10°   dziś 12°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

Mieszkańcy protestują, firma uspokaja

Opublikowano 05.06.2014 07:07:47 Zaktualizowano 05.09.2018 08:08:31 top

Mieszkańcy Mszany Dolnej protestują przeciw planom zakładu z ul. Orkana, który zamierza poszerzyć swoją działalność o produkcję masy bitumicznej. Mieszkający w pobliżu ludzie obawiają się, że produkcja będzie uciążliwa i szkodliwa.

Z kolei firma, która chce ją stworzyć, przekonuje że dzięki nowoczesnym technologiom zagrożenia nie ma, do czego zamierza przekonać mieszkańców podczas planowanego spotkania w tej sprawie.

We wtorek mieszkańcy Miasta i Gminy Mszana Dolna złożyli na ręce burmistrza Tadeusza Filipiaka pisemny sprzeciw w sprawie planowanego przedsięwzięcia jednego z okolicznych przedsiębiorców. Firma, która obecnie prowadzi betoniarnię przy ul. Orkana w Mszanie Dolnej, ma w planach budowę instalacji do produkcji masy bitumicznej. Ludzie, którzy w sąsiedztwie zakładu mają swoje domy, obawiają się o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.

Jak piszą w proteście jego inicjatorzy, mieszkańcy działają „w trosce o ochronę naszego zdrowia i zdrowia naszych dzieci, zdrowia przyszłych pokoleń, w obronie przed degradacją środowiska naturalnego i gospodarstw domowych”.


Pod petycją podpisało się już około 100 osób, mieszkających w najbliższym sąsiedztwie planowanej otaczarni. Organizatorzy protestu zamierzają jednak zaangażować w akcję pozostałych mieszkańców okolicznych terenów, licząc że ci również zechcą złożyć swój podpis.

- Planowana inwestycja nie służy idei regionu ekologicznego przyjaznego środowisku i turystom jakim niewątpliwie jest Nasza Piękna Ziemia Zagórzańska. W związku z powyższym apelujemy i prosimy o poparcie sprawy poprzez złożenie podpisu pod protestem. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za los naszej pięknej Ziemi Zagórzańskiej poprzez szacunek dla przyrody. Powiedzenie stanowczego NIE to nasza wspólna sprawa - piszą protestujący mieszkańcy. - Mieszkańcom miasta Krakowa grozi picie wody z rzeki Porębianka, przy której planowana jest ( w odległości ok. 20 metrów) budowa instalacji do produkcji masy bitumicznej i która wraz z rzeką Mszanka, wpadają pośrednio poprzez rzekę Rabę do Zalewu w Dobczyckiego, który jest głównym zbiornikiem wody pitnej dla miasta Krakowa



O planach poszerzenia działalności betoniarni w kierunku produkcji masy bitumicznej sąsiedzi dowiedzieli się z komunikatów, wysłanych przez Urząd Miasta Mszana Dolna. Twierdzą jednak, że nie wszyscy zainteresowani je otrzymali, za co obwiniają burmistrza Tadeusza Filipiaka.

Ten z kolei uspokaja. - Żadna decyzja nie została podjęta - mówi burmistrz, tłumacząc że skoro do Urzędu Miasta zgłosił się przedsiębiorca, to procedura wymagała wysłania informacji do osób i firm, na które zakład mógłby oddziaływać. Takich zawiadomień miało zostać wysłanych kilkadziesiąt. - Jeśli będzie taka potrzeba, to nie widzę przeszkód by zorganizować spotkanie z mieszkańcami w tej sprawie - dodaje Tadeusz Filipiak.

Jak się okazuje, spotkanie zamierza zorganizować firma, która planuje poszerzenie swojej działalności o produkcję masy bitumicznej. Przedsiębiorstwo Uchacz z Podłopienia w wydanym komunikacie przekonuje, że nowoczesna otaczarnia nie będzie uciążliwa i szkodliwa ani dla mieszkańców, ani dla środowiska naturalnego.

- Chcemy się rozwijać, nasza betoniarnia w Mszanie Dolnej zatrudnia już 20 osób, docelowo kilkanaście kolejnych znajdzie swoje zatrudnienie przy obsłudze zakładu przy ulicy Orkana. W najbliższym czasie planujemy zorganizować spotkanie z zainteresowanymi mieszkańcami w celu rozwiania wątpliwości i obaw, którymi obecnie się kierują. O terminie i miejscu spotkania poinformujemy w osobnym komunikacie - informuje firma.

