10°   dziś 12°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Powstaną dwie wieże? Mieszkańcy przeciwni

Opublikowano 27.08.2014 08:01:53 Zaktualizowano 05.09.2018 07:59:24 top

W dwóch widokowych miejscach, przy przebiegu pieszych szlaków, Wilczyc i Chyszówek operator sieci komórkowej Orange Polska S.A. planuje budowę stacji bazowych telefonii komórkowej. Wieże kratowe mają mieć po 50 metrów wysokości.

Mieszkańcy są temu przeciwni. Powiat im odpowiada, że jeśli inwestor spełni wszystkie wymagania stawiane przez prawo, to pozwolenie musi wydać i w jednym przypadku już wydał.

Jak się okazuje mieszkańcy Wilczyc protestują już od czerwca ubiegłego roku, wtedy to wysyłali pierwsze pisma w tej sprawie. Postępowanie się toczy. Natomiast w Chyszówkach właściciele pobliskich działek dowiedzieli się o budowie… po uprawomocnieniu się decyzji o pozwoleniu na budowę.

Sprawą wiele osób jest przerażonych. - Kategorycznie sprzeciwiamy się budowie masztu w Wilczycach, maszt ma powstać bardzo blisko zabudowań mieszkalnych – około 100 metrów. Nie zgadzamy się ze względów zdrowotnych, krajobrazowych – w pobliżu przebiega szlak Papieski, turystyczny, rowerowy oraz Droga Różańcowa, a góra Ćwilin jest jedną z najbardziej atrakcyjnych i odwiedzanych gór Beskidu Wyspowego, a maszt zniechęci turystów, zniszczy piękno i urok naszej okolicy. Jest to jedyna nasza atrakcja, która przyciąga widokiem – trasą przez cały rok przechodzi ogrom turystów i paralotniarzy - pisali już w ubiegłym roku mieszkańcy Wilczyc do Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Limanowej. - W pobliżu planowanej budowy masztu znajdują się też działki przeznaczone pod budownictwo mieszkalne i rekreacyjne oraz działki rolnicze, na których rolnicy uprawiają ziemię, sieją zboża, sadzą ziemniaki oraz wypasają bydło - piszą mieszkańcy. - Zbyt bliska odległość do planowanej budowy masztu zniechęci rolników, którzy zaprzestaną prac polowych ze względu na wytwarzanie szkodliwego promieniowania magnetycznego. A z kolei przyszłych inwestorów budów zniechęci do ubiegania się o uzyskanie pozwolenia na budowę domów mieszkalnych i rekreacyjnych.

Pod sprzeciwem podpisało się 195 mieszkańców Wilczyc. Protest nie pomógł w czerwcu tego roku w Starostwie Powiatowym w Limanowej wszczęte zostało postępowanie w sprawie wydania pozwolenia na budowę, które jest w trakcie.

- Ponownie wnosimy sprzeciw i zastrzeżenia do planowanej budowy stacji bazowej wraz z wieżą kratową - pisali w ostatnich dniach mieszkańcy Wilczyc do Wydziału Budownictwa i Architektury Starostwa Powiatowego w Limanowej. - W pobliżu działki na której miałby powstać maszt planowane są budowy domów mieszkalnych oraz rekreacyjnych - przypominają argumenty z poprzedniego protestu. - Również rolnicy uprawiają ziemie, ziemniaki, czy warzywa, a zbyt bliska odległość wytwarza szkodliwe promieniowanie magnetyczne co będzie wiązało się z tym, że zaprzestaną oni prac polowych, uprawy zbóż. Nawet na zebraniu wiejskim (jedynym do tej pory), przedstawiciele firmy Orange sami zaznaczyli, że w pobliżu stacji nie wolno przebywać dłużej niż 2 godziny. Jako mieszkańcy Wilczyc dostrzegamy mnóstwo turystów (często jest około 30-50 samochodów), którzy planując wyprawę na Ćwilin zatrzymują się właśnie na tej działce pod lasem.

W odpowiedzi Wydział Budownictwa Starostwa Powiatowego w Limanowej napisał do protestujących mieszkańców, że o w sprawie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę informowane są tylko strony postępowania wyliczając, iż spośród 195 osób, które podpisały się pod protestem, stroną jest 6.

