1°   dziś 1°   jutro
Piątek, 22 listopada Marek, Cecylia, Wszemiła, Stefan, Jonatan

Przewoźnicy wycofują pozwy przeciw Miastu

Opublikowano 29.03.2014 08:34:00 Zaktualizowano 05.09.2018 08:15:45 top

Limanowa. Część przewoźników, protestujących przeciw decyzjom władz miasta, wycofuje swoje pozwy z sądu. Dwie sprawy już rozstrzygnięto – na niekorzyść przedsiębiorców. Jeden postanowił odwołać się od wyroku w sądzie wyższej instancji. Kolejne sprawy są w toku.

Wczoraj Sąd Rejonowy w Limanowej umorzył postępowanie w sprawie z powództwa cywilnego, jaką jeden z lokalnych przewoźników wytoczył Miastu Limanowa.

Dzień wcześniej do sądu wpłynęło pismo pełnomocnika skarżącego przedsiębiorcy, który wnioskował o wycofanie pozwu wraz z zrzeczeniem się roszczenia.

Posiedzenie odbyło się o godz. 10:30 w pustej sali rozpraw – nie pojawili się zarówno właściciel firmy ze swoim pełnomocnikiem, jak i reprezentanci władz miasta. Na rzecz samorządu od przedsiębiorcy zasądzono 180 złotych.

To już trzeci przypadek wycofania pozwu przez protestującego przewoźnika. Wcześniej doszło do tego już w listopadzie ubiegłego roku oraz w styczniu. Dwaj inni przed sądem przegrali. Jeden z przedsiębiorców po wyroku oddalającego powództwo odwołał się do Sądu Okręgowego w Nowym Sączu. Apelacja jeszcze nie została rozpoznana.

Kolejne postępowania są na biegu, dwie najbliższe rozprawy wyznaczono na 16 kwietnia. Dotyczą one ustalenia obowiązywania umów, określających korzystanie z przystanków autobusowych, znajdujących się na terenie Limanowej. Przewoźnicy w swoich pozwach twierdzą, że wypowiedzenie umów przez władze miasta było pozbawione podstaw prawnych.

Urząd Miasta wypowiedział umowy przewoźnikom na korzystanie wszystkich przystanków na terenie miasta  w lipcu ubiegłego roku. Argumentacją było to, że przejął nad nimi zarządzanie na podstawie odpowiednich porozumień pomiędzy powiatem, samorządem województwa i GDDKiA. W nowych umowach chciał m.in. wziąć na urząd sprawę rozkładów jazdy. Według burmistrza miał być to kolejny krok do uporządkowania komunikacji w mieście.

O tym, że sprawy są rozpatrywane przez sąd cywilny, zdecydował Sąd Okręgowy w Nowym Sączu. Władze miasta, które stały na stanowisku, iż postępowania powinny być prowadzone przed sądem administracyjnym, w większości przypadków złożyły odwołania od tej decyzji.
 

Komentarze (27)

kpiarz
2014-03-29 08:47:12
0 0
Pytam czysto teoretycznie - zaciekła pietruszka się odwołała, a reszta zmądrzała? :)

Jak to łatwo manipulować ludźmi dla własnych korzyści...
Odpowiedz
marlehill
2014-03-29 09:13:30
0 0
gnębienie ludzi przedsiębiorczych przez ułomne urzędy słabego państwa trwa..........
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-29 09:18:03
0 0
W ostatnim zdaniu pokazana jest przegrana Miasta, przed Sądem Okręgowym.
Odpowiedz
HenrykV
2014-03-29 09:19:46
0 0
a tak miało być strasznie - odszkodowania dla przewoźników, mega-kompromitacja, itd.

co z tego wszystkiego zostało???

wyblakłe ze starości śmieszne ogłoszenia na busach ze zdjęciami osoby uznanej za niepoczytalną.

ten kto miał ratować zawiódł, bo rzucił się teraz w wir kampanii brukselskiej. Głupio wyszło, prawda?
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-03-29 09:46:28
0 0
Pachołki robią dobrą minę do złej gry, ale marnie im wychodzi.