Poniżej przedstawiamy pełną treść komunikatu:

Inwestycja, którą zamierzamy zrealizować w Mszanie Dolnej przy ulicy Orkana będzie spełniała najwyższe rygory i obostrzenia przepisów ochrony środowiska. Zamierzamy tam wybudować zakład do produkcji nie tylko mieszanek bitumicznych, ale również asfaltobetonów. Trzeba sobie uświadomić, że to nie jest otaczarnia, którą wszyscy pamiętają i źle kojarzą. Wiemy, że na tej działce była kiedyś otaczarnia i może dlatego mieszkańcy obawiają się uciążliwości zakładu. Obecnie technika jest całkiem inna, tego typu linia niczemu nie zagraża, wartość emisji pyłów z instalacji dzięki dwustopniowemu systemowi filtrów nie będzie przekraczać 10 mg na m3, dla porównania emisja z pieca węglowego domowego wynosi 200 mg na m3. Jest to urządzenie dotrzymujące najbardziej restrykcyjnych standardów emisyjnych zanieczyszczeń do powietrza oraz hałasu, co potwierdzają specjalistyczne badania i certyfikaty. Ponadto podczas procesu produkcyjnego nie powstają żadne odpady technologiczne, ani nie jest wykorzystywana jako surowiec woda. Instalacje podobnego typu, ale trochę starsze zamontowano m.in. w Krośnie Odrzańskim, Gnieźnie , Koszalinie i Zamościu (na zdjęciu).

Działka którą kupiliśmy była i jest przeznaczona pod przemysł i wytwórstwo. Plan nigdy nie został zmieniony. Teren był w stanie tragicznym, doprowadzamy go do porządku. Chcemy tam wybudować zakład na miarę XXI wieku. Zdajemy sobie sprawę, że prace w szczególności rozbiórkowe są uciążliwe dla okolicznych mieszkańców. Za powstałe utrudnienia przepraszamy.

Co do zagrożenia skażenia wody, które podnoszą mieszkańcy, to tutaj takie nie istnieje, bo linia działa w obiegu zamkniętym. Warto podkreślić, że w Myślenicach była wytwórnia mas bitumicznych o wydajności kilkukrotnie większej niż planujemy i była zlokalizowana bezpośrednio przy rzece Rabie dopływającej do Zalewu Dobczyckiego.

Gwarantem bezpieczeństwa i spełniania wszelkich norm tej instalacji będzie też to, że staramy się o dofinansowanie jej ze środków unijnych. Koszt tego typu instalacji o tak rygorystycznych parametrach to minimum 5 mln zł, nie ma więc co porównywać, do „otaczerek” starego typu za kilkanaście tysięcy złotych.

Do tematu będziemy powracać.

Komentarze (59)

dyrygent
2014-06-05 07:30:23
0 0
Panie Burmistrzu w co pan gra,czyżby szukanie sobie posadki po 16 listopada.Nie szanujesz Pan swoich ziomków którzy wynieśli Cię na wyżyny władzy samorządowej ale mam nadzieję że koniec Twojego bezkrytycznego panowania bliski.
Drogi Panie Uchacz jeśli to tak bezpieczne to proponuję Podłopień a najlepiej wokół swojego domu.Zapewne cała rodzina i sąsiedzi będą zachwyceni.

Panie Burmistrzu powiadomione zostały wszystkie media w tym ogólnokrajowe także reklama za darmo.
A konsultacja społeczna czyli szanowanie wyborcy w wykonaniu Pana jest żałosna zarówno dotycząca betoniarni jak i tej smolarni.
Ciekawe w jaki sposób jedna z osób odbierze od pana zawiadomienie kiedy niestety już nie żyje.