Budownictwo w odpowiedzi podkreśla, że przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę sprawdza zgodność projektu z przepisami prawa i m.in. wymaganiami ochrony środowiska i informuje mieszkańców, że jeśli inwestor spełni obowiązki prawa, to starosta nie może odmówić wydania decyzji o pozwoleniu na budowę. - Należy nadmienić, iż brak jest możliwości w procesie związanym z wydawaniem pozwoleń na budowę oceny słuszności zamierzonej inwestycji, czy też uzależnianie pozytywnego rozstrzygnięcia od spełnienia warunków nie dyktowanych przepisami prawa - kończy odpowiedź powiat.


Natomiast w Chyszówkach (teren w pobliżu Przełęczy Rydza-Śmigłego) o inwestycji mało kto wie, osoby które zostały uznane za strony tego postępowania, to głównie właściciel działek, które dzierżawi właściciel firmie Orange, gmina – jako władająca drogą oraz jeden z sąsiadów, który ma tam las. Właściciele innych działek w okolicy – nawet bliżej niż wspomniana działka leśna – o sprawie dowiedzieli się przypadkiem. - W Starostwie Powiatowym w Limanowej usłyszeliśmy, że stronami nie jesteśmy, gdyż anteny będą skierowane w przeciwnym kierunku i nie będą oddziaływać na nasz teren - mówią. Mieszańcy są zszokowani, gdyż teren gdzie ma powstać wieża graniczy z otuliną konserwatorską, związaną z przełęczą Rydza Śmigłego i ciężko uwierzyć w to, że kilka metrów obok powstającej wieży nie można wybudować nawet normalnego domu.

Mieszkańcy będą protestować. W akcję protestacyjną włączy się słynny alpinista, taternik Dariusz Załuski.

Do tematu będziemy powracać.

(Na zdjęciu parking w Wilczycach przy szlaku w stronę Ćwilina, przy którym ma stanąć wieża kratowa)

Komentarze (46)

colo
2014-08-27 08:11:45
0 0
Albo zasięg albo widoki.
Odpowiedz
marlehill
2014-08-27 08:17:31
0 0
w demolowaniu krajobrazu i opowiadaniu bzdur to jesteśmy mistrzami świata...
Odpowiedz
konto usunięte
2014-08-27 08:25:33
0 0
colo@ zgadzam się z tobą ale jestem za zasięgiem, a widoków antena nie zasłoni,
szkoda że wielu z tych protestujących zapomina że nosi przy d...e telefon i nie może się bez niego obejść,wielu nie że nawet nie dzwoniąc nigdzie telefon jest aktywny,cały czas aktywny,wiele osób nie wie że na wieżach kościołów sa zamocowane anteny,ale gdy w razie wzywania pomocy nie ma zasięgu to wtedy pomstujemy,
Odpowiedz
Doradca
2014-08-27 08:38:19
0 0
@ king115 odstąp im działkę i niech Ci postawią wieżę przed oknami.

Cwaniaki wcześniej wykupują tereny wokół działki z planowaną inwestycją a potem to sobie mieszkańcy mogą pogrzebać palcem w nosie.

Takie inwestycje są planowane i w innych miejscach naszego pięknego powiatu.

Czy mieszkańcy tych Gmin o tym wiedzą ?.
Odpowiedz
Doradca
2014-08-27 09:01:07
0 0
Powiat Limanowski Ostoja Natury i Zdrowia .

http://www.powiat.limanowa.pl/files/s/180/7782/Edytor/File/pce/2011/Formy_ochrony_przyrody_w_powiecie_limanowskim.pdf
Odpowiedz
konto usunięte
2014-08-27 09:07:25
0 0
zazwyczaj z judaszmi nie prowadzę konwersacji,ale jak taki cwaniak jesteś to wyrzuć TELEFON KOMÓRKOWY,próbujesz podjudzać ludzi? chętnie im sprzedam działkę pod anteny czemu nie ,a na marginesie założyłeś już sprawę w sądzie o naruszenie dóbr osobistych,bo jakoś cicho
Odpowiedz
Doradca
2014-08-27 09:21:18
0 0
Nie zamierzałem nikomu zakładać żadnych spraw w Sądzie.