Zapędzenie wszystkich przewoźników na jeden dworzec było sztandarowym wymysłem Biedy. Kadencja zbliża się do końca, a plac na ZA funkcjonuje w najlepsze. Zatem nawet, jeżeli ktoś uznaje wymysł Biedy za słuszny, to musi przyznać nieudacznictwo w realizacji.

Nie ma też powodów do ekscytowania się wygranymi miasta w I instancji.
Sąd Okręgowy, podzielając argumenty przewoźników, odmówił odrzucenia pozwu, przyjmując, że w sprawie mamy do czynienia ze stosunkiem cywilnoprawnym. Tymczasem Sąd Rejonowy oddalił powództwo, twierdząc, że przewoźnicy najmowali przystanki w ramach stosunku publicznoprawnego.
Wystarczy więc konsekwencja Sądu Okręgowego i apelacja powinna spokojnie 'chwycić'.
Odpowiedz
Doradca
2014-03-29 10:06:37
0 0
@ PasazerLinii7 tyle razy pisałem nie forować wyroków przed ich rozstrzygnięciem a Ty swoje.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-03-29 10:33:27
0 0
@Doradca:
Mało mnie obchodzi, co pisałeś.
Odpowiedz
Doradca
2014-03-29 10:47:18
0 0
@ PasazerLinii7 Mało mnie obchodzi.
Ale co?
Nie wiem. Gdybym wiedział, obchodziłoby mnie bardziej.
A tak, to mnie mało obchodzi

— Alberto Pessoa
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-29 12:43:26
0 0
Wycofują pozwy bo pewnie Bieda zmądrzał i po woli odstępuje od swoich durnych pomysłów z placykiem Gawrona. Busy kursujące do MD wróciły na Z.A. a ich rozkłady wiszą na przystankach. Czemu o tym nie wspomni redakcja?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-29 12:52:29
0 0
@kpiarzuś:

A twój mentor wąsaty Władek nie poszedł po rozum do głowy i już tak zaciekle nie walczy o Gawron Platz? 2 tygodnie temu była tu opisywana porażka twojego mentora w sprawie przystanków przy ul. Targowej. Dlaczego cię tu nie było?


@HenrykV:

A co, lepiej żeby były tam twoje zdjęcia? Chcesz nas wszystkich przestraszyć :P Niby kto ma ratować i przed czym? Przypomnę, że twój bożek przegrał ostatnio ze starostą w WSA w sprawie przystanków przy ul. Targowej. Jakoś wtedy tak ochoczo nie kłapałeś dziobem ;) To jest właśnie główna cecha pachołków Biedy. Gdy ich mentor dostaje prztyczka w nos, to oni siedzą cicho i płaczą :D


@Doradca:

Przecież wy to robicie notorycznie. Znów przemawia przez Ciebie hipokryzja.
Odpowiedz
HenrykV
2014-03-29 13:13:29
0 0
@wislak - dzięki, że mnie oświeciłeś. Dzięki Tobie zrozumiałem jak wielki to jest sukces przewoźników. faktycznie, w sądzie odnoszą zwycięstwo za zwycięstem a Miasto musi płacić.

Pozostając w konwencji - pozostałym przewoźnikom którzy mają sprawy w sądzie razem z @wiślakiem życzymy równie 'wielkiego' zwycięstwa.

martwię się tylko, jak my, pachołki, zniesiemy te 'sukcesy' przewoźników. przecież sąd tak strasznie nas pognębił.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-29 13:24:25
0 0
Widzę, że znowu nie masz pojęcia o czym mówię ale nie przejmuję się tym. U was to normalne ;)

