0°   dziś 1°   jutro
Niedziela, 24 listopada Flora, Emma, Emilia, Chryzogon, Jan, Aleksander, Roman

Powiatowe taśmy prawdy - odcinek trzeci: „dżentelmeńska umowa” daje stanowiska

Opublikowano 14.10.2018 11:37:00 Zaktualizowano 15.10.2018 11:58:52 top

Członkowie Działajmy Wspólnie którzy według Jana Puchały to sympatycy PiS (chociaż prominentni działacze tej grupy wspierali, a nawet startowali w wyborach np. z PO), a także dżentelmeńska umowa między Wiesławem Janczykiem (PiS), a Janem Puchałą i Działajmy Wspólnie - to dwa z kilku powodów dla których Prawo i Sprawiedliwość „oddało” najważniejsze stanowiska w powiecie po wyborach samorządowych w 2014 roku.

W wyborach samorządowych w 2006 roku 8 mandatów w Radzie Powiatu Limanowskiego zdobyła grupa Działajmy Wspólnie, która do koalicji wybrała kojarzoną z PSL grupę Samorządowe Przymierze-Razem, która zdobyła 6 mandatów. Starostą został wówczas Jan Puchała (Działajmy Wspólnie), a wicestarostą Franciszek Dziedzina (Samorządowe Przymierze-Razem). Również 6 mandatów w radzie zdobyło wówczas Prawo i Sprawiedliwość. Radnym z list PiS został m.in. Wiesław Janczyk - zdobył najwięcej głosów spośród wszystkich kandydatów w powiecie, ale w zarządzie dla nikogo z PiS miejsce się nie znalazło. Wiesław Janczyk szybko trafił jednak do spółek Skarbu Państwa przez Michała Krupińskiego (syna Tomasza Krupińskiego), o czym informowaliśmy w drugim odcinku „powiatowych taśm prawdy”.

W kolejnych wyborach samorządowych w 2010 roku grupa „Działajmy Wspólnie” zdobyła 12 mandatów i weszła kolejny raz w koalicję z komitetem Samorządowe Przymierzem-Razem, który zdobył tylko... 4 mandaty. Starostą został wybrany na drugą kadencję Jan Puchała (DW), a wicestarostą Franciszek Dziedzina (SPR). Prawo i Sprawiedliwość zdobyło wówczas 7 mandatów, za co otrzymało jedynie stanowisko etatowego członka zarządu, którym został Mieczysław Uryga (jak wynika z nagrań - kolega ze szkoły Wiesława Janczyka). Gdy w kraju rządziła Platforma starosta znalazł się w komitecie honorowym nowosądeckiej Platformy Obywatelskiej, a Jan Więcek (członek zarządu z DW) startował z poparciem grupy Działajmy Wspólnie w wyborach parlamentarnych… także z list PO.

Przed wyborami w 2014 roku Wiesław Janczyk komentował start Jana Puchały w do Europarlamentu z partii... Jarosława Gowina. -  Od początku zdziwiony byłem, że Pan Starosta Jan Puchała tak zaangażował się politycznie w bardzo słaby projekt skazany na klęskę, na naszym terenie. Być może trzeba to zrzucić na karb niedoświadczonych doradców słabo zorientowanych w specyfice polityki wykraczającej poza powiat - podejrzewał Wiesław Janczyk. - Ta sprawa uchroni już jesienią w czasie wyborów powiatowych naszych mieszkańców przed błędnym wyobrażeniem obowiązującym uprzednio w gminach naszego powiatu, że głosowanie na komitet wyborczy Pana Starosty jest równoznaczne z głosowaniem na PiS - twierdził stanowczo poseł i szef PiS w powiecie. 

Jak zagłosowali wyborcy kilka miesięcy później w 2014 roku? Działajmy Wspólnie zdobyło 9 mandatów, tyle samo co PiS, jednakże na PiS zagłosowało więcej osób, bo ponad 17 tys. Na Działajmy Wspólnie 4 tys osób mniej. Po zapowiedziach posła PiS i takim wyniku partii w regionie wiele osób myślało, że starostą lub przewodniczącym Rady Powiatu będzie więc osoba z PiS. Ku zaskoczeniu, dwa najbardziej eksponowane stanowiska objęli ludzie Działajmy Wspólnie - Jan Puchała oraz Tomasz Krupiński, który został przewodniczącym rady.

Efektem tego była obiegowa opinia, że PiS chociaż wybory wygrał, to stanowiska „przegrał”. Prawo i Sprawiedliwość w Zarządzie Powiatu ma troje swoich przedstawicieli, a w prezydium Rady Powiatu – żadnego (tworzą je dwie osoby z Działajmy Wspólnie i jedna z… Samorządowego Przymierza-Razem; to były wicestarosta Franciszek Dziedzina). DW ma także dwie osoby w zarządzie. 

Co się więc stało, że partia która zdobyła więcej głosów „oddała” w rozmowach koalicyjnych stanowisko starosty i przewodniczącego rady? Na to pytanie mało kto znał odpowiedź, nie potrafili na nie odpowiedzieć także sami radni.

Sprawę wyjaśniają „powiatowe taśmy prawdy”. W trakcie rozmowy zarejestrowanej w urzędzie starostwa z Grażyną Hayes, Jan Puchała  w obecności Mieczysława Urygi wyjawia, że komitet Działajmy Wspólnie to… PiS, tyle że w wyborach kandydaci startują celowo z dwóch różnych komitetów, by zdobyć więcej mandatów. Dodatkowo „była umowa, że przyjdzie taki czas, że PiS będzie miał więcej, ale my nie zapomnimy co wyście dla nas zrobili i żeście nas nie zdradzili i to było uczciwe z waszej strony, stąd tak jak powiedziałem został Puchała i Krupiński te stanowiska”. Oprócz tego jest także „pewna dżentelmeńska umowa” zgodnie z którą Jan Puchała nigdy nie będzie startował w wyborach w których kandyduje Wiesław Janczyk… by ze sobą nie konkurowali. W ocenie starosty konkurencja pozbawiłaby ich obydwu mandatów, co miało miejsce w wyborach w 2005 roku, gdy głosy się rozbiły między Janczykiem, Puchałą i Żabą.

- Ja nie będę ci konkurował, nie wchodzę w drogę, zrzekam się, nie będę startował, nigdy nie będę twoim konkurentem - mówi Jan Puchała o „pewnej dżentelmeńskiej umowie” z Wiesławem Janczykiem. - Jeśli to to jak uważasz, może być starostą, pan Żaba poszedł na wójta i by członkiem zarządu i to. I tak robimy. Ile razy poseł Janczyk startuje, ja go wspieram, i wszyscy go wspieramy, ja nie startuję, chociaż też bym miał ambicję, nie, bo jest pewna dżentelmeńska umowa. My się tu wspieramy razem, ja czekam z pokorą na kiedyś kolejne miejsce kiedy wystartuje, ale nigdy nie będziemy konkurować.

Taśmy ujawniają także inny wątek – sposób obsadzania stanowisk w Radzie Powiatu Limanowskiego. Ze słów Jana Puchały wynika, że w wyniku uzgodnień z Wiesławem Janczykiem, członkowie PiS byli wyznaczani na stałych członków komisji Rady Powiatu nie z uwagi na kompetencje, a… sytuację materialną. - Bo oni byli ludzie niektórzy co nie pracowali, mieli ciężkie warunki w domu, więc zwykły radny ma diety 1000 zł, ale już przewodniczący komisji 1600 zł, więc to już była w tym czasie pensja dobra dla tych członków - mówi starosta na nagraniu. 

***
Przypomnijmy, że w 2006 roku do spółek Skarbu Państwa dzięki Michałowi Krupińskiemu z PiS trafił tylko Wiesław Janczyk, pozostali byli z grupy Działajmy Wspólnie. Bolesław Żaba, który zasiadał w Zarządzie Powiatu z grupy Działajmy Wspólnie obecnie otrzymał oficjalne poparcie PiS w wyborach na wójta gminy Mszana Dolna, nie otrzymał go zaś Tadeusz Klimek - drugi kandydat w wyborach na wójta, który jest członkiem PiS. 