NIE MOŻEMY POZWOLIĆ BY NASTĘPNE POKOLENIA PRZEKLINAŁY NAS ZA BEZCZYNNOŚĆ.
Odpowiedz
fifanhalvete
2014-06-05 08:04:17
0 0
Zapomnij Pan Panie Uchacz sprzeciw będzie potężny .Bajki o nieszkodliwości to dzieciom w przedszkolu a i dzieci są mądre teraz i już w bajki niewierzą. Niech Pan w Podłopieniu rozwija się tu mamy w nosie Pana rozwój i miejsca Pracy chyba że dla Burmistrza Pan szykuje miejsce Pracy ............
Odpowiedz
jeden1
2014-06-05 08:24:58
0 0
...nie ma więc co porównywać do 'otaczarek' za kilkanaście tysięcy...Cóż za skromność!Może na was biznesmenach z Bożej łaski te miliony robią wrażenie bo takim jak wy ciągle mało.Zapominacie o najważniejszym-o ludziach którzy tam żyją i muszą wzmagać się z rzeczywistością ufundowaną przez takich właśnie dobrodziejów.Doskonałe miejsce na otaczarnię to plac przy szklarni w waszym sąsiedztwie-mielibyście wodę za darmo:)
Odpowiedz
kojot548
2014-06-05 08:26:08
0 0
He he he niezle mydli oczy. W Limanowej też jest jeden taki oszołom. Panie Uchacz napewno jak wybudujecie smolarnie to nawet jakość powietrza się poprawi i zwiększy się ilość turystów w Mszanie będą przyjeżdżali wąchać smrody z nowoczesnej smolarni bo takie będzie zdrowe.Jak potrzeba wam smoły to jest niedaleko w Myślenicach jak się nie myle.
Odpowiedz
fifanhalvete
2014-06-05 08:33:04
0 0
Gdzie jest lista do podpisu przeciwko tej inwestycji????
Odpowiedz
Magis
2014-06-05 09:14:26
0 0
Panie Uchacz Weź sie pan 5 kilowym młotem je...
Takie Bajki to niech pan wciska swoim pracownikom.
Ciekawe czy ciężarówki które będą przyjeżdżać po ten produkt będą szczelnie zamknięte i będą latać żeby nie przeszkadzać mieszkańcom i nie niszczyć infrastruktury drogowej.
Odpowiedz
Perla
2014-06-05 09:34:08
0 0
Proponuje osmolone taczki i wozić Burmistrza nimi tak długo aż zrozumie że jest Burmistrzem miasta a nie rzecznikiem Uchacza I tu gdzie turystyka powinna być motorem rozwoju naszego miasta funduje się nam najpierw markety w centrum miasta które smród i bałagan dają a teraz smolarnie na szlaku drogi gdzie mają być wody termalne Porębie W nam się chce wybudować coś co będzie odstraszać turystów głupota goni głupotę mówmy dość organizujmy się przeciw Burmistrzowi i smolarni
Odpowiedz
kota
2014-06-05 09:43:05
0 0
te same osoby które domagają się tworzenia stref przemysłowych i miejsc pracy przez wójtów i burmistrzów staja okoniem dla każdej inicjatywy mogącej takie miejsca stworzyć. niestety, nie da mieć ciastko i zjeść ciastko, każda produkcja niesie za sobą smród, hałas, kurz, itp. a brak przemysłu nie oznacza że turyści przyjadą bo oni wola jechać do Chorwacji! Nie popieram budowy fabryk pośród domów ale mieszkańcom nawet skład kruszywa ogromnie przeszkadza! To jak te lokalne firmy mają się rozwijać, zatrudniać, tworzyć miejsca pracy?
Odpowiedz
fifanhalvete
2014-06-05 09:44:41
0 0
Niemówi Pan Panie Uchacz ludziom że Pan zarobi miliony a ludzie stracą pieniądze na spadku cen Swoich nieruchomości bo pytam kto chciałby kupić dom czy działkę przy takich inwestycjach. Ponadto już huk Pana ciężarówek jeżdżących po Mszanie i ulicy Orkana przeszkadza a co będzie jak zaczną wozić ciężarówkami asfalt przecież smród się będzie unosił jak tylko ciężarówka przejedzie z tym asfaltem a wiemy że to specyficzny zapach jest i w dodatku szkodliwy.Oczywiście nie tylko Pana auta jeżdżą po Mszanie i ulicy Orkana ale niestety już za póżno na likwidacje wcześniejszych gagatków teraz mieszkańcy są już mądrzejsi i będą za wszelką cenę blokować Tą inwestycje więc Burmistrz też niech trochę przemyśli ponieważ smrody unoszą się do góry a Pan F. mieszka przecież dość wysoko więc też poczuje realia .............
Odpowiedz
fifanhalvete
2014-06-05 10:11:14
0 0
Tak myślę i mieszkańcy ulicy Orkana jak i innych części powinni wyrazić sprzeciw wizualnie czyli zamówić lub napisać na jakiś starych prześcieradłach napis STOP WYTWÓRNI ASFALTU W MSZANIE DOLNEJ itp. hasła wywiesić na Swoich ogrodzeniach Niech władza widzi że jest sprzeciw dodatkowo zablokować drogę Powiatową na 2 godziny ściągnąć program UWAGA w Twojej sprawie .I robić wszystko co możliwe aby nie dopuścić do budowy tego .
Odpowiedz
LimE
2014-06-05 10:15:52
0 0