http://www.limanowa.in/wydarzenia/news;wsa-odrzuca-skarge-burmistrza,16953.html
Odpowiedz
Doradca
2014-03-29 19:20:21
0 0
@ obiektywny11 podaj link do tego wyroku.
Odpowiedz
zabuniam
2014-03-29 19:32:27
0 0
Jechałem tydzień temu z Mszany Dolnej do Nowego Sącza busami.W Limanowej koszmar.Brak rozkładów jazdy na przystankach,nie wiadomo z jakiego przystanku i gdzie odjeżdżają.To tak @Wiślak dbacie o klienta.Macie w głębokim poważaniu nas pasażerów,dbacie tylko i wyłącznie o własny interes/kasę/.Trzymam kciuki za burmistrza Biedę,może uda mu się z Wami poradzić i w Limanowej będzie nareszcie porządek.Kto to widział żeby z innego miejsca odjeżdżały busy do Mszany Dolnej,z innego do Krakowa,z innego w kierunku Ujanowic,Szczawy itd.Koszmar dla pasażera to mało powiedziane,to jest wielkie mega koszmarzysko.Gdyby był jeszcze jakiś wspólny przystanek przelotowy dla wszystkich kierunków,ale gdzie tam,nie ma.Pozostaje gonitwa po Limanowej.Panie Burmistrzu-powodzenia.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-03-29 19:38:50
0 0
@zabuniam:
Wspólny plac dla busów przy Targowej/Kopernika zlikwidował Bieda.
Umowy najmu przystanków wypowiedział Bieda.
Rozkłady z przystanków nakazał usunąć też Bieda.
Doprawdy więc, nie rozumiem, czemu mu kibicujesz.
Odpowiedz
zabuniam
2014-03-29 20:07:41
0 0
Po pierwsze nie był to wspólny plac dla wszystkich linii,po drugie jak piszesz był to plac a więc błoto,brak jakiejkolwiek wiaty która by chroniła przed wiatrem,deszczem,nie mówiąc już o WC.-jednym słowem prowizorka.A po trzecie burmistrz Bieda jest gospodarzem Limanowej i na pewno dąży do tego by miasto wyglądało na miarę XXI wieku i dlatego zlikwidował ten placyk przy przebudowie ulic,chce w końcu ucywilizować transport w mieście byście nie byli w tym względzie w Limanowej 'sto lat za murzynami'.Popieram Burmistrza Biedę.
Odpowiedz
chlop
2014-03-29 20:37:34
0 0
Też popieram Burmistrza Biedę.HEJ
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-03-29 20:53:00
0 0
@zabuniam:
Po pierwsze: to był plac dla praktycznie wszystkich linii 'dalekobieżnych' (Kraków, Nowy Sącz). Nic nie stało na przeszkodzie, aby poprawić istniejące tam warunki. Ale Bieda wolał zbudować bezsensowne rondo i zlikwidować nawet te przystanki, które były w przyjętym przez niego samego projekcie.
Niezupełnie wiem, do czego dąży Bieda. Ale wiem, że ohydny, obskurny, post-peerelowski dworzec PKS mało ma wspólnego z XXI wiekiem i cywilizacją, a więcej właśnie z murzynami. Podobnie, zrywanie rozkładów z przystanków przypomina raczej standardy murzyńskie, a dokładniej kacykowskie.
Zatem dalej nie widzę racjonalnych przesłanek do popierania Biedy.

Twój zasadniczy błąd polega na tym, że patologie wytworzone przez Biedę przypisujesz winie przewoźników - i uznajesz za argumenty na korzyść Biedy.
Odpowiedz
bearchen
2014-03-29 22:13:02
0 0
Pan Burmistrz z jego Szanownym zastepca 'niewiadomo od czego' nie poradzili sobie niestety z uporzadkowaniem komunikacji publicznej.
Kolejny wstyd!
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-29 23:10:28
0 0
...wstyd jak wstyd
ale wizytówka Miasta zostanie na wiele lat jak sądzę
POMNIK! ( chluby )
dla większości - nieudolność i nie kompetencja

wizytówka władz miasta
Pomnik XXI wieku kto za niego płaci?
co do płatności...
( dzierżawa dworca XXI wieku też jest dochodowa? )
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-30 04:59:46
0 0
@zabuniam:

To coś rzadko jeździsz do NS, skoro pleciesz takie głupoty. Na przystankach nie ma rozkładów, bo twój mentor nakazał je zdjąć. Gdybyś wsiadł na dworcu przy Z.A. to miałbyś na płocie rozkłady do Nowego Sącza, Krakowa i Mszany bo na szczęście Bieda nie ma tam nic do powiedzenia ;)

'Wiślak dbacie o klienta.'

