przez ogromne koncerny obcego kapitału, opłacane przez grupy typu Soros i jemu podobnych.
A oto ich odzew:
http://www.greenpeace.org/poland/pl/wydarzenia/polska/W-caej-Polsce-od-kilku-tygodni-sycha-ryk-pi-i-wanie-nadszed-moment-by-go-przerwa/

2. Polski rząd wybronił obronę eksplatacji wegla w Polsce, przy założeniach tzw. naturalnych płuc środowiska w postaci ogromnej ilości lasów, drzew, krzewów w Polsce. Wspomnianie grupy interesów, mogłyby wykorzystać fakt nagminnej wycinki drzew, krzewów w Polsce , jako argument odrzucenia
argumentacji obrony eksplatcji wegla w Polsce.
Są ogromne zakusy wielu firm, biznesmenow zagranicznych, głównie Niemców na kupno polskich kopalni.!!!
Jak nie wiadomo o co chodzi, zawsze chodzi o pieniądze. ;-(
Wydaje mi się, że to może być głównym powodem nowelizacji tejże ustawy.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 11:06:55
1 2
Powodem , a nie powódem............. przepraszam

Greenpeace......... tak mialo być
biznesmenów....................
węgla.........
Odpowiedz
marekmintal
2017-02-22 11:20:33
7 7
PiSowiec Szyszko to największy szkodnik i morderca Puszczy Białowieskiej ,
Odpowiedz
DRKidler
2017-02-22 11:29:01
4 6
Ustawa jest efektem działania nie ugrupowania politycznego, ale mafii poselskiej.
Przykład absolutnej deformacji pracy parlamentarnej. Znów droga na skróty - tzw. inicjatywa poselska, ale potajemnie przygotowywana przez rząd. Szybka ścieżka eliminuje społeczne konsultacje. W dodatku to tzw. ustawa kolumnowa, uchwalona w pakiecie i z wyłączeniem dyskusji na sali obrad.
PiS okazał się mafią, a Szyszko potwierdził, że jest szkodnikiem leśnym i ogrodowym.To wstyd i hańba dla tych projektodawców i dla tych co głosowali, tę nowelizację. Skutki są katastrofalne.Takich nienormalnych przepisów być nie powinno.Trudno zrozumieć tych posłów co to poparli.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 11:41:10
7 4
Hańbą sa szKODniki , które wykorzystają każdą okazję , aby zniszczyć dobrą ustawę.
SzKODniki opłacane przez antypolskie grupy interesów, opłacanych przez Sorosa i jemu podobnych , opłacają oni m.inn. pseudoekologów w Polsce jak grupa Greenpeace Polska , KOD, i wiele innych organizacji.

To właśnie oni już się uaktywnili i robią następny SMRÓD, przeciwko interesom Polski i Polaków:


http://www.greenpeace.org/poland/pl/wydarzenia/polska/W-caej-Polsce-od-kil ku-tygodni-sycha-ryk-pi-i-wanie-nadszed-moment-by-go-przerwa/
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 11:46:21
7 3
@marekmintal Tobie szczególnie polecam link poniżej. Zobacz jak między innymi kibice Twojej ulubionej Legii, wyrażały sprzeciw twojemu ulubionemu Tuskowi oraz przeciwko antypolskim dziennikarzom, KOD-owcom i totalnej opozycji:

https://www.google.pl/search?q=transparenty+anty+tuskowe&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjnk-XTwqPSAhWiB5oKHXdIDFoQsAQIKQ&biw=1366&bih=657