Jeżeli uważasz, że wiesz lepiej to Twoja sprawa.

A do mieszkańców protestujących znajdźcie siedlisko nietoperzy i zgłoście oficjalnie jego lokalizację do pro- natury wieży nie będzie.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-08-27 09:22:09
0 0
Zawsze mi się podoba argument zdrowotny w takich przypadkach, tylko Ci ludzie zapominiają jak już wspomniał @king115, że Ci sami ludzie nie rozstają się ze swoimi telefonami i niektórzy nawet jak śpią to trzymają pod poduszką i jakoś im wtdy nie przeszkadza. A jeszcze jedno jak jest słabszy zasięg to wtedy energia wypromieniowana przez telefon jest znacznie większa, niż przy dobrym zasięgu, ale to jest cacy, a nadajnik zło.
Odpowiedz
kpiarz
2014-08-27 09:27:10
0 0
Gdyby tam była jakaś 'dziura zabita dechami' kompletnie bez zasięgu to jeszcze bym zrozumiał, ale tu nie chodzi o poprawienie ludziom bytu, jak sugeruje Pan @king115, tylko o 'kasę'. Jedna czy dwie sieci mają na tym terenie zasięg, a ta akurat nie, a chce pozyskiwać klientów. Ot i cała filozofia - zniszczyć walory naturalne celem nabicia przysłowiowej kabzy.

Mieszkańcom radzę poszukać jakiejś chronionej roślinki lub zwierzaka (owada) występującego na terenie planowanej inwestycji. Nie takie rzeczy pseudo-ekolodzy blokowali ;)
Odpowiedz
kpiarz
2014-08-27 09:27:56
0 0
No i Pan @doradca mnie uprzedził. Myślimy podobnie ;)
Odpowiedz
zabawny
2014-08-27 09:44:13
0 0
Wszyscy wiedzą, że fale szkodzą zdrowiu.

W przypadku budowy wieży telefonii komórkowej w jednej miejscowości naszego powiatu, promieniowanie nie szkodziło sprzedającemu pole pod budowę. Lecz operator zmienił decyzję i podpisał umowę z jego sąsiadem, wówczas temu pierwszemu-niedoszłemu sprzedawcy zaczęło promieniowanie zagrażać, pomimo zwiększenia się odległości od jego domu do wieży przekaźnika, w porównaniu z pierwszą planowaną lokalizacją. :)

Wszystko może szkodzić innym, byle mnie nie zagrażało... :)))
Odpowiedz
colo
2014-08-27 09:47:44
0 0
W paru miejscowościach w powiecie składano podpisy mieszkańców do Orange o przekaźniki a tu chcą protestować. Niech Orange zrobi przekaźniki tam gdzie ludzie o to proszą a nie tam gdzie nie chcą.
Odpowiedz
royski
2014-08-27 09:49:02
0 0
jak zasięgu nie ma to chodzą gwiazdy i pomstują, że taka dziura straszna, bo nawet zasięgu nie ma, jak podejmuje się działania , by polepszyć dostęp do sieci to zbieranie podpisów, bo fale szkodzą, a telefon noszony przy dupie, to niby zdrowe i nic nie szkodzi,,,
Odpowiedz
CUDNA
2014-08-27 09:58:20
0 0
@royski ' ,a telefon noszony przy dupie, to niby zdrowe i nic nie szkodzi,,,'

Szkodzi szkodzi - do tego stopnia szkodzi mężczyznom że bez pomocy przyjaciela męża to dzieci by niektóre małżeństwa nie miały. hi,hi
Odpowiedz
Doradca
2014-08-27 10:07:11
0 0
'Budownictwo w odpowiedzi podkreśla, że przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę sprawdza zgodność projektu z przepisami prawa i m.in. wymaganiami ochrony środowiska i informuje mieszkańców, że jeśli inwestor spełni obowiązki prawa, to starosta nie może odmówić wydania decyzji o pozwoleniu na budowę'


W jednym z przypadków Pan Starosta wypowiadał się tak :

'Instalacje tego typu są uciążliwe dla środowiska (...) powinno się je lokalizować z dala od terenów mieszkalnych, a zakład znajduje się na obrzeżach (...) obszaru z gęstą zabudową jedno- i wielorodzinną, z placówkami oświatowymi, leczniczymi i handlowymi' -
'Proces produkcji nie będzie hermetyczny, więc na każdym jej etapie będzie miała miejsce emisja fenolu i naftalenu, które są szkodliwe dla środowiska i dla zdrowia ludzi'.