Niech się Pan Uchacz nie spotyka z tymi ludźmi , bo to nie ma sensu . Na takich spotkaniach ma rację ten kto głośniej krzyczy. Argumenty się nie liczą co zresztą widać tutaj po wpisach . Certyfikaty , operaty itp dla tych ludzi nie mają znaczenia !!! Kupił Pan działkę zgodnie z prawem i zgodnie z prawem realizuje inwestycję . Ludzie krzyczą a potem lamentują , że za pracą trzeba wyjeżdżać . Ręce opadają .
Odpowiedz
Perla
2014-06-05 10:18:58
0 0
Jak to jest w czyim imieniu Burmistrz rozesłał pisma po mieszkańcach i to w sposób wybiórczy Uchacza ? a gdzie radni i komisja ochrony środowiska nie powinien od tego zacząć !!!a aaa tu ma przydupasów sobie z nimi poradzi zaczął od trudnego terenu od mieszkańców do tej pory udawało ogrywać i robić co chciał i jak chciał tu powinno się sprawdzić Burmistrz nie złamał prawa i stał się lobbistą działając na szkodę mieszkańców
Odpowiedz
Ratownik
2014-06-05 10:20:53
0 0
Oczywiście protestujący to mieszkańcy ekologicznie opalanych domów plastikowymi butelkami
Odpowiedz
Rudy102
2014-06-05 10:29:13
0 0
Panie Filipiak przykład z Pana Biedy i powiedzieć JASNO NIE.
Pan jest z mieszkańcami czy przeciwko nim.
W historii Polski była Targowica i nazwiska np.Branickich jako sprzedawczyków,chyba Pan nie chce by pańskie nazwisko przyszłym pokoleniom mieszkańców Mszany było kojarzone tak jak Branickich mieszkańcom Polski.
Odpowiedz
Mszanianka
2014-06-05 10:30:21
0 0
Pan Burmistrz Tadeusz Filipiak przyjął nas wczoraj z Panią Martą Leszczyńską-Aksamit na rozmowę w sprawie budowy wytwórni mas bitumicznych. Zapewnił nas , że jest z mieszkańcami i nie wyrazi zgody na otwarcie tej inwestycji- trzymamy za słowo Panie Burmistrzu - Izabela Konieczny
Odpowiedz
LimE
2014-06-05 10:34:42
0 0
Pan Burmistrz może sobie nie pozwalać . Jeżeli inwestor spełni formalne wymagania to możecie mu skoczyć !!
Odpowiedz
Ratownik
2014-06-05 10:34:49
0 0
Rudy102 - za to ty wpisujesz się w inną część historii - Liberum Veto
Odpowiedz
Perla
2014-06-05 10:38:58
0 0
gdyby były to szczere słowa że nie zgodzi się na na produkcje asfaltu to po jaką cholerę wysyłał pisma po mieszkańcach po prostu powiedział by nie nie będzie takiej inwestycji kropka ale Burmistrz sondę przeprowadził czy przejdzie teraz jak widzi że jest protest to staje na czele jestem z wami a co by się stało jak by milczano nie zgodziłby się???????? figa !!!!! cwaniak
Odpowiedz
Rudy102
2014-06-05 10:41:48
0 0
Panie Burmistrzu trzymamy za słowo które zapewne udzieliłeś w swoich gabinecie.
Drogie Panie proponuję pójść do Pana Burmistrza o złożenie podpisu pod protestem mieszkańców i opublikować to w internecie.
Mój znajomy który jest wsród organizatorów protestu powiedział ze Pan Poseł Jańczyk wyraził chęć spotkania się z mieszkańcami a Pan Senator zapowiedział interpelacje senatorską.
Tylko czekać a dalsze działania posłów i senatorów.
Odpowiedz
Rudy102
2014-06-05 10:44:37
0 0
LimE przyjmij tą inwestycję wraz z panem Uchaczem do siebie.
Ponoć już ZIELONI są poinformowani i Radni Miasta Krakowa.
Odpowiedz
LimE
2014-06-05 11:10:21
0 0
Nie muszę przyjmować , bo Pan Uchacz za swoje pieniądze zgodnie z prawem kupił sobie działkę i zgodnie z jej przeznaczeniem chce ją użytkować !! To tak jak byś chciał dom wybudować na działce budowlanej a sąsiad powiedział nie bo Ci nogi śmierdzą !!! Jeżeli w tym kraju nie będziemy szanować prawa to będzie taki syf jak jest !!!
Odpowiedz
KUBEX
2014-06-05 11:39:11
0 0
Pan Uchacz zgodnie z prawem nabył działkę i tego nie kwestionujemy. Ale czy zgodnie z prawem wybudował na niej Betoniarnie to nie jest do końca jasne. Na dzień dzisiejszy wiemy, że w trybie administracyjnym udzielania pozwolenia na budowę betoniarni nie zostały o takim zamierzeniu poinformowane wszystkie zainteresowane strony w tym domy z bezpośredniego jej sąsiedztwa. Jest to praktyka jaka ma miejsce przy obecnej 'smolarni'. W tej sprawie zostanie wysłane odrębne stosowne pismo do powiatowego i wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego i będziemy tą kwestię wyjaśniać w trybie administracyjnym.
Odpowiedz
walter
2014-06-05 11:52:02
0 0
I jeszcze radze do CBA
Odpowiedz
subiekt
2014-06-05 11:58:43
0 0
Jestem pełen podziwu dla obu Pań który poszły do Pana Burmistrza walczyć nie tylko o swoje ale o nasze wspólne dobro czyli ZDROWIE.
Ciekaw jestem czy Pan Burmistrz dochowa danego słowa tym paniom a świadectwem będzie jego podpis na liście protestu.