Miłego oglądania życzę. ;-)))
Odpowiedz
colo
2017-02-22 11:47:58
4 6
@grazynahayes
Niech pani pomyśli dwa razy zanim coś napisze, KOD to nie tylko politycy opozycji ale też zwykli obywatele którym nie podoba się obecne działanie rządu i zamiast dobrej zmiany odczuli złą zmianę ale cóż PIS i ludzie pani pokroju nie mają na tyle szacunku i klasy politycznej aby rozmawiać jak polak z polakiem bez obrażania i wyzywania innych, mówicie o mowie nienawiści do rządu a robicie dokładnie to samo.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 11:51:20
1 8
Ja chcę PODZIĘKOWAĆ pomysłodawcom zmian. W końcu bez całowania wójta w rękę mogę wyciąć SWOJE drzewo kiedy chcę. Krytykujący nie mają pojęcia o czym piszą. Po pierwsze to przez kilkanaście lat wycinka była zagrożona olbrzymią karą finansową więc nazbierało się drzew do wycięcia. Po drugie zgodnie ze sztuką drzewa tnie się przed ruszeniem wegetacji a więc są ostatnie dni i dlatego piły idą w ruch aby w okolicy Wielkanocy ucichnąć. Dla ekologów z miasta to jest nie do pojęcia.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 13:13:29
6 2
@colo Przeczytaj raz jeszcze co napisałam, zanim wydasz osąd. Problemem całego zła, ingerowania w sprawy suwerennego kraju, jakim jest POLSKA, są wpływy i interesy OBCEGO KAPITAŁU. To oni wniknęli w struktury państwa polskiego, to oni wykorzystują słabości ludzkie i siłę opozycji, rolę jaką każda opozycja POWINNA sprawować wobec jakiegokolwiek rządu. !!! Rola ta to patrzeć rządowi na ręce, i dobrze, tak ma być. !!!
Ma być to jednak KONSTRUKTYWNA krytyka, a nie destrukcyjna, działająca przeciwko POLSKIEJ RACJI STANU.
Wybiera się zazwyczaj, tzw. 'słabe ogniwo' , ludzi z kłopotami finansowymi, ludzi z małym prawdopodobieństwem awansu społecznego, opartego na własnych tylko możliwościach. Patrz Kijowski, Wałęsa itp. Jak tacy ludzie w normalnych warunkach, bez wpływu cwaniaków, grup interesów mogliby tak 'awansować' ?
Kwestia powstania KOD, jej geneza: przecież została ona zarejestrowana przed jakimikolwiek działaniami rządu, to jaką demokrację chcieli bronić? tę stworzoną przez poprzednie ekipy?

Nie dajmy się zwariować.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 13:22:05
4 3
Sprawa zmian do w.w ustawy: podniósł się wieli głos KRYTYKI przeciwko jej nowelizacji. Jeszcze wczoraj wszystkie media antyrządowe, np. TVN. Polsat, Gazeta Wyborcza krytykowała rząd za to.

Dzisiaj jednak, zwrot akcji, te same media stają po stronie obrońców nagminnej wycinki drzew , krzewów w Polsce.

Proszę sprawdzić informacje tychże mediów dzisiaj na temat wycinki drzew na Malcie w Poznaniu.
GW nawet prosi o wysyłanie im takich informacji z całego kraju. !!!!!!!!!

To czemu ma to wszystko służyć?

Pisałam wcześniej , to pokłosie obcych grup kapitału, przeciwko polskiej racji stanu. Patrz organizacje pseudo-ekologiczne itp.
Link zamieszczę za chwile.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 13:27:37
4 1
To informacje z Gazety Wyborczej:

http://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,21397800,drzewa-w-poznaniu-tez-ida-pod-topor-wielka-wycinka-nad-malta.html?disableRedirects=true

Proszę obejrzeć sobie wiadomości w Polsacie, TVN oraz inne media antyrządowe.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 13:34:37
2 0
wielki głos krytyki............... tak miało być, przepraszam
Odpowiedz
magbet38
2017-02-22 13:42:54
1 2
Taka mała uwaga do pani @grazyny. Zauważyła pani, że mimo wspierania partii rządzącej, na tym portalu jest pani w opozycji?! Hańba. Prezes musi coś z tym zrobić...
Odpowiedz
tat
2017-02-22 13:52:11
0 2
Ustawa bardzo dobra moje drzewo moja działka to co władzy do tego?
Odpowiedz
HenrykV
2017-02-22 14:23:50
2 3
Podsumujmy Pani Grażyno:
1. czyli w imię obrony polskiego węgla nie powinniśmy wycinać drzew. To jest polska racja stanu. Czyli PiS przyjmując ustawę że kazdy może sobie wyciąć drzewo na działce bez żadnego zezwolenia działa wbrew polskiej racji stanu. Czyli PiS to zdrajcy, którzy chcą, żeby polskie kopalnie kupili Niemcy.