Poniżej cytaty ze stenogramu:

[***]
Jan Puchała: Dzień dobry, Jan Puchała, Starosta Limanowski. Miło mi. I wicestarosta, Mieczysław Uryga.
Grażyna Hayes: (do wicestarosty) Kiedy mogę mogę poznać ze zdjęcia, bo pana starostę już znamy.
Jan Puchała: Proszę bardzo.
Wchodzą do pomieszczenia, siadają.
Jan Puchała: Jest nam bardzo miło, żemy się spotkali, tak jak powiedziałem, jest pani bardzo inteligentną osobą i dlatego zadzwoniłem do pani i wziąłem sobie wicestarostę, jest członkiem PiS-u, bo Zarząd tak wygląda, tutaj mam: Mieczysław Uryga jest członkiem PiS-u, pani Agata Zięba jest członkiem PiS-u, pan Wojciech Włodarczyk jest członkiem PiS-u...
Grażyna Hayes: Znam pana Włodarczyka.
Jan Puchała: … ja jestem sympatykiem i pan Więcek (starosta był w komitecie honorowym PO, a Jan Więcej startował do sejmu z list PO - przy. red.), czyli żeby pani wiedziała że tu rządzi PiS, bo na przykład jeśli chodzi o zarząd to wygląda w ten sposób, że jest trzech członków PiS-u, bo ustaliliśmy z ministrem Janczykiem, że w związku z tym mieliśmy równą ilość głosów a wspieramy się już od trzech kadencji razem, to będzie tak, że ja zostaję starostą w podziękowaniu za to żeśmy tyle tu zrobili dla PiS-u i pan Krupiński, ale wicestarosta z PiS-u i trzech członków, żeby mieli przewagę w Zarządzie. Tutaj rządzi autentyczny PiS z krwi i kości, gdzie my po prostu od lat pracowali. I to sobie żeby pani wiedziała, jak kiedyś będzie pani pisać komentarze, że po prostu rządzi PiS i jest koalicja PiS-u. Jak to było, to ja pani już przez telefon tłumaczyłem: myśmy robili tak – bardzo dużo wtedy było PSL-u, bo było ośmiu z PSL-u, nas było dwunastu, więc było 20 na 25, nie było potrzeby żeby ktoś był więcej, bo była mocna koalicja. Ale myśmy się dogadali z ministrem Janczykiem tak, że członków PiS-u będziemy dawać na stałych członków komisji Rady Powiatu, bo oni byli ludzie niektórzy co nie pracowali, mieli ciężkie warunki w domu, więc zwykły radny ma diety 1000 zł, ale już przewodniczący (komisji - przyp. red.) 1600 zł, więc to już była w tym czasie pensja dobra dla tych członków.
Jan Puchała: I porobiliśmy przewodniczącymi komisji z PiS-u. Pana Mietka wzięliśmy na etatowego członka Zarządu, po to żeby my okazać że jesteśmy dalej z PiS-em, promować po cichu, wyciągać ich z podziemia, bo wiedzieliśmy że wcześniej czy później PiS przejmie władzę.

[***]
Jan Puchała: my chcemy pani powiedzieć tak, bo pani jest bardzo za PIS-em więc my tajemnicę pani uchylimy, dlaczego ja który dawno mógłbym być w PIS-ie i dziś mnie przyjmią bez problemu i pan Krupiński, są pewne tajniki gry, jak trzeba było ukryć i wprowadzać po cichu PiS do władzy, tak jak myśmy to zrobili. No trzeba było wyłaniać i my uzgodnili w ministrem Janczykiem tak, idziemy z dwóch list, bo my idziemy 50 osób, ludzi którzy są sympatykami PiS’u i idzie PiS drugie 50, to jest 100 osób. My już dyskutowali, że chodźmy z jednej, chcieliśmy się zapisać do PiS’u wszyscy, my, ja Krupiński nasza grupa, idziemy z PiSem to, ale doszliśmy metoda D’Honta, jak nas będzie mniej, bo wtedy nie może startować 100 osób, tylko 50, o połowę mamy mniejsze szanse
Grażyna Hayes: Tak
Mieczysław Uryga: i stracimy mandat
Jan Puchała: i stracimy mandat, gdzie to jest celowe zagranie, że my idziemy z dwóch różnych komitetów, żeby ludzie więcej głosowali na jednych i na drugich bo mają, jest tak że na mnie ktoś nie zagłosuje, bo mnie nie lubi, nie zagłosuje na niego, ale jak pójdzie trzeci od niego, przykładowo idzie Kawalec, czy idzie od nas pan Grzyb ze Szyku, to niech pani zobaczy. Ja zdobyłem 2150, Krupiński 170, ale pan Grzyb z Szyku zdobył 350, pan ten, Drab, czy, czy, czy Biel z Dobre 385, pani Stokłosowa zdobyła dwieście coś, pan Grzesiu Dziadoń sto ileś i niech pani zobaczy ta lista zbiera. Jak nie na mnie, na kogoś kogo lubi, jak nie na niego, kogoś kogo. I my, metodą D’Honta dobrze obliczyli matematycznie wiemy, że z wprowadzamy dużo więcej i już tworzymy koalicję. Tak jak teraz, teraz PiS osiągnął historyczny moment, bo ma 9 radnych, my mamy 9, myśmy zawsze mięli 12, oni mieli 6, 7 na początku 4, ale my ich promowali, po to żeby urośli, ale była umowa, że przyjdzie taki czas, że PiS będzie miał więcej, ale my nie zapomnimy co wyście dla nas zrobili i żeście nas nie zdradzili i to było uczciwe z waszej strony, stąd tak jak powiedziałem został Puchała i Krupiński te stanowiska, ale reszta, rząd przejmuje PiS i wszystkie głosowania PiS ma wygrane, bo jest ich więcej.

[…]
Jan Puchała:To jest tylko kwestia czasu kiedy ja się zapisze z panem Krupińskim do PiS-u, ale zapiszemy się wtedy jak zniszczymy Platformę, takich ludzi jak Nieczarowski i takich ludzi jak Zoń, którzy powołali ten portal żeby udawać PIS-owców i nam dokopać.

[…]
Jan Puchała: poprzedni, poprzedni (starosta mówi o rządzie PO - przy. red.) nie, bo oni nie cierpieli za to że tu mamy, bo oni nie są gupcy, i wiedzieli że my ukrywamy i promujemy coraz bardziej PiS i ja dziś wstępuje czy Krupiński, ale to nie czas. My wstąpimy wtedy, tak jak powiedziałem kiedy ja będę startował wyżej i kiedy będę miał starcie, bo wtedy muszę być członkiem, to jest rzeczą normalną i ja w 2005 roku z panem Janczykiem, z panem Żabą, startowaliśmy na posłów i startowaliśmy z list PiS, gdzie byłem weryfikowany i sprawdzany w IPN i wszędzie, gdzie, gdzie, gdzie muszę być czystym człowiekiem i przy każdych wyborach, żeby móc startować żebym nie był lustracyjnie wykluczony. I do czego zmierzam, widzi pani, właśnie oni nie mogą to stworzyć i wtedy my ponieśli wszyscy porażkę, pan Janczyk, Żaba, ja, zrobiliśmy we trzech koło 20 000 tys. głosów i żaden nie wszedł, bo się głosy rozbiły i powiedziałem, posłuchajcie, my mieliśmy tyle pokory i skromności. Ja powiedziałem Wiesław, jesteś z nas najbardziej inteligentny, człowiekiem doświadczonym, wykształconym kierunkowo w finansach (filologia - przyp. red.) ja nie będę ci konkurował, nie wchodzę w drogę, zrzekam się, nie będę startował, nigdy twoim konkurentem, jeśli to to jak uważasz, może być starostą, pan Żaba poszedł na wójta i by członkiem zarządu i to. I tak robimy. Ile razy pan poseł Janczyk startuje, ja go wspieram, i wszyscy go wspieramy, ja nie startuję, chociaż też bym miał ambicję, nie, bo jest pewna dżentelmeńska umowa. My się tu wspieramy razem, ja czekam z pokorą na swoje kiedyś kolejne miejsce kiedy wystartuje, ale nigdy nie będziemy konkurować, i oni nie mogą przeżyć, ci właśnie Hamerski, Paluchowa, Bartusiowa, Kogut, że my mamy tyle szacunku i klasy do siebie, bo oni  idą po trupach a do celu, a my nie, my się szanujemy, ty jesteś lepszy, idź wyżej, ja mam swoje tory. Każdy zna swoje miejsce w szeregu i dlatego to spotkanie ma sens.