Hm, jednak można jak się chce pomóc a jak się nie chce to się pisze 'iż brak jest możliwości w procesie związanym z wydawaniem pozwoleń na budowę oceny słuszności zamierzonej inwestycji, czy też uzależnianie pozytywnego rozstrzygnięcia od spełnienia warunków nie dyktowanych przepisami prawa'.
Odpowiedz
royski
2014-08-27 10:13:37
0 0
CUDNA ,,, otóż szkodzi o to mi właśnie chodziło
Odpowiedz
nowyadresik
2014-08-27 10:52:30
0 0
'Pod sprzeciwem podpisało się 195 mieszkańców Wilczyc' a ile osób chce żeby powstał nadajnik to już tego nikt nie napisze ?
Odpowiedz
nowyadresik
2014-08-27 11:00:45
0 0
'Gdyby tam była jakaś 'dziura zabita dechami' kompletnie bez zasięgu to jeszcze bym zrozumiał, ale tu nie chodzi o poprawienie ludziom bytu, jak sugeruje Pan @king115, tylko o 'kasę'. Jedna czy dwie sieci mają na tym terenie zasięg, a ta akurat nie, a chce pozyskiwać klientów. Ot i cała filozofia - zniszczyć walory naturalne celem nabicia przysłowiowej kabzy.'
mieszkasz w tych okolicach ? bo chyba nie skoro piszesz że zasięg jest ,czasem udaje się gdzieś złapać zasięg zaczynasz rozmawiać i niestety tu jest koniec rozmowy bo już zasięgu nie ma , jeżeli chodzi o turystów to myslę że na pewno nie mają nic przeciwko temu chociażby ze względów bezpieczenstwa , chodząc po górach telefon jest potrzebny żeby w razie potrzeby wezwać pomoc a jak nie będzie zasięgu to co wtedy ?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-08-27 11:33:10
0 0
Ci co tak dbają o swoje i innych zdrowie, niech najpierw przestaną palić papierosy, zaczną rozważnie jeździć i chodzić, oraz palić ekologicznym paliwem w piecach, nie wspominając o ściekach.
Odpowiedz
silva
2014-08-27 11:53:42
0 0
w takim razie ja podziękuję Orange za współpracę. Niech budują tam gdzie ludzie chcą. Ja chcę mieć święty spokój, bez zasięgu da się żyć, do tej pory się udało.
Odpowiedz
racjonalny
2014-08-27 11:57:41
0 0
A czy maszt radiowy nie może służyć jako wieża widokowa? Zrobić ją nieco estetyczniej, zbudować schody i na wys 30m zbudować elegancki podest. I mamy rozwiązanie dla operatora i dla turystów.
A mieszkańcom dla ochrony zdrowia proponuję wyrzucić telefony które noszą w kieszeniach jako promieniująca bomba w okolicach narządów rozrodczych ;)
Odpowiedz
brizamedia
2014-08-27 11:58:17
0 0
W takim miejscu wieża? to zbrodnia. To jest teren na rozwój turystyki, przepiękny teren, nie należy go niszczyć. Podpisuję się po protestem.
Odpowiedz
Doradca
2014-08-27 12:31:03
0 0
@ HDD Ty i taka krytyka w kierunku Powiatu ?.