2. ewentualnie ci z PiSu dobrze chcieli ale teraz do drzew dorwali się KODowcy i wycinają. Nie wiedziałem, że KOD ma w Polsce takie poparcie.

Normalnie oczy mi Pani otworzyła. Dziękuję.


p.s. trochę bawią mnie argumenty: 'wolnoć Tomku w swoim domku'. To argument raczej z wieku XIX. Teraz akceptujemy, że Państwo ma nam prawo mówić jak budować i czy w ogóle możemy zabudować działkę, czym mamy ogrzewać domy, jakie wstawić okna (normy i aprobaty techniczne), gdzie odprowadzić ścieki, skąd wziąć wodę, gdzie wyrzucić śmieci. Wiadomo, że drzewa pełnią ważną rolę w walce o zdrowe powietrze. Sprawa jest prosta - za tą ustawą stało lobby deweloperów, którzy teraz uzyskali tańsze działki pod budowę i nie muszą robić nasadzeń zastępczych. Pytanie tylko czy to była nieudolność Min. Szyszki czy celowe działanie.
Odpowiedz
TuronGorski
2017-02-22 14:24:19
1 3
grazynahaos ..........zlituj się
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 14:43:45
5 0
@HenrykV Pan Kaczyński to wielki mąż stanu, dlaczego piszesz , że on chce zmienić Ustawę do stanu poprzedniego? Pan Kaczyński, widzi co się dzieje więc zachodzi KONIECZNOŚĆ iDOPRECYZOWAĆNIA tęj ustawy do stanu , nie dającego możliwości destrukcyjnych działań grup broniących interesów obcych. Nie może być jakichkolwiek 'furtek' omijajacych prawo, dla dobra interesów Polaków i Polski. Piszesz głupoty z tym kupowaniem kopalni przez Niemców., RZEKOMO poprzez zmianę ustawy przez PIS. !!! Modyfikacja tej ustawy WŁAŚNIE temu zapobiegnie. !!!!!!!!!
2. Kto pisze o działaniu KOD-wców w kwestii nowelizacji ustawy? TY CHYBA nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

Jesteś MISTRZEM MANIPULACJI,!!!!!!!!

Pozdrawiam









p.s. trochę bawią mnie argumenty: 'wolnoć Tomku w swoim domku'. To argument raczej z wieku XIX. Teraz akceptujemy, że Państwo ma nam prawo mówić jak budować i czy w ogóle możemy zabudować działkę, czym mamy ogrzewać domy, jakie wstawić okna (normy i aprobaty techniczne), gdzie odprowadzić ścieki, skąd wziąć wodę, gdzie wyrzucić śmieci. Wiadomo, że drzewa pełnią ważną rolę w walce o zdrowe powietrze. Sprawa jest prosta - za tą ustawą stało lobby deweloperów, którzy teraz uzyskali tańsze działki pod budowę i nie muszą robić nasadzeń zastępczych. Pytanie tylko czy to była nieudolność Min. Szyszki czy celowe działanie.
plus 0 plus
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 14:50:09
4 0
Przepraszam na dole mojego komentarza doklejony został fragment komentarza HenrykV, zapomniałam go wykasować.

Wklejam bowiem czesto komentarze moich adwersarzy aby się do nich odnieść.

@makbet38 NIE INTERESUJE MNIE, czy jestem w opozycji na tym portalu czy nie!!!!!!!!!!

Interesuje mnie natomiast dobro Polski i Polaków, czy to tak trudno zrozumieć??????????

O Pana Kaczyńskiego nie obawiaj się, niedługo bowiem tę całą opozycję tego portalu, rzeczywistość PRZEROŚNIE. !!!!!!