A jak dba o klienta twój ukochany Gawron, że wozi ludzi wrakami i jeszcze nie stosuje się do swojego rozkładu? Jak o pasażerów da twój mentor Bieda, ze faworyzuje Gawrona i uprzykrza życie pozostałym przewoźnikom?

Przy ul. Targowej mógł powstać węzeł przesiadkowy jak zaproponował starosta, ale Bieda zlikwidował tamtejsze przystanki bo wymyślił sobie, że taksówki lepiej tam pasują. Poza tym naprawdę nie rozumiem co ci to przeszkadza, że busy do Szczawy odjeżdżają z innego miejsc niż te do Ujanowic. W Nowym Sączu funkcjonują 2 dworce (a nawet 3) + PKP (który jest przelotowym przystankiem dla kilku linii) i jakoś nikt nie narzeka. Tam na każdym przystanku są rozkłady jazdy wszystkich przewoźników i nikt ich nie ściąga. Ale w NS nie ma Biedy ani Zonia, więc nie ma kto mącić ;)


@Doradca:

Ciebie w ogóle mało rzeczy obchodzi poza obroną interesów swego wodza.


@chlop:

Czyli ty też masz problemy w samodzielnym rozumowaniu. Niepotrzebnie się przyznawałeś ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-03-30 05:24:25
0 0
@zabuniam:

Widać chłopcze, że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz. Gdy MAXBUS i mszańscy busiarze odjeżdżali z Targowej, to ty jeszcze miałeś pod nosem mleko matki, więc może lepiej nie wypowiadaj się na takie tematy. Już lepiej zostań w tej Mszanie bo tylko głupoty wygadujesz. To nie był żaden plac, tylko przystanek początkowy/końcowy dla 5-ciu firm. Dodatkowo pozostałe busy przejeżdżały tamtędy, wiec można było spokojnie się przesiąść. Ale twój idol postanowił zlikwidować tamte przystanki, zbudować bezsensowne ronda i tłumaczyć to 'dobrem pasażerów' :D
I nie było tam żadnego błota, całość była zaasfaltowana. A że nie było WC, ławeczki i wiaty? Sorry ale te pretensje kieruj pod adresem swego mentora. Przewoźnicy na ten przystanek mieli podpisaną mowę z UM. A Bieda, jak to on brał od nich kasę a pasażerów miał gdzieś. Więc nie zwalaj winy na 'złych busiarzy'.
Bieda nie jest żadnym gospodarzem miasta, tylko samozwańczym dyktatorem, który myśli, że Limanowa jest jego prywatnym folwarkiem. I z pewnością wprowadzi nas w XXI wiek ;) Jeszcze 4 kolejne lata rządów tego parweniusza ze Starej Wsi i będziemy 100 lat za cyganami. Murzyni już dawnu nas wyprzedzili, to zrobią to także moresy :) Poza tym nie wiem jak ty, ale ja nie widziałem żadnego cywilizowanego miasta na poziomie XXI w., w którym władze faworyzują jednego przewoźnika, i przy tym gnojąc pozostałe firmy. Tak może być jedynie na Białorusi. Ale jeśli Białoruś jet cywilizowana, to ja gratuluję pachołkom Biedy poczucia humoru :)
Odpowiedz
Gaga
2014-03-30 09:29:19
0 0
Panie Wislak,czytając pańskie wypowiedzi/czytaj wypociny/,śmiem twierdzić,że reprezentuje pan poziom nawet nie ćwierćinteligenta.Język ,którym się pan posługuje zatrzymał się na kilku słowach: kacyk,mentor, pachołki.Chciałam zaznaczyć,że pachołkiem nie jestem,aczkolwiek popieram burmistrza Biedę.Nikt mi nie wmówi,że nic nie robi dla Limanowej.W końcu należałoby coś zrobić z tymi śmierdzącymi i smrodzącymi busami,których kierowcy cały czas gadają przez telefon w czasie jazdy. Pańska nienawiść do p.Biedy ,Zonia,Gawrona przybiera wręcz chorobliwe objawy.Może jakiś seans psychoterapeutyczny?Pańskie frustracje są żenujące.Radzę poczytać słownik wyrazów obcych,ewentualnie słownik języka polskiego, poszerzy pan zasób słów ojczystego języka.Może wizyta w bibliotece wpłynęłaby na rozwój pańskich horyzontów myślowych.Może w końcu zmieniłby pan płytę,bo ta już znudziła się nawet mentorom,kacykom, pachołkom etc.Znalazłam nowe słowo parweniusz.Brawo!
Odpowiedz
zabuniam
2014-03-30 10:22:06
0 0
Wiślaku,ja mam 55 lat,jestem wychowankiem prof.Podrazy/jeśli Ci to cokolwiek mówi/,po studiach,jestem niezależnym człowiekiem,wychowałem i usamodzielniłem dzieci,tak że proszę mnie nie obrażać.Żyjemy w wolnym kraju,jestem wolnym człowiekiem i mam prawo do własnych opinii.A czy ty się z tym zgadzasz czy nie to już Twoja prywatna sprawa.Skoro sprzedajesz ludziom taki produkt jaki masz to musisz się liczyć z opiniami na swój temat.Nie da się ukryć że jeździcie fatalnym sprzętem,brudnym,śmierdzącym,ciasnym.Kierowcy jadą na wyścigi,który pierwszy zgarnie pasażerów z przystanku,w środku smród i zaduch bo okna nie są otwierane,pasażerowie upchani jak śledzie,kierowcy rozmawiają przez telefon lub CB.Taki jest obraz tego Twojego i kolegów busiarzy produktu.Gawron to jest lata świetlne przed wami ze swoim sprzętem,dużym wygodnym,przestronnym,w części klimatyzowanym.A co do Biedy to jest on burmistrzem wybranym w demokratycznych wyborach.Po tym co Pan piszesz i jak piszesz sądzę że z nauką to raczej nie miałeś za wiele do czynienia.Kompletny brak kultury i dobrego wychowania.Chyba że masz dziś słabszy dzień,sądząc po godzinie ostatniego wpisu to zmiana czasu musiała Ci zaszkodzić i to bardzo.Tak że radzę Ci idź dziś z rodziną do kościółka,przystąp do spowiedzi a później do komunii św. i zmień się.Ja Ci już wybaczyłem.
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-03-30 12:30:02
0 0
@zabuniam:
No, jeśli 35-letni Autosan H-9 to według ciebie 'wygodny, przestronny, w części klimatyzowany sprzęt', to wypada tylko 'pogratulować' bogatej wyobraźni.