Tego się nie spodziewałem ;)
Odpowiedz
kpiarz
2014-08-27 14:28:50
0 0
Panie/i @nowyadresik, zapewniam że Ćwilin (jak i kilka innych szczytów w Beskidzie Wyspowym) odwiedzam i zasięg tam zawsze miałem, nieważne którym stokiem podchodziłem. Bo zasięg tam jest, tyle że akurat nie z Orange :) No i jest problem, bo Orange nie może zbijać kasy na nowych klientach w tamtym terenie :)
Odpowiedz
kpiarz
2014-08-27 14:34:40
0 0
A i jeszcze jedno - chodząc po górach potrzebny jest zdrowy rozsadek i odpowiednia odzież. Jeśli to turysta posiada telefon jest mu zbędny, no chyba że robi nim zdjęcia. 30 lat temu komórka kojarzyła się z przydomowym składzikiem, a turystyka górska kwitła w najlepsze i jakoś nie było więcej wypadków. Nikogo też w klapkach ze Świnicy śmigłowcem ściągać nie było trzeba :) Pozdrawiam
Odpowiedz
heavenshallburn
2014-08-27 14:52:10
0 0
Mam telefon w Orange byłem wielokrotnie na wszystkich górach w okolicy i jakoś nigdy nie cierpiałem z powodu braku zasięgu.
Co do kłopotów turystycznych, w moim telefonie na tym terenie GPS działa rewelacyjnie, nie można się zgubić.
Odpowiedz
STOP
2014-08-27 15:02:27
0 0
W tej całej inwestycji nie chodzi o zasięg w tych miejscowościach, w Wilczycach nie ma takich problemów, przedstawiciel firmy Orange powiedział, że te tereny to 'biała plama' na mapie sieci telefonii komórkowej. Chodzi o to aby przekaźniki posyłały sygnał dalej. Czy budowa tych przekaźników poprawi zasięg w tych miejscowościach? Wątpię.
Ktoś zapytał ile osób w Wilczycach jest za budową - otóż tylko Ci którzy będą czerpać z tego dochód. My chcemy pozostać 'białą plamą' turyści którzy odwiedzają nasze strony przyjeżdżają dla walorów krajobrazowych, wszyscy wiem, że natura to zdrowie.
Odpowiedz
Lumpex
2014-08-27 15:38:35
0 0
Albo rozwijamy Polskę albo nadal jesteśmy 100 lat za murzynami.Moim zdaniem to komuchy tylko przeciwne.
Odpowiedz
Mary256
2014-08-27 17:02:27
0 0
Po raz kolejny na terenie limanowszczyzny jakaś wieś-kolonia, gdzie diabeł mówi dobranoc usiłuje w imię ekologii zablokować budowę, która wpłynęłaby na poprawę zasięgu. Oprócz tego poblokujmy budowy wszelkich zakładów chemicznych, zakładów karnych, obwodnicy i za 10 lat zostanie tutaj tylko ........... i kamieni kupa. Porównajmy limanowszczyznę z powiatami wielickim, myslenickim, chrzanowskim i wyjdziemy ze stopą życia sto lat za murzynami.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-08-27 17:55:56
0 0
Dwie wieże ;) To jak Władca Pierścienia. Niech jeszcze sformują drużynę, która zablokuje tą budowę :)
Odpowiedz
irys2014
2014-08-27 19:40:13
0 0
moim zdaniem to jakaś pojedyncze osoby nie chcą się zgodzić które wolały by aby ten przekaźnik stał na ich polu albo mają jakiś interes na tym żeby tego przekaźnika nie było np. sprzedaż działek proponowałabym popytać ludzi. kilka razy jadąc przez Chyszówki czy deszcz czy słonce jedna pani stała przed domem(pewnie tam tylko był zasięg) i rozmawiała przez komórkę myślę że na pewno wolałaby siedzieć wygodnie w domu ...
Odpowiedz
Empi
2014-08-27 20:01:11
0 0
Inwestycje, które są potrzebne powinny być realizowane i tyle. Powiedzmy że te osoby ze strony 'poszkodowanej' troszeczkę ucierpią, a tysiące ludzi będą korzystać.

Wyobraźcie sobie sytuację, że ktoś z waszych bliskich potrzebuje pilnie karetki a Wy nie macie zasięgu ... I co wtedy ? grupka cwaniaczkó którym wiecznie źle ... ?