Strona a taką są mieszkańcy zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym mogą zwrócić się do burmistrza o powołanie eksperta do oceny operatu środowiskowego planowanej SMOLARNI .

Ps. Już widze korki na ulicy Orkana,beczkowóz ze smoła a za nim turyści do wód termalnych.
Odpowiedz
KUBEX
2014-06-05 12:53:50
0 0
Informuję Państwa, iż w dniu dzisiejszym został również złożony protest na ręce Pana Wójta Gminy Mszana Dolna w sprawie sprzeciwu przeciwko 'Budowie instalacji do produkcji masy bitumicznej przy ul. Orkana w Mszanie Dolnej'. Instalacja ta może oddziaływać bezpośrednio na osiedle Zagórki (obszar Gminy) którego to mieszkańcy czynnie poparli. Dziękujemy za głosy sprzeciwu wszystkim.
Odpowiedz
LimE
2014-06-05 14:07:26
0 0
O tym kogo powiadomić nie decyduje Pan Uchacz !! A nawet jeżeli sąsiada uzna się za stronę w postępowaniu to nie oznacza , że jak się sąsiad nie zgodzi to inwestycja nie powstanie !!
Odpowiedz
KUBEX
2014-06-05 14:23:29
0 0
Zgadzam się z tym, że o tym kogo powiadamiać nie decyduje Pan Uchacz tylko Pan Burmistrz Miasta Mszana Dolna. Nie napisałem, że Pan Uchach miał kogoś powiadomić lub nie, tylko że nie dopełniono odpowiednich procedur przy uzyskiwaniu pozwolenia na budowę. Proszę dokładnie czytać treść merytoryczną wypowiedzi aby nie tracić czasu w dyskusji.
Odpowiedz
kota
2014-06-05 15:29:24
0 0
jeszcze raz do wiadomości państwa: pozwolenie na budowę wydaje starosta nie burmistrz! ktoś tu znowu chce upiec swoją pieczeń wzniecając wojnę! typuje że to jakiś kandydat na burmistrza naszego miasta!
Odpowiedz
KUBEX
2014-06-05 15:44:10
0 0
Bardzo mi przykro, że znowu musze komentować nie meritum sprawy ale poziom zrozumienia mojej wypowiedzi nie jest zadowalający, gdzie słowo zadowalający to określenie grzecznościowe.
Pozwolenie na budowę wydaje starosta i tu znowu musze się zgodzić ale zawiadomienia do stron wysyła z mocy obowiązującej ustawy Prawo Budowlane i nie tylko Burmistrz właściwy dla adresu danej inwestycji. Być może przepisy zmieniły się 10 minut temu i jest inaczej .....
Odpowiedz
fifanhalvete
2014-06-05 15:47:59
0 0
To teraz nasuwa się pytanie .Kto sponsorował kampanie wyborczą Starosty do Parlamentu Europejskiego???
Odpowiedz
kary123
2014-06-05 16:11:37
0 0
My proponujemy jako mieszkańcy Mszany Dolnej i Górnej smolarnie w ogródkach posiadłości -na działkach w Tymbarku ,a żonom proponujemy obrabiać grządki z jarzynami.
Odpowiedz
zabawny
2014-06-05 16:15:46
0 0
Musi powstać druga lista, lista popierających budowę 'smolarni'.
Obecnie są instalowane katalizatory, które spalają wszelkie składniki dymu oraz pochłaniają wszelkie zapachy. :)))
Można zastosować świece i DYFUZORY ZAPACHOWE. :)
Odpowiedz
Perla
2014-06-05 16:32:25
0 0
Pan Starosta jeszcze nie wydał zezwolenia teraz jest to w rękach lobbysty Burmistrza Miasta Filipiaka który był za a teraz jest przeciw dlaczego nie powołano do tej pory komisji ochrony środowiska i jej opinia była by widoczną intencją Burmistrza a teraz choć ją powołają będzie tylko sztuczna i wymuszoną decyzją to nie pierwszy przypadek lobbowania Burmistrza /śmieci / gdzie Burmistrz zachowuje się jak by był na etacie w tych firmach
Odpowiedz
elgabro
2014-06-05 17:43:01
0 0
Już pisałem, ale kliknięcie mnie wyrzuciło. |Otóż, pisałem o tym, żebyście Państwo mieli litość nad jedyną obrończynią pana od zdjęć, który jest aktualnie burmistrzem naszego miasta. LimE to ta bidulka, która próbuje naświetlać fotografa za wszelką cenę. Natenczas , niestety nie zdaje sobie sprawy z tego, że jak fotograf spali, to i Ona spali.
Odpowiedz
elgabro
2014-06-05 17:46:50
0 0
'Pożyczyliśmy Ziemię od naszych następców'.
Odpowiedz
dyrygent
2014-06-05 19:13:03
0 0
Gdyby nie te osoby które widzimy w reportażu na sąsiednim portalu dzisiaj Pan Uchacz nie mówił by że chce się spotkać z mieszkańcami,Pan Filipiak nie mówił by że inwestycja nie powstanie.
Wielka cześć za odwagę obywatelską.
Panie Burmistrzu miałeś nadzieję że pójdzie to tak gładko jak z betoniarnią.
A sprawa betoniarni też może wróci.
Czarne Chmury nad miastem,będą może odkrywane tajemnice?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-06-05 19:19:31
0 0
Kupiłem dobre buty , po pewnym czasie zaczęły mnie uwierać - co robie ? Jeśli mam pieniądze to kupuje nowe które są wygodne , jeśli nie to tule mordę i chodzę w starych.