A Biedę możesz zabrać ze sobą do Mszany. Może zbuduje ci rondo na podwórku, zwęzi wszystkie ulice do jednokierunkowych, wywoła konflikt z przedsiębiorcami, zdewastuje jakiś plac, zorganizuje ślizgawkę za kilkaset tysięcy złotych i pokryje wszystkie ulice wizualizacjami.
Z pewnością będziesz zachwycony, a my w Limanowej odetchniemy z ulgą.
Odpowiedz
vvv
2014-03-30 13:27:48
0 0
@Pasażer weź Ty sie spakuj jak najszybciej razem @wislakiem i wyjedźcie z Limanowej wtedy my będziemy mieli o wiele zdrowsze powietrze. Przestańcie wreszcie pierniczyć o tym jakie to wielkie rzeczy czynicie dla społeczeństwa tymi swoimi busami. Po pierwsze nie robicie tego charytatywnie a po drugie możecie zrezygnować, życie nie lubi pustki i ktoś wasz brak zapełni. Nowy Targ też wprowadza busy na jeden dworzec! i co wy na to mądrale ?
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-03-30 13:57:14
0 0
@vvv:
A to, że np. w Krakowie nie ma przymusu korzystania z RDA. A jeżeli tak podoba ci się w Nowym Targu (wyrazy współczucia), to sobie tam wyjedź.
Twoje uwagi o społecznej przydatności busów są bezsensowne, bo ja osobiście nie mam nic wspólnego z przewoźnikami.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Przewoźnicy wycofują pozwy przeciw Miastu"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]