A o nieuprawianiu marchewki czy ziemniaków bo 'fale' no to już nawet się komentować niechce. Powinienes sie jeden z drugim cieszyć, że cywilizacja do Cb idzie, będziesz miał internet 3G i pewnie LTE też, a Ty jeszcze narzekasz... Płakać się chce na bezmyślność ludzi, najlepiej zabunkrować się w ziemiance i czekać ...
Odpowiedz
Spokojny
2014-08-27 20:47:07
0 0
Masz przed domem. Szlag mnie trafia, Dlaczego nie można go zlokalizować na górze gdzieś na odludziu. W czym problem. Protestujcie mam nadzieje ze u KINGA go postawia przed oknem z sypialni.
Odpowiedz
men
2014-08-27 21:25:36
0 0
Mery 256 moze i u nas diabeł powiedził dobranoc ale zasięg mamy ale skoro tak walczysz o ten przekaznik to znaczy ze pewno ty go nie masz więc u ciebie psy d... szczekają. A po drugie gdzie ty widzisz w pobliżu takie inwestycje o jakich piszesz, chyba się troche rozpedziłas z tymi zakładami i jakoś nie widze by sasiadujace powiaty tak były do przodu.jestes żałosna!
Odpowiedz
men
2014-08-27 21:35:02
0 0
Empi przed twoja głupotą ziemianki nas nie uchronią a skoro chcesz lte to wyjedz sobie do krakowa i takm zamieszkaj lub zamontuj sobie nadajnik na dachu swojego domu jak go masz
Odpowiedz
men
2014-08-27 21:49:59
0 0
Pisałem tutaj kilka komentarzy i może brzmią jakbym był przeciwko, nie tak nie jest tylko jestem mieszkancem Wilczyc i uważam ze to miejsce sie nie nadaje do takich celów. Przekaznik owszem można wybudowac ale gdzieś wyzej w lesie lub na ostrej na początku Łostówki albo super lokum góra kicora. I ktoś kto nie zna tych terenów to niech lepiej nie pisze.
Odpowiedz
men
2014-08-27 21:59:17
0 0
Jeszcze jedno te miejsca o których pisałem są troche wyżej położone i gorszy dojazd wiec wielki orange pewno nie brał by tego pod uwage bo przecież lepiej ludziom szkodzić, bo co my jestesmy warci jak pieniądze wazniejsze, i dla takich firm wy wszyscy jestescie 0
Odpowiedz
ImfromJurkow
2014-08-27 22:35:47
0 0
fakt faktem że z zasięgiem jest różnie, o ile był bym w stanie przeboleć nadajnik na Wilczycach to na przełęczy Rydza Śmigłego już nie... skoro to ma być tak bardzo 'dla dobra mieszkańców' to może lepiej było by postawić nie 2 duże nadajniki a 6 mniejszych, niższych nie rzucających się tak w oczy... mogły by być proporcjonalnie słabsze - odpadł by argument szkodliwości, choć sądzę że hipokryzją i głupota jest doszukiwać się szkodliwości nadajnika samemu nosząc tel w kieszeni. W KRK nadajnik na co trzecim budynku i jakoś nikt nie płacze...
Odpowiedz
men
2014-08-27 23:06:36
0 0
No masz racje, tylko niewiem czy kojażysz fakt ze tenoto nadajnik miał być zamontowany na wieży remizy w Jurkowie no i nieprzeszło, argument:bliskie zabudowania
Odpowiedz
men
2014-08-27 23:16:35
0 0
Misiek196 może nie bądz takim naukowcem bo takie rzeczy to każdy wie, tu nie chodzi o zasięg bo on jest tylko o lokum bo jest możliwosć wybudować go dalej od zabudowań, no ale nie bo king orange ma ochote na tej działce i koniec bo oni tu żądza. Żabojady jedne
Odpowiedz
ImfromJurkow
2014-08-28 01:10:15
0 0