Mieszkańcom polecam to samo , w polsce biedacy nie mają głosu , trzeba było sobie wykupić więcej terenu za ogrodzeniem wasze zdanie się już nie liczy...
Odpowiedz
KUBEX
2014-06-05 21:56:35
0 0
Nie mają głosu Ci, którzy nie mają zdania.
A my społeczność Mszany zdanie swoje mamy i je wyrażamy w trosce o nas samych , nasze dzieci i przyszłe pokolenia.
Odpowiedz
dyrygent
2014-06-05 22:23:50
0 0
Ciekaw jestem czy Pan Potaczek pozwie Pana Filipiaka przed oblicze sprawiedliwości.
Odpowiedz
dyrygent
2014-06-05 23:08:53
0 0
Ciekawe jak pozwie czego będzie się Pan Potaczek domagał od Pana Filipiaka.Na pewno przeprosin i sprostowania a może jakiejś kasy na jakiś szczytny cel.Jest wiele instytucji które zapewne potrzebują pomocy.
Odpowiedz
LimE
2014-06-06 08:17:25
0 0
Z wszystkich tych wypowiedzi wynika , że Pan Uchacz przekupił Pana Filipiaka , wydział budownictwa , sanepid , wydział ochrony środowiska , zasponsorował Panu Puchale kampanię do PE i to wszystko po to aby na swojej prywatnej działce przeznaczonej pod przemysł wybudować nowoczesną otaczarnię z minimalną emisją :) Koń by się uśmiał !!
Odpowiedz
Smoczus
2014-06-06 10:37:55
0 0
Tadeusz Filipiak- kunszt, przebiegłość, 'filantropia'