Przeczytaj także artykuł z 2014 roku "Poseł Janczyk: komitet starosty to nie PiS"

Komentarze (80)

paniStasia
2018-10-14 11:59:24
2 11
Mówią, że jak Pan Bóg chce kogoś ukarać to mu rozum odbiera. Taki pan Krupiński wiedział kiedy się zawinąć. Teraz to już chyba nikt nie będzie chciał mieć z tym gawędziarzem do czynienia. Żegnaj Jaś :-(
Odpowiedz
feniks
2018-10-14 12:10:25
0 8
O to i nawet p. Agatka się pojawia w "taśmach prawdy " ? :) czy wątek się rozwinie ? bo mogłoby być ciekawie ..
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 12:19:43
15 7
Kolejna beznadziejna taśma. Gdzie tu sensacja. Klapa pani Grażyno. Z dużej chmury mały deszcz.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 12:26:22
5 5
Pytanie czy podsłuch był legalny bo jak nie to prawnie nie ma znaczenia o czym oni pierdzielą.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 12:27:31
0 2
Feniks o jaka Agatkę chodzi?
Odpowiedz
feniks
2018-10-14 12:29:36
0 3
wcurwiony@ to raczej nie był podsłuch tylko nagranie które zrobiła jedna ze "stron" biorąca udział w rozmowie -a to w świetle prawa jest dowód dopuszczalny
Odpowiedz
feniks
2018-10-14 12:30:58
0 3
wcurwiony@ " Puchała: Jest nam bardzo miło, żemy się spotkali, tak jak powiedziałem, jest pani bardzo inteligentną osobą i dlatego zadzwoniłem do pani i wziąłem sobie wicestarostę, jest członkiem PiS-u, bo Zarząd tak wygląda, tutaj mam: Mieczysław Uryga jest członkiem PiS-u, pani Agata Zięba jest członkiem PiS-u, pan Wojciech Włodarczyk jest członkiem PiS-u... " teraz widzisz ?
Odpowiedz
monika29
2018-10-14 12:36:11
1 2
A co wy Państwo na to https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=MkoIUssnV-k
Chyba w PiS nie wszyscy się sprzedali
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 12:37:29
3 13
@SURK Jaka klapa? To jest DOWOD na to kto do kogo dzwonił, nieprawdaż? Tutaj masz czarno na białym ZAPISANE" , że to Pan starosta do mnie dzwonił,i "zaprosił" do siebie aby mi wyjaśnić rzekomę politykę (przewodnią) lokalnego PIS'u.
Przypomnijcie więc sobie drodzy czytelni9cy co na ten temat pisala Gazeta Krakowska, tytuł artykułu" STAROSTA POZWIE ZA TAŚMY PRAWDY"
Oni napisali tak:
tytuł artykułu" STAROSTA POZWIE ZA TAŚMY PRAWDY".

" Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy w biurze starostwa , to wlaśnie Grażyna Hayes , wspomniana kandydatka do rady powiatu , poprosiła o te spotkanie"

Wyszło szydło z worka?
Taka wlaśnie jest "wiarygodność" tej intytucji zawiadywanej przez starostę powiatowego. !!!!!
Odpowiedz
stefano1
2018-10-14 12:48:08
3 3
Istnieje bardzo poważne podejrzenie współpracy wójta gminy Jodłownik Pawła Stawarza ze starostą Puchałą, posłem Janczykiem oraz Jego asystentem Włodarczykiem. Można ich podejrzewać o działania korupcyjne zmowę i wykończenie senatora Koguta. To jest klika, którą powinien zająć się prokurator
Odpowiedz
stefano1
2018-10-14 12:48:09
1 2
Istnieje bardzo poważne podejrzenie współpracy wójta gminy Jodłownik Pawła Stawarza ze starostą Puchałą, posłem Janczykiem oraz Jego asystentem Włodarczykiem. Można ich podejrzewać o działania korupcyjne zmowę i wykończenie senatora Koguta. To jest klika, którą powinien zająć się prokurator
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 12:53:52
3 9
@wcurwiony Zapis był LEGALNY popatrz co na ten temat mowi prawo, uwzględnij w tym takie fakty:
1. Ochrona interesu publicznego, tutaj zwróć uwagę na wykładnię prawną wskazaną w : w prawie cywilnym oraz karnym, mówiącą o WYŻSZOŚCI dobra publicznego nad dobrem indywidualnym w stosunku do osoby PUBLICZNEJ. ( każdego obywatela).
2. Weź pod uwagę czynnik zastraszania , sznatażowania mnie, grożąc mi ewentualnym pozwem w sądzie za nieprzychylne (zdaniem starosty) moje komentarze na limanowa.in odnoszące się mojej opini na temat jego działań w powiecie.
3. Była to rozmowa publiczna( w publicznym miejscu, w czasie godzin pracy Pana starosty ) plus mowa była o sprawach polityki powiatowej, a nie o moich prywatnych sprawach. Nie byliśmy na kawce w prywatnym miejscu.
4. Założeniem starosty było przekonanie mnie do słuszności jego działań w powiecie oraz ludzi z nim związanych licząc na pozytywne publikacje wzamian.

Poczytaj , poczytaj a wtedy wszystko się Tobie poukłada w jedną całość, prawidłową interpretację prawa.

Dodam tylko, że w rzeczonym artykule Gazety Krakowskiej napisano, że była to rozmowa PRYWATNA, moje prywatne spotkanie ze starostą.
Jak myślisz, dlaczego tak napisano?

Czy spotkanie w osobą publiczną w starostwie jest spotkaniem prywatnym ???
Koń by się uśmiał, a nawet cała stadnina koni . ;-)))

Taką oto mamy poltykę w powiecie w wydaniu starosty i ludzi z jego układu .
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 13:06:39
1 1
Poganiacz ma swoje plany, a wielbłąd i tak ma swoje plany :)
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 13:07:13
3 8
@monika29 Masz rację, Pan Hutek do tej ekipy lokalnego układu NIE NALEŻY. Właśnie na takich NIEZALEŻNYCH od układów ludzi liczymy.
Mamy bowiem świadomość faktu istnienia ludzi pokroju Pana Hutka, zapewnie o wiele wiecej jest takich ludzi w innych KWW. ;-))
My klika takich osób znamy.
Odpowiedz
zazula
2018-10-14 13:08:37
2 9
Pan Puchała otwarcie mówi o stworzeniu i istnieniu układu. To ja się pytam kandydata do Rady Powiatu Pana Hutka z PiS, co ma oznaczać jego hasło na plakatach i banerach "STOP UKŁADOM" z pięknym znakiem STOP. Czy to jest drwina z wyborców, czy infantylność Pana Hutka, który przez cztery lata tkwił w tym układzie. To co jest w końcu prawdą, tworzycie układy i nie przyznajecie się do tego, czy jesteście grupą naiwniaków, których wykorzystują takie tuzy jak poseł Janczyk i Jan Puchała i Pan Krupiński. Oczywiście przykład powyższy nie dotyczy tylko Pana Hutka, tylko jego piękne hasło kłóci się z tym co robi ta cała ekipa bez ogródek mówiąca, że liczy się tylko władza i profity. Za komuny było takie powiedzenie : "Głosowali jak chcieli a wybrano kogo trzeba". Teraz też tak może być, że będziecie głosować na piękne kłamstwa wyborcze a powiatem będą rządzić Ci, którzy piękniej kłamią. Taki piękny chichot historii.
Odpowiedz
niski
2018-10-14 13:43:36
4 5
od dawna krążyły po powiecie pogłoski, że Pan Janczyk nie chce/nie potrafi/nie umie przeciwstawić się Panu Krupińskiemu i robi to, co Krupiński sobie zażyczy. Stąd jest jak jest.