Zobaczycie jak działania Pana Kaczyńskiego zmienią skalę komentarzy,............
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 14:52:23
3 0
DOPRECYZOWANIA TEJ USTAWY................
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 16:03:28
0 0
Bardzo dobre zdjęcie lasu w mgle.
Odpowiedz
HenrykV
2017-02-22 16:07:21
0 2
Pani Grażyno, proszę przeczytać swoje i moje komentarze. Oczywiście Jarosław Kaczyński wielkim Polakiem jest i człowiekiem wolności i kochamy go wszyscy ALE czy ta zmiana ustawy dokonana przez PiS jest wg Pani Ok, czy nie?

A jeśli nie (pisze Pani, że wymaga doprecyzowania czyli nie jest ok) to czy Nasz Narodowy Geniusz, Mąż Stanu i Wielki Prawodawca oraz Najważniejszy z Polityków się pomyli wtedy gdy forsował takie rozwiązania, czy też myli się teraz, kiedy je krytykuje, bo ja się w Pani narracji zgubiłem.

A o tłumie Niemców chętnych na polskie kopalnie to wiem od Pani. Zaiste nie wiem co Pani czyta, bo przecież rząd PiS zamknął ostatnio kopalnię Krupiński i zamyka Makoszowy. Ale w sumie lepiej zamknąć niż mieliby przejąć Niemcy. Swoją drogą wiem Pani, że koncern Peugeot chce wykupić Opla, co może skutkować m.in zamknięciem wstrętnej niemieckiej fabryki Opla w Gliwicach. Rozumiem, że Panią to cieszy - mniej Niemców w Polsce. No i pewnie pracownicy tej fabryki Opla to na pewno islamiści i kodowcy bo pracują dla Merkel.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 16:28:21
2 0
@HenrykV Zobacz jaka IRONIA LOSU, okazuje sie, że tę zliberalizowaną ustawe o przyzwoleniu wycinki drzew na prywatnych posesjach, ZAKWESTIONOWAŁ jako PIERWSZY Grzegorz Schetyna, w 'obronie przyrody' , ba, zlożyli nawet swój projekt nowelizacji tej ustawy do Sejmu. !!!
Zobacz źródło: Gazeta Wyborcza, aby nie być posadzoną o STRONNICZOŚĆ medii prawicowych.
http://wyborcza.pl/7,75398,21399206,platforma-obywatelska-zlozy-projekt-nowelizacji-przepisow-o.html?disableRedirects=true

Znajdziesz tam też informację, kto przyczynił się do szybszego uchwalenia ustawy w obecnym ksztalcie. Otóż byli to posłowie PO!!! bo sami na komisji nie uczestniczyli i oddali możliwość swojego przedstawicielstwa POSŁANCE PIS!!!!!!!!!!!
A tak krytykowali PIS , za jej szybkie uchwalenie. (sic.) !!!!!!!!!!!!!

Teraz co mowi o tym Prezes PIS:
'Prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński na partyjnym spotkaniu, które odbyło się w poniedziałek wieczorem w siedzibie partii, miał ostro skrytykować nową ustawę o wycince drzew, która obowiązuje od początku bieżącego roku. Czy to oznacza zmiany w ustawie? Zapowiedziane zmiany to pokłosie oburzenia i protestów wielu osób. W poniedziałek w Warszawie o zaprzestanie „rzezi drzew” i zablokowaniu ustawy apelowali miejscy aktywiści m.in. ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze. W południe zebrali się przed urzędem dzielnicy Śródmieście, gdzie w ubiegłą sobotę inwestor na prywatnym terenie wyciął cały skwer. Jak przyznał na antenie TVN24 poseł PiS Paweł Lisiecki, Jarosław Kaczyński miał powiedzieć, że możliwe iż w przypadku nowej ustawy doszło do pewnego rodzaju lobbingu.'

Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/wiadomosci/slask/a/wycinka-drzew-jaroslaw-kaczynski-atakuje-nowa-ustawe,11813040/

Wszystko w temacie, nic dodać nic ująć.