Burmistrz Filipiak - przepis na gorsze jutro!!
Odpowiedz
Rocky6
2014-06-06 11:03:31
0 0
Nie dziwmy sie chce chlopina wykonczycrezydencje w Rabce chce zainstalowac jaccuzi jakie ma przyjaciel w poroninie a tu glupi ludzie staja na drodze do kasy.
Odpowiedz
Rudy102
2014-06-06 11:15:58
0 0
Szanowny LimE może wydasz ekspertyzę czy Ulica Orkana technicznie wytrzyma taki ruch samochodów ciężarowych,raczej wątpię ale Ty jako wszechwiedzący i jedyny obrońca Pana Filipiaka i Pana Uchacza zapewne wiesz?
Odpowiedz
Perla
2014-06-06 11:19:41
0 0
@zabawny jesteś zabawny choćbyś nie wiem ile zapachów dał to skład chemiczny dymu nie zmienisz lista którą proponujesz dała by wynik jak ostatnie wybory w Mszanie między PIS a PSL 99%do 1%
Odpowiedz
KUBEX
2014-06-06 11:34:29
0 0
SZANOWNY PANIE LimE,
Po pierwsze co to znaczy minimalna emisja- według operatu który wykonała firma na zlecenie Inwestora może rzeczywiście być 'minimalną'. Jak jest na prawdę może Pan poczytać sobie w szeregu opracowaniach na ten temat opracowaniach i forach internetowych.
Po drugie strefa przeznaczona pod przemysł też ma swoje obostrzenia, które należy spełniać.
Po trzecie można z Pana wypowiedzi wnioskować, ze nasz spór o budowę dotyczy przesunięcia domku jednorodzinnego o 1m w kierunku granicy sąsiada a nie budowy instalacji przemysłowej do produkcji masy bitumicznej.
Proszę zajrzeć jak ekologicznie wygląda ta strefa na dzień dzisiejszy od strony rzeki.
Odpowiedz
fifanhalvete
2014-06-06 12:49:41
0 0
A Ja bym goraco Prosił aby kierowcy ciężarówek wożących beton z firmy Pana Uchacza troszeczkę zwolnili na ulicy Orkana ponieważ nadal są to osiedla mieszkaniowe a nie strefa przemysłowa a oni na odcinku baza betoniarni -skrzyżowanie na Lubomierz rozwijają prędkość 80km/h .Tu też apel do Policji aby zainteresowali się i zaobserwowali co na tym odcinku wyprawiają kierowcy przypomnę że przed skrzyżowaniem drogowcy namalowali pasy a większość kierowców wyprzedza na Nich jadąc w kierunku Niedżwiedzia.
Odpowiedz
LimE
2014-06-06 13:48:48
0 0
Słuchaj KUBEX :
Po pierwsze inwestor zlecił operat przez siebie wybranej firmie i za niego zapłacił bo mu tak kazali !! Jeżeli się nie zgadzasz z tym co tam pisz zleć swój operat i zapłać za niego przynajmniej 10000 . Jeżeli uważasz , że w internecie na forach jest wszystko napisane i tam jest prawda i tylko prawda to na cholerę nam sanepid , ochrona środowiska ?? Na cholerę naraża się przedsiębiorcę na robienie operatów środowiskowych jak dla Ciebie i Tobie podobnych to papier , którym można się podetrzeć ??
po drugie masz rację wymogi jakie dotyczą działki przemysłowej należy spełnić . A żeby tego dopilnować są instytucje takie właśnie jak sanepid i ochrona środowiska , ale te Pan Uchacz 'przekupił' :)
Po trzecie jak się Panu nie podoba stan w jakim jest działka od strony rzeki to proszę to zgłosić do odpowiednich instytucji niech się urzędniki ruszą i zrobią porządek bo od tego są !!!
Respektujmy prawo i przepisy , które nakładają na obywateli , urzędy , przedsiębiorców pewne obowiązki i egzekwujmy je , ale nie twórzmy anarchii .
Odpowiedz
KUBEX
2014-06-06 14:19:43
0 0
Słucham Cię SZANOWNY PANIE LimE,
Skoro Inwestor zapłacił jak twierdzisz 10 000 zł za operat to jest to już gwarancja dla społeczności Mszany Dolnej że operat jest napisany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej- jesteśmy już uspokojeni dziękujemy za wyjaśnienie. I tak np. na stronie 5 tegoż operatu jest napisane, że ”inwestycja od strony północnej graniczy z rzadką zabudowa mieszkaniowo-usługową”- no cóż można powiedzieć na taki zapis, chyba autor delikatnie mija się z prawdą.