Natomiast Puchała, który pompuje sam siebie opowieściami, jaki to jest ważny i jak wszystko układa jest po prostu pocieszny. Jeden telefon ze Szczyrzyca i tego Pana już nie ma.
Odpowiedz
saxon
2018-10-14 13:44:10
8 8
HA ! HA ! HA ! No i co ?!! PUDŁO !!! Zapowiadany wieloryb okazał się być sardynką , albo wręcz krewetką :)))
Kuba fajnie to rozegrałeś dzieląc na trzy części - trzymałeś w napięciu publikę przez prawie tydzień informacją z pogranicza "gównowartości" - założę się że poczytność portalu wzrosła o kilkadziesiąt dobrych procent , nawet tytuł artykułu , który uważałem za absurdalny swoje zrobił - cóż , myliłem się (w tym przypadku) sądząc zbyt pochopnie Twoje poczynania jako raczej negatywne. Przyjmij moje uniżone przeprosiny . Gratuluję , naprawdę szczerze , wyczucia strategii dziennikarskiej.
HA! HA! HA! Tak jak to przewidziałem - trzecia część Dziadów , okazała się takim samym dziadem , jak pozostałe dwie :)
Odpowiedz
pol2018
2018-10-14 13:47:32
8 8
Pani Grażyno kolejna taśma na której nie ma nic co mieszkańcy nie wiedza .. szkoda bo takimi metodami traci Pani na głosach wyborców . Pani Grażyno a może wrócimy do tematu skazanego ??? Do metod jakimi Państwo próbowaliście dojść do władzy ????
Portal teraz ma chociaż trochę wejść bo po wyborach znowu zostanie zapomniany na kolejne lata . A wtedy Pani Grażyno może być słabo z praca ;)
Odpowiedz
saxon
2018-10-14 14:04:07
7 6
Hej ! Wiecie co ? Ciekawi mnie z jakimi "rewelacjami" Grażyna teraz wyskoczy , no bo przecież karmić czymś musi swoją potrzebę gwiazdorzenia :))) No , nie mogę się doczekać następnej beczki śmiechu :)
Odpowiedz
antonino
2018-10-14 14:08:55
0 8
No to już wiemy jak się dzieli stanowiska w powiecie limanowskim.....
A co na to ciemny lud....kupi to jeszcze raz...?
Odpowiedz
pol2018
2018-10-14 14:10:14
3 4
Saxon cały komitet wie ze ich wejście do rady powiatu jest niemożliwe . Jest szansa ze wejdzie jedna Pani o której będzie warto niedługo porozmawiać ;)
Portal się cieszy ze trafił na Panią Grażynę bo nie było by o czym pisać ;)
Odpowiedz
Ratownik
2018-10-14 14:12:17
3 14
Razi mnie kaleczenie mowy polskiej przez W.Cz. Pana Starostę. Zmam wielu obcokrajowców, którzy po rocznym pobycie w naszym kraju lepiej posługują się językiem polskim. Pomijając bełkot to treść nie jest żadnym zaskoczeniem -Jan próbuje wytłumaczyć jakim to sprytnym jest zwolennikiem Jarka Kaczyńskiego choć wiele lat musiał działać niczym Kloss w Abwehrze udając sympatyka a to platformy a to peeselu. :) :). Zakładając hipotetycznie, że kiedyś w kraju wygra jakakolwiek inna partia to stawiam sto dolarów przeciwko czapce gruszek, że dowiemy się jak to nasz powiatowy Bond rozpracowywał PiS od środka
Odpowiedz
pol2018
2018-10-14 14:13:15
5 5
Dzieli stanowiska w powiecie limanowskim a to dobre.
Myślicie ze jak to wyglada w całej Polsce ???
PiS będzie rządzić przez najbliższe pare kadencji i nic tego nie zmieni . Albo się każdy dostosuje albo wyleci . Pani Grażyna przypominam tez była w PiS i z tego co pamietam nie było dla niej miejsca wiec zrezygnowała ;)
Odpowiedz
saxon
2018-10-14 14:16:55
2 6
@antonino - a jak sobie inaczej wyobrażałeś dzielenie stanowisk w powiecie ? Odpowiedz proszę , tak na "sucho" i bez emocji - naprawdę baaardzo jestem ciekawy .
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 14:28:29
2 5
Pani Grażyno czy ten skazany to ktoś powiązany z pani komitetem lub jego członkiem? Bo takie plotki podobno krążą DLA DOBRA PUBLICZNEGO
Odpowiedz
stefano1
2018-10-14 14:41:31
1 6
To jest kupczenie stanowiskami, etatami i pieniędzmi pochodzącymi z państwowej kasy. Więc są to pieniądze nasze. Takim działaniom trzeba dać sprzeciw. Ja władzy tych ludzi nie chcę. Najgorszym jest to, że w powiecie rządzą wójtowie, którzy otoczyli się pajęczynką. Mowa tu m. inn. o wójcie z Jodłownika. Tenże wójt rządzi już za dużo lat. Wpędził gminę Jodłownik w takie długi, że wygrzebanie się z tego będzie bardzo trudne.
Odpowiedz
antonino
2018-10-14 14:56:40
1 10
Puchała to taki Nikodem Dyzma:)
Przykład na to jak zrobić karierę w oparciu o tupet i cwaniactwo a ludzie się na to nabierają.
Wstyd że taki człowiek z prymitywną wypowiedzią rządzi w powiecie limanowskim......jakby nie było naprawdę wykształconych młodych ludzi......
A jak słyszę że taki człowiek może mieć doktorat to nie wiadomo czy śmiać się czy płakać.....
Odpowiedz
pol2018
2018-10-14 14:57:22
3 5
Panie redaktorze dlaczego jest wyłączona możliwość komentowania pod oświadczeniem KWW Patrioci ??
Myśle ze czytelnicy powinni mieć możliwość wypowiedzieć się pod każdym artykułem
Odpowiedz
pan
2018-10-14 15:05:17
0 5
@pol2018
To jest artykuł sponsorowany (forma reklamy dostępnej na portalu) wykupiony przez komitet. Tak jak w przypadku innych tekstów płatnych, możliwość komentowania jest wyłączona.
Pozdrawiam
Odpowiedz
werusia
2018-10-14 15:09:44
1 15
Ja tylko jednego nie jestem w stanie pojąć, jak taka osoba publiczna może tak otwarcie "chlapać" co mu ślina na język przyniesie do obcej kobiety, którą pierwszy raz na oczy widzi. Nie wiem, czy to brak instynktu samozachowawczego czy absolutny brak poczucia bezkarności, a może po prostu defekt umysłowy .....
I co to za słowa: "my go zniszczymy ...." ? TO JEST ŻENADA, ale też naga prawda wprost od źródła o układzie, który niszczy ludzi niezależnych, myślących.. Brzydzę się takim ohydnym zachowaniem.
Odpowiedz
zabawny
2018-10-14 15:24:36
2 4
PODSUMOWANIE
Wolne demokratyczne wybory(na całym świecie) dają możliwość wyboru pomiędzy cholerą a dżumą.

Za komuny przynajmniej było jasne, że za "dobrodziejstwa" jakimi byliśmy obdarowywani, "zasługę" miała PZPR i sojuszniczy ZSRR.
Obecnie niema winnych .... :)