To powinno być odpowiedzią na Twoje pytania.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 16:42:19
2 0
HenrykV Kwestionujesz chęć kupna , budowy kopalni w Polsce przez zagraniczny kapitał. Popatrz poniżej w linku kto chce je kupić, budować w Polsce.Kto chial kupić nawet tę nierentowną kopalnię Krupińskiego, byli to Niemcy, rząd polski nie wyrazil na to zgody.
Energetyczne bezpieczeństwo Polski , to rzecz podstawowa.
Są to Niemcy i Autralijczycy.

http://forsal.pl/artykuly/957588,hms-bergbau-silesian-coal-niemcy-buduja-kopalnie-w-orzeszu.html

Drugie żródło informacji , tvn24 :
http://tvn24bis.pl/pieniadze,79/gornictwo-niemiecki-hms-bergbau-zainteresowany-zakladem-krupinski,668652.html

Tych artykułów jest bardzo wiele, sam je możesz znależć.

Pozdrawiam
Odpowiedz
Julek
2017-02-22 19:12:19
0 1
Z dobrej ustawy, tylko przeginanej przez samorządy, PiS się szybko wycofuje, ale ze złych i głupich jakoś nie ma zamiaru.
Odpowiedz
aro2x1
2017-02-22 20:53:29
0 1
Do Pani @grazynahayes.
Rozumiem że obcy kapitał jest zainteresowany kupnem naszych kopalni, bo można na nich jeszcze zarobić.
Wystarczy zlikwidować ciągnące się za tymi kopalniami obciążenia.
To w sposób obrazowy potwierdza politykę PISu. W czasach gdy węgiel przechodzi do historii pis wspiera (po trupach) węglową energetykę. Wychodzi na to że dla obcego kapitału.
Aczkolwiek nie na ten temat jest na 'tapecie'. Bardziej chodziło o ochronę środowiska pod postacią drzew.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 21:23:43
1 0
@Julek Czy ja muszę wszystko Wam pisać z objaśnieniami? pisać powieści?
Zacznijmy od początku: co oznacza nowelizacja ustawy?
Otóż oznacza to, CZĘŚCIOWĄ zmianę obecnie obowiązującej ustawy!!! To nie jest całkowita zmiana, tylko DOPRECYZOWANIE istniejących zapisów. !!!
Nie wraca się więc do poprzednio obowiązującej ustawy. !
Dlaczego tak? Otóż okazuje się, że np. wycinano drzewa będące pod ochroną na prywatnych działkach, i temu podobne sytuacje.
Pan Kaczyński wyraźnie powiedział, że obecna ustawa ma pewne luki prawne, 'furtki' do obejścia prawa.

https://www.wprost.pl/kraj/10043798/Bedzie-nowelizacja-ustawy-o-wycince-drzew-Kempa-Klub-zdecydowal-sie-na-korekte.html

Czy wyjaśniłam wystarczająco dokładnie?
Pozdrawiam.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 21:48:53
1 0
@aro2x1 Częściowo się z Tobą zgadzam. Pozwól, że wyjaśnię. Na przykład zamknięta kopalnia Krupiński , ma najlepsze pokłady węgla własnie teraz. Te gorsze pokłady zostały już wydobyte. Najwidoczniej, rząd obecnie nie ma wystarczającą ilość pieniędzy publicznych, aby modernizować wszystkie polskie kopalnie TERAZ.
Pamiętać należy, że obecnie oprócz węgla nie mamy własnych źródeł energii, jesteśmy uzależnieni od importu surowców energetycznych. To oznacza ZALEŻNOŚĆ OD INNYCH, SZCZEGÓLNIE PRZY REALIZACJI projektu Nord Stream 2 z niepominięciem Polski.
Ewentualna sprzedaż kopalni obcemu kapitałowi stwarza ogromne zagrożenie dla Polski, gdyż wówczas oni będą Nas kontrolować, uzależniać. Tutaj chodzi o polskie bezpieczeństwo energetyczne.

Plan jest taki: modernizować, wprowadzać innowacje za unijne i polskie pieniądze, wypracować duży kapitał, a potem użyć go do modernizacji kopalń, nawet tych teraz zamkniętych.

Taki sam plan jest w stosunku do kopalin minerałów, największych w Europie. Mamy złoża najcenniejszych kopalin w Europie. !!!

Mylisz się z tą nieprzydatnością węgla jako surowca energetycznego, powróciła do niego Japonia, korzystają z niego Kanada, USA. Australia , Południowa Afryka, Norwegia .