nadajnik na remizie w Jurkowie chyba nie miał służyć mieszkańcom wilczyc czy Chyszówek, a jak już to na pewno nie w całości - nie słyszałem żeby przy tamtej okazji planowano budowę jeszcze innych. Owszem był taki argument bliskie zabudowania, jednak był to jedynie argument ludzi którzy nadajnika nie chcieli, ich strach i brak wiedzy pogrzebał tę inwestycję. Nadajnik na remizie po zamontowaniu miał zostać dokładnie sprawdzony tzn: jeżeli gdziekolwiek w okolicy w miejscu przebywania ludzi przekroczone były by normy promieniowania to nadajnik został by zdjęty. Zresztą nie jest to nowość bo takie są obwarowania prawne związane z tego typu instalacjami. (nawet w miastach gdzie takie nadajniki są ... na dachach bloków mieszkalnych!) Nie przekona mnie zatem ŻADEN argument stworzony w oparciu o przeczucie i wiedzę czerpaną z własnego przeczucia. Przeczucia, które w większości przypadków jest kalekie, bo jak ktoś kto boi się 'fali' z nadajnika może nosić przy sobie małe urządzenie które te fale odbiera oraz samo nadaje. Nadajnik na remizie trzeba było zawiesić i sprawdzić jak się sprawa ma, bo mogło się okazać że, może i z wieży już nie zrobi się tarasu widokowego, ale za to poziom promieniowania mógł w całym Jurkowie pozostać taki sam a może nawet spaść- bo przecież inne okoliczne nadajniki nie musiał by działać z tak dużą mocą jak muszą teraz - i jest to twierdzenie tak samo uprawnione jak to że mogło się pogorszyć, tylko dlatego no NIKT tego nie sprawdził. Dlatego upadek przedsięwzięcia zamontowania nadajnika na remizie uznaję za porażkę gminy czy kto to tam zawetował ten projekt- porażka ciemnogród i niegospodarność... eh ale mniejsza z tym. Co do tych nadajników z Chyszówek i Wilczyc - jeżeli nie parę mniejszych to może dalej te dwa ale miejsce zaproponują sami zainteresowani? Chyba że rzeczywiście nikt nie chce.. nie warto sobie w takim razie głowy tym zaprzątać, niech ekologicznie gołębie wysyłają.
Odpowiedz
Janek64
2014-08-28 02:54:26
0 0
Naglowek tego artykulu powien byc! Powstana dwie duze wieze! Wszyscy zadowoleni ! W dobie globalnej wioski brak zasiegu albo go sukanie to powazny problem .Nie wszystko powinnisy oprotestowywac inaczej bedziemy zasciankiem Europy .W naszym powiecie sa dogodne miejsca gdzie mozna postawic nadajniki telefoni komorkowej .Pozdrawiam
Odpowiedz
michal1973
2014-08-28 07:59:58
0 0
Witam czytam te wszystkie komentarze i każdy z was ma racje.
Niech buduje Orange nadajniki ale w miejscach gdzie nie będą szpeciły krajobrazu i przeszkadzały mieszkańcom, np. w lesie na Ćwilinie.
Bo ironią jest fakt że chcą budować te wierze tam gdzie jest bardzo dobry zasięg, niech je budują tam gdzie nie ma zasięgu i mieszkańcy tego chcą.
A najgorsze jest to że chcą tymi wieżami zeszpecić takie piękne miejsca jak Przełęcz Rydza Śmigłego oraz wyjście na Ćwilin.
Odpowiedz
marlehill
2014-08-28 08:14:05
0 0
postęp nie polega na zeszpeceniu np.limanowskiego rynku reklamami czy pięknych miejsc w górach antenami...

można się unowocześniać z głową co widać w Europie..
Odpowiedz
men
2014-08-28 19:02:51
0 0
Z tego co ja wywnioskowałem to tu w dużej mierze chodzi tez o działki które z sąsiadują z działką na której ma powstać inwestycja, dzisiaj są dość drogie ale po wybudowaniu nadajnika będą nic nie warte więc dlaczego ten nadajnik niemożna wybudowac gdzieś wyżej w lesie? Tu pytanie dla osób z nadzoru i osób rządzących.
Odpowiedz
STOP
2014-08-30 12:45:50
0 0
Men odpowiedź jest bardzo prosta. Inwestor musiałby doprowadzić do działki prąd, a to są już wysokie koszty, wobec powyższego mają gdzieś straty właścicieli okolicznych działek a nawet mieszkańców całej miejscowości. To oczywiste, że koszt tej inwestycji spadnie na ich barki.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Powstaną dwie wieże? Mieszkańcy przeciwni"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]