Dowód na dobrą współpracę starostwa z Magistratem miasta Limanowa(Zoń) - to dla dobra limanowskich wyborców. :)))
" ale zapiszemy się wtedy jak zniszczymy Platformę, takich ludzi jak Nieczarowski i takich ludzi jak Zoń, "
Odpowiedz
arbiter
2018-10-14 15:40:16
2 7
Czytając tę radosną twórczość Pana starosty dochodzę do wniosku, że już z Panem posłem podzielili władzę po tych październikowych wyborach. Jeżeli ktoś nie chce się z tym zgodzić to proponuję NIE głosować na liderów list PiS I Działajmy Wspólnie . Wyjątek to Pan Stefan Hutek Który wykazywał swoje niezadowolenie w niektórych głosowaniach np: podczas udzielania absolutorium a obecnie jedną ze spraw zgłosił do prokuratury.
Odpowiedz
poruszony123
2018-10-14 15:44:54
0 10
Nie jestem w stanie pojąć sposobu myślenia co poniektórych.Czyli co tępy narodzie pracuj,płać podatki,i nic się nie odzywaj.Przecież to z pieniędzy publicznych są opłacani ludzie zajmujący powyższe stanowiska.Dlaczego zatem mój syn wyjeżdża za granicę mimo iż ma skończone 2 fakultety a taką osobę jak Pani Agata ,której słoma z butów na kilometr wystaje obsadza się na takim lukratywnym stanowisku.Poziom tej Pani ma wiele do życzenia.Może w końcu ludzie zastanówcie się na kogo głosujecie.Pani tą to prawa ręka pana Janczyka ,może czas naprawiać pewne uchybienia a nie tolerować zakłamanie .Żenada
Odpowiedz
wlodek
2018-10-14 15:53:39
7 7
... prawdę powiedziawszy we wszystkich tych 3 tasmach nie widzę sensacji ani korupcji i nepotyzmu tylko przewidywanie . A ludzie w wyborach mogą głosować na kogo chcą. Tylko jesli chodzi o podsłuchiwanie i nagrywanie takiej rozmowy bez wiedzy to nie wiem czy to jest takie legalne bo taką rozmowę bez wiedzy drugiego człowieka można prowokować wg własnego scenariusza, a nie jest to cała rozmowa bo widać jak by ktoś przy tym majstrował i wycinał cześć. Mysle ze ta pani co to nagrywała jest czyims szpiegiem i sprzedajną szują bo na pewno nie reporterem. W każdym bądź razie od kiedy Puchała jest starostą to obsługa klientów starostwa bardzo się zmieniła na lepsze. Pracownicy starostwa naprawdę są uprzejmi ( no czasem jest wyjątek ) i pomocni. A to ze PiS rządzi to chyba dobrze bo ludziom to wychodzi na dobre a nie wybranym elitom . Dopiero w PO był rozdział władzy i majątku i do tego nadal dążą dlatego podstawiają pod nogi takich ludzi jak ta baba co nagrywała .
Odpowiedz
saxon
2018-10-14 15:59:09
8 7
poil2018 - Teraz Ci powiem dlaczego akurat Grażynie i całemu temu jej komitetowi z całego serca nie życzę by weszli do rady powiatu. Otóż ten komitet się zawiązał z różnych "spadów" sfrustrowanych tym że nie załapali się do nowo tworzonego koryta. Co parę lat odbywają się wybory , zaraz po , nowo wybrana władza pierwszą rzeczą jaką robi to stara się rozpieprzyć poprzedni układ - i uważam że jest to oczywiste i normalne. Sęk w tym , że niektórzy tak sumiennie się do tego przykładają , że zupełnie zapominają o tym po co właściwie zostali wybrani.
Obecni jeszcze do końca nie zdążyli rozwalić poprzedniego , a poprzedni w niektórych rejonach powiatu jeszcze trzyma się kurczowo koryta (Łukowica) , jestem za tym by obecni dokończyli robotę , przede wszystkim rozpierdzielili lokalną PSL'owską klikę - co im całkiem składnie wychodzi. Poza tym dajmyż się im nażreć , napełnią brzuchy i ambicje , to wezmą się do roboty - choćby z nudów :) Przynajmniej jedno taśmy pokazały , a czego nikt nie zauważył - pięknie dogadują się między sobą , może jakaś korzyść dla powiatu z tego wyniknie ?
"Grażyna & CO " chcą się dostać do powiatu nie po to by cokolwiek tworzyć ,czy budować , tylko by niszczyć pod przykrywką wzniosłych haseł - słowem chcą nam w powiecie zafundować wojenkę , taką jaka jest "na górze" , ja twierdzę , że ta jedna to już i tak zanadto , po co nam druga u nas ? Tym bardziej , że taśmy nie ujawniły ŻADNYCH przekrętów na wielką skalę z publiczną kasą w tle . ABW , czy inne służby mogą spokojnie odetchnąć i iść sobie na niedzielne popołudniowe piwko :)
Przecież wystarczy przetrzeć oczy i poczytać co się dzieje na Limanowa.in od kilku miesięcy - płacz i zgrzytanie zębów zawiedzionej dziewuszki pominiętej przy rozdawaniu lizaków , szukającej za wszelką cenę jak tu się odgryźć szukającej po całym powiecie pojedynczych osobników z podobnym problemem , by pod wzniosłymi patriotycznymi hasłami iść prawie z wszystkimi na wojnę , nie mając do tego ułożonej ŻADNEJ inteligentnej strategii działań , czy posunięć ,słowem - hurra w dym na ch+j mać i w pizdu , a że po nas zgliszcza zostaną i perspektywa niekończącej się spirali odbudowy -to co ? rozbujałe ambicje i zemstę nakarmiliśmy , o co wam chodzi ? Przecież Grażyna przez ponad rok trąbiła o tym wszem i wobec na Limanowa.in.
Nie jestem fanem obecnej władzy powiatowej , wiem o tym doskonale że ten układ śmierdzi Azorkiem , a nawet całym stadem Azorków , ale mam nadzieję , że potrafią oni się sami naprawić - przecież się świetnie dogadują :)
Zresztą , wydaję mi się że gorzej to już było , wystarczy spojrzeć na ostatnie trzy , cztery lata w powiecie i mieście , przecież na miłość Boską nikt mi nie powie że się nic nie dzieje , fakt może się dziać lepiej i więcej - a tak na pewno nie będzie , gdy się będą wszyscy żreć na kupę. Dixi.
Odpowiedz
DRKidler
2018-10-14 16:11:51
0 11
Uległość wobec despotów za pieniądze to posłuszeństwo ogołocone z godności. Jest obrzydliwością, gdy ktoś przemocą zabiera godność drugiemu (wtedy mówimy o tyranii). Lecz większą ohydą jest dobrowolne oddawanie godności dyktatorowi autokracie. Szczytem podłości deptanie ustawy zasadniczej KONSTYTUCJI i sprzedaż honoru za pieniądze. Rzeczpospolita samorządowa potrzebuje zatem ludzi uczciwych, słownych, odważnych. Nie uznających krętactwa, intryg i nepotyzmu. Którzy wobec karierowiczów i mącicieli siejących nienawiść, potrafią być bezwzględni. Którym bezinteresownie zależy na wolnej od autokratyzmu i demokratycznej Polsce. Biorąc udział w wyborach zapewnijmy potomnym spokojne życie w wyzwolonej od nienawiści własnej ojczyźnie.
Odpowiedz
xul
2018-10-14 16:27:27
4 3
Ehhh. Ale każdy kto się tym interesuje, wie o tym od dawna... Nie rozumiem, dla mnie logiczne posunięcie utworzenia KWW DW i startowanie w porozumieniu z PiSem. Nic nie stoi na przeszkodzie aby PO też oficjalnie mogło startować i po wyborach połączyć mandaty z KWW Ziemia Limanowska - to lubię. Teraz to właśnie robi PSL z Samorządowym Przymierzam Razem ;) To wszystko widać na przestrzeni kolejnych wyborów, kto skąd. Matematyka i tyle :)
Swoją drogą, szkoda że nie ma par. na upubloczienie osób PUBLICZNYCH kryjących się pod nickami na portalu ^^
Pozdrówka
Odpowiedz
mczarna
2018-10-14 17:03:02
0 4
Niechże Ci wielcy politycy powiatowi podadzą sobie wzajemnie swoje adresy e-mailowe i piszą ile zechcą. Znam opinie wielu czytelników Limanowa.in. Te "rozprawy" nie interesują Ich. Denerwują wręcz.
Odpowiedz
cichy1
2018-10-14 17:05:00
1 5
DR KILER ; Zgadzam się z tobą . Demokrację można też poprawiać a wolność można utracić . Tak więc trzeba o nią wciąż walczyć. Poczucie obowiązku angażując się w sprawy publiczne to nie tylko przywileje ale i obowiązki na rzecz innych.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 18:17:44
1 2
Brawo Stefan można sie z toba zgadzac lub nie ale nawet największy wróg nie zarzuci ci przedmiotowego traktowania wyborców bylo by fajnie gdyby inni poszli w twoje ślady z przyjemnością wklejam ten link https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=MkoIUssnV-k
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 18:49:37
2 4
@SURK Jaki "skazany" przecież wyrok nie jest prawomocny. !!
Prokuratura w Nowym Sączu natomiast otwarła sprawę przeciwko nadużyciu uprawnień asesora.
Dopóki wyrok nie jest prawomcny, nazwisk się nie podaje,
Znasz te prawo?
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 19:00:21
1 6
Klakierzy powiatowej sitwy : dziasiaj w późnych godzinach nocnych napiszę bardzo wiele o waszych "chlebodawcach" , o współpracy agenturalne pewnych w powiecie. , oj będzie CIEKAWIE. ;-))