PAMIĘTAJMY ZA TĄ POLITYKĄ 'EKOLOGICZNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII' STOJĄ WIELKIE MIĘDZYNARODOWE KONCERNY, robią oni na tej polityce ogromne pieniądze.
Odpowiedz
Doradca
2017-02-22 22:17:31
0 0
Kary za wycinkę były bardzo wysokie i nie można było wyciąć nawet krzewów czy samosiejek.

Wyobraźcie sobie że chcielibyście zlikwidować sad w 2015 roku ot wyrzucić stare grusze jabłonie porzeczki agrest i samosiejki. Dobry sąsiad chciałby wam umilić życie wiec kara gotowa :wytniesz drzewo bez odpowiedniego zezwolenia, grozi ci kara stanowiąca trzykrotną opłatę za usunięcie drzew lub krzewów (taka opłata ustalana jest na podstawie stawek obowiązujących na dany rok przez Ministra Środowiska). Za usunięcie jednego metra kwadratowego powierzchni pokrytej krzewami zapłacimy 255,78 zł. Koszty związane z wycinką drzew naliczane są według obwodu pnia na wysokości 130 cm, bierze się również pod uwagę konkretny gatunek drzewa.

Maksymalne opłaty w 2015 r. za usuwanie drzew, dotyczą 1 cm obwodu pnia mierzonego na wysokości 130 cm:
• Do 25 cm - 345,30 zł
• Od 26 cm do 50 cm - 524,36 zł
• Od 51 cm do 100 cm - 818,52 zł
• Od 101 cm do 200 cm - 1278,96 zł
• Od 201 cm do 300 cm - 1918,42 zł
• Od 301 cm do 500 cm - 2685,78 zł
• Od 501 cm do 700 cm - 3453,15 zł
• Powyżej 700 cm - 4476,33 zł

W przypadku poszczególnych gatunków opłaty rozkładają się następująco (za 1 cm obwodu pnia mierzonego na wysokości 130 cm):
- Topola, olsza, klon jesionolistny, wierzba, czeremcha amerykańska, grochodrzew - 13,84 zł
- Kasztanowiec, morwa, jesion amerykański, czeremcha zwyczajna, świerk pospolity, sosna zwyczajna, daglezja, modrzew, brzoza brodawkowata, brzoza omszona- 37,63 zł
- Dąb, buk, grab, lipa, choina, iglicznia, głóg - forma drzewiasta, jarząb, jesion wyniosły, klon z wyjątkiem klonu jesionolistnego, gatunki i odmiany ozdobne jabłoni, śliwy, wiśni i orzecha, leszczyna turecka, brzoza, jodła pospolita, świerk, sosna, żywotnik (wszystkie gatunki), platan klonolistny, wiąz, cyprysik - 91,54 zł
-Jodła, tulipanowiec, magnolia, korkowiec, miłorząb, metasekwoja, cis, cyprysik, bożodrzew - 345,30 zł

Przykład obliczenia kary za wycięcie drzewa bez zezwolenia
Opłata na 2015 rok za usunięcie drzewa dębu, którego pień na wysokości 130 cm wynosi 20 cm to 1 830,80 zł, a kara jest trzykrotnością tej opłaty. Jeżeli zatem wyciąłeś bez pozwolenia drzewo tego gatunku, kara, jaka ci grozi to: 5492,40 zł.

Chcieli dobrze a wyszło jak wyszło. Zawsze znajdzie się ktoś kto chce wykorzystać nawet małą lukę prawną dla własnych korzyści.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-22 23:27:59
0 0
Jeszcze nic nie wyszło. To ma być nowelizacja ustawy , a nie powrót do dawnego systemu kar.
Odpowiedz
konto usunięte
2017-02-23 06:34:46
0 0
@doradca liczyć to Ty może i umiesz ale nie wiesz co. Drzewa owocowe zawsze można było wyciąć bez zezwolenia.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Poseł z regionu jednym ze współtwórców ustawy o wycince drzew, którą prezes PiS zamierza zmieniać"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]