Przyjemnej dyskusji życzę.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 19:02:07
0 2
Stefan zrob filmik o tematyce gospodarka i rynek pracy w regione Bo jak wynika z mojego doświadczenia zyciowego sporo kandydatów na radnych nie ma pojęcia co się składa na przychody Gminy Zaryzykuję twierdzenie że 70 procent kandydatów nie miało w ręce Ustawy o Samorządzie Terytorialnym Niech kandydaci się lansują mówiąc o gospodarce, a gospodarka to nie program do obróbki grafiki , Kiedy rożmawiać o gospodarce jak nie teraz jak będzie kryzys
Odpowiedz
pol2018
2018-10-14 19:02:47
2 4
Pani Grażyno Kim jest oskarżony skazany ????? Czy Państwa komitet ma z nim coś wspólnego ??? Czy jest to do kogoś rodzina ???
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 19:03:24
1 4
O współpracy AGENTURALNEJ .........przepraszam.
Dobrej zabawy Wam życzę, używajcie do woli. ;-))
Odpowiedz
pol2018
2018-10-14 19:09:08
3 3
Pani Grażyno boimy się pytań widzę .
Prawda i tak już niedługo wyjdzie .
Już niedługo cała prawda o naszych patriotach ;)
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 19:10:09
1 3
Ja nie oczekuję nazwiska tylko odpowiedzi na moje pytanie. Proszę się nie wymigiwac od odpowiedzi w ten sposób bo każdy powinien wiedzieć iż dane o skazaniach podlegają ochronie art. 9 rodo i nazwiska skazanego nie powinna pani podawać do publicznej wiadomości bez jego zgody. Tak na marginesie każdy wyrok uznający za winnego z orzeczeniem kary jest mówiąc kolokwialnie skazaniem, a czym innym jest sprawa prawomocnosci. Na chwilę obecną bez wątpienia możemy mówić o skazaniu ponieważ takie zapadło orzeczenie skazujace sądu I instancji. W kwestii ewentualnej zasadności ewentualnej apelacji wypowie się sąd II instancji i mam nadzieję że wyrok utrzyma się w tym zakresie----Ku przestrodze bo wolność wypowiedzi na tym portalu dawno już przekroczyła granice przyzwoitości i dobrego smaku.
Odpowiedz
saxon
2018-10-14 19:19:08
4 4
Grażyna tylko nie zapomnij założyć pieluchy - w późnych godzinach wieczornych - wiadomo ? Może czasem się popuścić z nerwów i emocji przy pisaniu :)
Tutaj serdeczny apel do użytkowników portalu :
DZISIAJ , W PÓŹNYCH GODZINACH WIECZORNYCH , NIE PRZERYWAJCIE RADOSNEJ TWÓRCZOŚCI PANI GRAŻYNIE
- BO SIĘ JESZCZE KOBITA POMYLI I NAPISZE CO INNEGO.
Odpowiedz
LuckyLuke1
2018-10-14 19:33:33
1 2
Proponuję wpisać w Google hasło Grażyna Hayes-w ósmym z koleii odnośniki wyszło mi że @Grażyna udziela się też na twiterze tylko dlaczego informacja o jej postach jest po rosyjsku? Ciekawe,też tak macie?
Odpowiedz
Poludnie
2018-10-14 19:41:23
0 1
I dalej ble ble ble.
Odpowiedz
saxon
2018-10-14 19:57:49
2 2
Lucky - Faktycznie ! Ruski jak dzwon !
Odpowiedz
pol2018
2018-10-14 20:15:48
2 3
Pani Grażyna wieczorem chyba chce się nam do czegoś przyznać
Odpowiedz
cichy1
2018-10-14 20:19:12
3 2
Jaki to problem,że włada kilkoma językami . Mam w swojej rodzinie dzieći, które władają pięcioma językami. Czy nie świadczy to o tym,że nadążają za biegiem czasy skoro granice są otwarte.
Odpowiedz
saxon
2018-10-14 21:07:58
3 2
cichy1 - nie rżnij głupa - bo tu nikt nie robi zarzutu z tego że podobno Grażyna zna kilka języków , tylko to ż e strona jest po Rusku , a to eta niet wsio rawno :)
Odpowiedz
pikador
2018-10-14 22:26:20
0 3
A w jakim języku mówią bohaterowie nagrania ? Bo składnia jakaś dziwna żeby nie powiedzieć niezrozumiała :).
Odpowiedz
pikador
2018-10-14 22:34:12
0 4
Te nagrania to niestety obraz naszej rzeczywistości. Limanowska i niestety polska polityka - obraz nędzy i rozpaczy, kumoterstwo i układziki. Brak elementarnych wartości etycznych. Każdy normalny człowiek schowałby się ze wstydu pod ziemie, a ci jutro zasiądą w swoich fotelach jakby nigdy nic. Masakra, ludzie kogo wybieracie!
Odpowiedz
wartownik1
2018-10-14 23:16:23
1 2
Już 12 lat PiSiory kupczą w powiecie, może kiedy ludzie z mądrzeją i nie będą wybierać tych błaznów do rządzenia
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-14 23:46:24
0 2
jeszcze tydz=ień i będzie spokój od tych zjebów!
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-15 00:01:12
3 5
@saxon Piszesz tak:
" Hej ! Wiecie co ? Ciekawi mnie z jakimi "rewelacjami" Grażyna teraz wyskoczy , no bo przecież karmić czymś musi swoją potrzebę gwiazdorzenia "

Poczekaj, poczekaj to jest TYLKO preludium. ;-))
Teraz w kwestii formalnej:
Oryginalnie nagranie miało być TYLKO i wyłącznie w celu ochrony przed SZANTAŻOWANIEM, naciskami ze strony starosty.
Wiedziałam także, że będą tam poruszane sprawy PUBLICZNE, bo przecież starosta zapowiadał mi telefoniecznie zamiar przedstawienia polityki prowadzonej przez nich w powiecie.
Trudno więc to traktować jako szukanie haków, na kogokolwiek, HAK jak już to zakładali Ci przebiegli ludzie na mnie. !!!

Ta ekpia gra znaczonymi kartami, mieliśmy głosy ze strony naszych kandydatów o naciskach na nich, jeden ZAREJESTROWANY KANDYDAT z naszego komitetu ZREZYGNOWAŁ pod wpływem SZANTAŻU dwóch osób z tej ekipy powiatowej .
Inni też zgłaszali takie NIEPRAWIDLOWOŚCI.
Był i incydent z tzw. "podłożeniem Nam" kreta.

To wszystko już tłumaczyłam, pisałam o tym
Właśnie w ich obronie oraz innych uciskanych przez system ZŁA, lokalnych klik, TRZEBA było to upublicznić, aby SKOŃCZYĆ z tymi haniebnymi procederami.
Tej panoszącej się NIESPRAWIEDLIWEJ polityce powiatowych sitw. !!!!
Cała NAGONKA na Nas i innych ludzi z nami związanymi nabrały ogromne przyśpieszenie oraz MOC właśnie w tym czasie, w CZASIE KAMPANI WYBORCZEJ. !!!!!

Stąd właśnie TRZEBA było zatrzymać ten PROCES PANOSZĄCEGO SIĘ BEZPRAWIA ze strony brudnie zagrywających właśnie TERAZ. !!!!!!!!

To jednak nie jest koniec procesu ujawniania tych SKANDALICZNYCH zachowań tych ludzi, czekajcie na PRAWDZIWY SKANDAL już wkrótce , poza tymi "powiatowymi taśmami prawdy".

My NIGDY się nie poddamy w obronie uciskanych ludzi, ofiar tej CHOREJ polityki wybranych, BEZWZGLĘDNYCH w działaniu "elit".
Prawo musi zanczyć PRAWO, a sprawiedliwość musi znaczyć SPRAWIEDLIWOŚĆ, mówmy dosyć dla polityki gnębienia ludzi w powiecie, SZYKAN, nadużywania uprawnień, a może i władzy.

BASTA PANOWIE, BASTA. !!!

Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-15 00:01:13
2 3
@saxon Piszesz tak:
" Hej ! Wiecie co ? Ciekawi mnie z jakimi "rewelacjami" Grażyna teraz wyskoczy , no bo przecież karmić czymś musi swoją potrzebę gwiazdorzenia "

Poczekaj, poczekaj to jest TYLKO preludium. ;-))
Teraz w kwestii formalnej:
Oryginalnie nagranie miało być TYLKO i wyłącznie w celu ochrony przed SZANTAŻOWANIEM, naciskami ze strony starosty.
Wiedziałam także, że będą tam poruszane sprawy PUBLICZNE, bo przecież starosta zapowiadał mi telefoniecznie zamiar przedstawienia polityki prowadzonej przez nich w powiecie.
Trudno więc to traktować jako szukanie haków, na kogokolwiek, HAK jak już to zakładali Ci przebiegli ludzie na mnie. !!!

Ta ekpia gra znaczonymi kartami, mieliśmy głosy ze strony naszych kandydatów o naciskach na nich, jeden ZAREJESTROWANY KANDYDAT z naszego komitetu ZREZYGNOWAŁ pod wpływem SZANTAŻU dwóch osób z tej ekipy powiatowej .
Inni też zgłaszali takie NIEPRAWIDLOWOŚCI.
Był i incydent z tzw. "podłożeniem Nam" kreta.

To wszystko już tłumaczyłam, pisałam o tym
Właśnie w ich obronie oraz innych uciskanych przez system ZŁA, lokalnych klik, TRZEBA było to upublicznić, aby SKOŃCZYĆ z tymi haniebnymi procederami.
Tej panoszącej się NIESPRAWIEDLIWEJ polityce powiatowych sitw. !!!!
Cała NAGONKA na Nas i innych ludzi z nami związanymi nabrały ogromne przyśpieszenie oraz MOC właśnie w tym czasie, w CZASIE KAMPANI WYBORCZEJ. !!!!!

Stąd właśnie TRZEBA było zatrzymać ten PROCES PANOSZĄCEGO SIĘ BEZPRAWIA ze strony brudnie zagrywających właśnie TERAZ. !!!!!!!!

To jednak nie jest koniec procesu ujawniania tych SKANDALICZNYCH zachowań tych ludzi, czekajcie na PRAWDZIWY SKANDAL już wkrótce , poza tymi "powiatowymi taśmami prawdy".

My NIGDY się nie poddamy w obronie uciskanych ludzi, ofiar tej CHOREJ polityki wybranych, BEZWZGLĘDNYCH w działaniu "elit".
Prawo musi zanczyć PRAWO, a sprawiedliwość musi znaczyć SPRAWIEDLIWOŚĆ, mówmy dosyć dla polityki gnębienia ludzi w powiecie, SZYKAN, nadużywania uprawnień, a może i władzy.

BASTA PANOWIE, BASTA. !!!

Odpowiedz
pol2018
2018-10-15 00:16:02
3 2
Pani Grażyno za dużo filmów . Proszę ujawnić te nazwiska osób niby zastraszanych . A nie zapomniałem nie powie Pani bo przecież mamy mafie w powiecie hahahah to jest przecież śmieszne . Tak tak Pani Grażyno proszę myśleć i szukać co jeszcze można napisać bo do wyborów tylko tydzień a Pani Jadwiga traci każdego dnia szacunek wyborców . Bo więcej osób nie oszukujmy się nie maja najmniejszych szans żeby gdziekolwiek się dostać . Ale maja od Pan wielkie obietnice i tym żyją o po wyborach zobaczą jak zostani oszukani . Ale potrzebne są teraz marionetki bo ciężko by było inaczej . Dobrze ze portal tak pomaga ale on od zawsze pisał o staroście o inaczej nie ma wejść a każdy wie ze portal z tego żyje .;)
Odpowiedz
Hexe
2018-10-15 00:17:06
2 1
Daleko jeszcze tej telenoweli?? Ani czytać, ani słuchać się tego nie da. Bełkot, jakich mało, gramatyki zero. Też mi "sensacyja", którą żyją wszyscy. Z perspektywy "szarego człowieka" wygląda to tak: jakaś kobieta chciała zabłysnąć, wyszła jej z tego telenowela (albo właściwie radionowela) i nic więcej. A że ten portal uwielbia takie "sensacyje", a zwłaszcza jak może wbić komuś szpilkę, to się cieszy jak mały Kazio resorakiem. Zamiast portalu informacyjnego mamy przedszkole.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-15 01:25:21
1 5
Przedstawię Państwu obiecny ciąg dalszy opisu osób z tzw. lokalnej sitwy. Dwie pierwsze postacie zostały opisane pod artykułem na limanowa in pod tytułem : "Starosta od lat ściga za komentarze - pierwszy wyrok"

Postać nr. 3 opisana wcześniej przeze mnie [pod nazwą "chlebodawca" Pana, który ponoć ( w. relacji innych wskazanych poprzednio przeze mnie osób) miał incydent w 1981 roku oraz znaczny udział w wewnętrznych wojenkach wewnątrz PIS'u w okręgu 14.

Rzeczony Pan według relacji dwóch "kłamczuchów" cierpi z powodu dwóch przypadłości, w tym jednostki chorobowej, która ze względu na jej rodzaj w normalnych krajach np. wykluczałaby go z pelnienia ważnych, wysokich funkcji publicznych w sprawowaniu władzy , w tym głównie np. na szczeblu ministralnym.

Chodzi bowiem o to , że według relacji dwóch "kłamczuchów ", (jeden z tych kłamczuchów pełnił funkcję społeczną na rzecz te j3 osoby w przeszłości,) stąd jak sama twierdzi zna tę osobą w bardzo dobrym, przyjacielskim stopniu.

Otóż zgodnie z jej informacją przekazaną mi w obecności dwóch innych osób, ta osoba jest leczona przez innego decydenta w tajemnicy przed społecznością.

Skąd te ograniczenia w pełnieniu w/w funcji publicznej przy rzekomych dwóch przypadlościach rzeczonej osoby?
Okazuje się, że ewentualna znajomość takich" :przypadlości" może skutkowć ewentualnym szantażem tej osoby przez nieformalne służby w kraju( dawne WSI) , tudzież poprzez służby, agentury zagraniczne.

Taki stan rzeczy czesto miewał miejsce w przeszłości w stosunku do ludzi tej kategorii pracy.
Teraz sedno sprawy:
Według relacji, posiadanych informacji od śp. Jana Sikonia , który utrzymywał dobre stosunki przyjacielskie z tą osobą , nie mógł on już liczyć na wsparcie opisywanej osby w momencie gdy zaczęto go szykanować w lokalnych strukturach Solidarności oraz PIS'u.

Pan Jan Sikoń poprosił rzeczoną osobę o wsparcie w kwestii zaprzestania jego szykanowania przez wladzę lokalnego PIS , wtedy miał on usłyszeć, iż ta "wpływowa" osoba NIE MOŻE mu już wiecej pomagać, wspierać go , gdyż on już nie jest tym kim Pan J. Sikoń zwykł go znać ( tutaj na tę okoliczność miał być on bardzo smutny).

Powiedział bowiem , że teraz musi on wykonywać rozkazy pewnych służb. !!!

Zastanówmy się więc wspólnie o jakie slużby chodziło, jak już?
Tutaj z pomocą przychodzi Nam kolejna informacja ( powiedziana mi osobiście ) przez dwóch "kłamczuchów".

Powiedzieli mi oni, że ta trzecia opisywana teraz osoba była szkolona w Angli przez obce służby.

Jedna osoba z tych kłamczuchów, która kiedyś społecznie pracowała dla opisywanej osoby powiedziała mi to :
" Ta osoba prosiła mnie o pomoc w utworzeniu ustawy, która mogłaby skutkowć ogromnymi korzyściami finansowymi dla opisanej osoby, a wzamian ona miała otrzymać 2 miliony zlotych" !!!
To wszystko zeznalam w sądzie jako świadek.

Słyszałam także , że takie i podobne informacje mówiła ona do innych ludzi, jeden z nich slyszał to osobiście w obecności bardzo wielu ludzi. !!
Ta osoba wlaśnie była wnioskowana przez oskarżonego jako najważniejszy świadek w sprawie. !!
Sąd jednak oddalił ten wniosek oskarżonego na wniosek oskarżycieli. !!

Rodzi się wiec pytanie: czy ktoś się czegoś wystraszył? Ta osoba rozpowszechniająca tę sprawe zna bowiem specyfikę pracy sadu w Limanowej z tytułu wykonywanego zawodu.

Twierdzila ona (w rozmowie ze mną) iż są niekiedy naciski z pewnych gremiów lokalnych na sąd w Limanowej.

Teraz"kłamczuchy" wycofują się z tego, a wcześniej, gdy posiedli wiedzę o moim uczestnictwie w tej sprawie w roli świadka, próbowali mnie od tego ODWIEŚĆ, ubliżali mi, szantażowali, zastraszali.

Czy sąd naprawdę boi się tych rzekomych ludzi decyzyjnych?
Dlaczego sprawę prowadził TYLKO asesor bez udziału na niej sędziego, prokuratora? Co mówi wykładnia prawna na ten temat?
Czy doszło do nadużycia uprawnień?

Kim naprawdę są "kłamczuchy" Dlaczego pomimo, że z urzedu ( z tytułu wykonywanej pracy, zajmowanego stanowiska, wykonywanego zawodu) powinni zgłosić te wszystkie sprawy , w tym (wg, ich informacji) planowany zamiar osadzenia oskarżonego w więzieniu i planowanego tam jego morderstwa ( wg ich relacji powiedzianej trzem osobom) nie zgłosili tego do prokuratury?
Kto za nimi stoi , kto nimi kieruje , a moźe dla kogo oni pracują?

Według informacji jakie otrzymałam od dawnego posła, jedna z "kłamczuchów" ma pracować dla służb.
O ile jest to prawdą, to wyjaśniałoby to ich zachowanie, działanie dla dwóch ponoć skonfliktowanych stron.

Czy @pol2018 jest jednym z "kłamczuchów"? Powiem tak : zarówno Pani Jadzia jak i ja , niezależnie zauważyłyśmy, że nazwał on ją tutaj " Jadźka" , powiem Wam spośród wszystkich znajomych Pani Jadzi, jak i moich znajomych TYLKO ON ją ta nazwywa.

To jest tylko poszlaka plus fakt, że on też na tej sprawie występował i tam kłamał w tej sprawie , aż" kurz się za nim unosił" ;-)
Stąd nazwałam go "kłamczuchem". Wydaje sie też, że zarówno on jak i @saxon to jest ta sama osoba.

Wiem, wiem znajdą się tacy, którzy nazwą to wszystko teoriami spiskowymi ( informacje o tych "kłamczuchach" )

Dobranoc, pchły na noc.............. ;-))


Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-15 02:09:56
2 1
Czy Stefan Hutek nie jest podobny do Stefana Hawkinsa?
Odpowiedz
saxon
2018-10-15 07:33:20
0 0
@wcurwiony - pewnie trochę , ale mi bardziej przypomina pewną laleczkę o wdzięcznym imieniu "Kulfon" , występującą wraz z żabką "Moniką" w telewizyjnym programie dla dzieci z przełomu lat '80 i '90 pod tytułem "Ciuchcia" :)
Odpowiedz
saxon
2018-10-15 08:20:32
2 2
@Grażyna - coś ci się literalnie pokiełbasiło : panią Jadwigę Sikoń Jadźką nazywam JA , a nie @pol2018.
"Kotwicą" sama ją nazwałaś , ja tą Kotwicę przerobiłem na pseudonim , bo uważam że znacznie zwiększa dramatyzm eposu który nam tu serwujesz od kilku miesięcy.
A żeby przerwać wszelakie dociekania i debilne domysły na temat mojej tożsamości to wpisz sobie
Sylwek JANIEC na facebook'u.
Odpowiedz
mpolitanska
2018-10-15 08:38:16
2 6
Zastanawia mnie atak na Grażyna Hayes, która jak wiemy ma bardzo dobrą opinię i nie ma zbytnich ambicji politycznych. Jest polską patriotką i osobą niesterowalną.

Atak na nią, a przez to obrona upadającego układu, który od lat trzyma lokalną społeczność w zniewoleniu przez lokalne sitwy, które zatrzymują wszystkie oddolne inicjatywy i rozwój społeczny. Mówi na, że zostały wypuszczone psy, aby zagłuszyć tą porażającą prawdę o lokalnej rzeczywistości.

Psy szczekają karawana jedzie dalej.
Odpowiedz
saxon
2018-10-15 09:11:45
3 1
@mpolitanska - istnieje jeszcze inne , polskie tym razem przysłowie : "Baba z wozu , koniom lżej"
Odpowiedz
takjest
2018-10-15 09:31:53
3 2
Tego nie da sie czytac co wypisuje patriotka to jakies brednie . Jezeli pani jest taka madra operuje pani nazwiskami to krotko prosze napisac jak nazywa sie osobnik ktory dostal wyrok ? Ciekaw jestem czy redakcja tak dociekliwa zdazy opiblkowac przeprosiny na portalu przed wyborami ,Patriotka stracila wiarygodnosc i balamsuje ale to juz ostatni tydzien a pozniej zostanie. wurzucona z portalu jak nie bedzie dostarczac pozywki. Tak po ludzku mi jej szkoda ale coz za glupote trzeba placic,
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-15 10:00:11
1 2
a może to zagrywka starosty skoro był legalnie nagrywany i wiedział że ta pani to upubliczni, specjalnie jej podsunał temat a teraz ta on ją wykorzystuje w ten sposób, może to cwany lis???
Odpowiedz
baniuszka
2018-10-15 10:03:38
2 1
@grazynahayes
Lipa już się znudziłem powiedz nam wszystkim jake jest Twoje poprzednie nazwisko. Zastanawia mnie gdzie Ty mieszkałaś wcześniej i jaka jest opinia o Tobie z poprzedniego miejsca zamieszkania w Polsce. Bo siejesz kobito za dużo zamętu.
Odpowiedz
baniuszka
2018-10-15 10:04:55
2 2
Podobno synale Kotwiczki był kilka razy skazany
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-15 10:48:13
1 2
@takjest Jakie przeprosiny przed wyborami? OskarŻony wnosi APELCAJĘ, sprawę przejmuje sąD w Nowym Sączu, gdyż oskarżonmy KILKUKROTNIE wnosił skargi w trakcie tego procesu.

Jedną ze skarg było przeniseienie sprawy do INNEGO SĄDU!!
Jak widać ze skutkiem, czy Ty to rozumiesz , czy też lecisz w przyslŁwiowego wariata?

Całe zło na tym świecie oraz ludzie, którzy mu wiernie służą jest po to tylko, aby ' diabelski, okrutny chytry , próżny i zachłanny system zła. NAKARMIĆ', utrzymać za wszelką cenę. Ten system jest żądny pozbawienia wolności drugiego człowieka. !!!
Zyta Gilowska kiedyś powiedział :
" Przed rokiem 200o zrobiono z Nas ( Polaków) parobków, po 2000 roku zrobiono Nas NIEWOLNIKÓW. "
Na jednym ze zjazdów partii PIS w obecności J. Kaczyńskiego (, na który zostala zaproszona), wypowiedziala te słowa do tam zgromadzonych:
" Tutaj TYLKO EGZORCYZMY POMOGĄ"| !!!

" Tajne przymierze"
https://www.youtube.com/watch?v=XU8twJwOQT8

Nadzieja jest TYLKO w Panu Bogu i uczciwych, nieugiętych ludziach .
@mpolitanska. Masz rację:
Psy szczekają , a karawana jedzie dalej. ;-)))

Pozdrawiam.
P.s Ciąg dlaszy opowieści o lokalnych klikach nastąpi..........

To jednak wciąż nie jest ten znaczący ATRYBUT w pogromieniu systemu zła. wciąż przechodzimy przez PRELUDIUM.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-15 11:05:38
2 2
@wcurwiony Piszesz tutaj takie głupoty, że aż głowa jest za mała, aby to pojąć.
Od samego początku mialam wątpliwości co to osoby asystenata senatora, który mi dał swój dyktafon.
Mąż dobrze mi poradził aby nagrywać też na własny sprzęt , tak też zrobiłam.
Było to zrozumiałe , bo baliśmy się tych osób po informacji na ich temat od asystenta senatora.

Sprzęt nie leżał na stole, ze zrozumiałych względów. !!

Skąd ta moja podejżywaość względem rzeczonego asystenta senatora ?
Okoliczności w jakich poznałam rzeczonego asystenta były takie:
Nasz wspólny znajomy umówił Nas z tym człowiekiem, gdyż długo czekałam na formalną akceptację zapisania mnie do PIS. Deklarację przyjął Pan Włodarczyk. Radny powiatowy sugerował mi , że oni mnie do PISu nie zapiszą. On też sugerował mi , abym udała się do biura senatora Hamerskiego i z nim porozmawiala na ten temat.
Według jego opini senator mógł przyjąć mją deklarację członkowską.

Wstępnie umówiono mnię więc z jego asystentem, gdyż w tym czasie Pan senator był niedostępny.

Szokujące dla mnie i mojego męża było to, że asystent zabrał Nas do innego pomieszczenie gdzie pokazał Nam teczki , jego zdaniem na :
Pana Krupińskiego, starostę, posla Janczyka, Pana Włodarczyka. Jak sam powiedział został zatrudniony w celu ZBIERANIA na nich HAKÓW. !!!!!
Mój mąż też z nim rozmwial po angielsku. pozziom znajomości. j.angielskiego asytenta jest na PODSTAWOWYM, KOMUNIKACYJNYM POZIOMIE.
Wtedy wraz z mężem myśleliśmy, że asystent się przed Nami popisuje , udając James Bonda , agenta 007.

To kto na kogo zbiera haki i kim są Ci ludzie?

Zaznaczam te kwestie poruszyłam też w sądzie jako świadek . ZeznawaŁam POD PRZYSIĘGĄ. !!!



Odpowiedz
Tymek1
2018-10-15 11:13:57
1 2
Jakich ludzi my wybieramy na naszych przedstawicieli?
Jedni nie umieją zarobić na swoje utrzymanie i za to należy im się funkcja.
Kolejny chwali się (w trakcie powiatowej debaty) tytułem magistra, który zdobył będąc wicestarostą.
A starosta już nawet otworzył przewód doktorski, a po polsku nie jest w stanie sklecić zdania.
Wszyscy mierni, ale wierni.
Odpowiedz
konto usunięte
2018-10-15 15:24:15
2 2
@saxon Nie są t żadne dyrdymały, TYLKO PRAWDA, sa swiadkowie, są pewne dowody, są ludzie, którzy nad tym dodatkowo pracują.
Ty też młody już nie jesteś. ;-)) Taki jest to Twój styl "dyskusji".
Poziom poniżej depresji w Holandii.
Odpowiedz
xul
2018-10-15 18:11:04
0 0
A ja ... zagłosuje na tego pana :D

https://youtu.be/ZFHTzdzXLBU
Odpowiedz
xul
2018-10-15 18:16:04
0 0
Albo na tego ...

https://youtu.be/lwFHjgwq10o
Odpowiedz
xul
2018-10-15 18:19:40
0 0
Albo dla "świętego" spokoju, na tego pana :D

https://youtu.be/ctQvSlUeJVs
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Powiatowe taśmy prawdy - odcinek trzeci: „dżentelmeńska umowa” daje stanowiska"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]