Nikt nie twierdzi, ze ktoś kogoś przekupił, chyba że nie wiemy o wszystkim. Stosowne instytucje będą wypowiadały się na ten temat takie, jak np. Pan przywołał.

Ponawiam zaproszenie do naszej strefy eko-przemysłowej, a sam Pan stwierdzi, że działki bezpośrednio do niej przylegające od strony rzeki są w sposób „wspaniały” zagospodarowane przez inwestycje spełniające wymogi z XXI wieku. Kilkakrotnie ten problem był już zgłaszany.
Odpowiedz
masafaga
2014-06-06 14:39:50
0 0
Pewnie nie takie eko jak nasza ale efekt będzie ten sam:

https://www.youtube.com/watch?v=K-4dkuyocSk
https://www.youtube.com/watch?v=SHdfjPWJu0Y
https://www.youtube.com/watch?v=-Is03TWMNPs
Odpowiedz
dyrygent
2014-06-06 15:16:48
0 0
Drogi LimE my tu gadu gadu o produkcji smoły a może nam powiesz jak będzie wyglądał transport tej smoły.
Czy będzie to bezzapachowe ,czy też może śmierdzące ciężarówki i kapiąca z nich smoła.
A może LimE znajdziesz tam pracę dyspozytora wąchającego wyjeżdżające ciężarówki.
Odpowiedz
Rudy102
2014-06-06 19:57:29
0 0
Biznes niezły dla pana Uchacza się szykuje a dla nas Piekło gdy powstanie ta SMOLARNIA.
Rusza przecież Zakopianka i konwoje ze smołĄ i betonem rusza pRzez Mszanę.
To nam prawdopodobnie chce zafundować Pan Uchacz za przyzwoleniem cichym Pana Burmistrza który przywdział się w Kameleona i mówi teraz nie bo co ma powiedzieć gdy wybory a widzi nastroje społeczeństwa Mszańskiego. Panie Filipiak panu już nic nie pomoże.

JUŻ WIDZĘ KONWOJE SMOŁY I BETONU JADĄCE PRZERZ MSZANĘ W STRONĘ RABKI.
Odpowiedz
DGE
2014-06-06 20:25:10
0 0
CIEMNOŚĆ.... WIDZĘ CIEMNOŚĆ....


I wszechogarniającą ....



GŁUPOTĘ xD
Odpowiedz
skijer
2014-06-06 22:21:56
0 0
mam takie pytanie do LimE,jak ci się ta otaczarnia podoba i tak za tym tu gardłujesz,to zaproponuj p.Uchaczowi postawienie jej na twojej posesji a później pogadamy.Poszukaj w internecie to znajdziesz podobne przypadki przy budowie innych dróg.Srututu te wszystkie obostrzenia i rygory,jak terminy poganiają,to wszystkie rygory stają się mało ważne.A jeśli chodzi o przetargi na dostawy,to wszyscy wiemy co się dzieje,tniemy koszty jak się da,a ciemny lud niech se gada.Mam nadzieję że ktoś MĄDRY nie wyda zgody na takie draństwo w tym miejscu.
Odpowiedz
Rudy102
2014-06-06 22:38:55
0 0
A może na Dni Mszany Pan Filipiak zafundowałby by mieszkańcom zespół Piersi i popłynęła by piosenka ze słowami.

BĘDZIE BĘDZIE ZABAWA.
Odpowiedz
wyborca77
2014-06-06 22:50:41
0 0
Na Dniach Mszany można by zainaugurować, modny ostatnio, 'Bieg za szwagrem'. Zabawa staje się ostatnio bardzo modna w elitarnych środowiskach polityczno-biznesowych. Sam w czymś podobnym nie uczestniczyłem ale podobno przednia zabawa.

Wracając do meritum, to uważam, że wszystkie takie obywatelskie inicjatywy są godne pochwały i należy zrobić wszystko aby osobom zaangażowanym w tego rodzaju działania dodać otuchy i wsparcia.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-06-07 14:01:04
0 0
Dlczego szarzy ludzie zawsze muszą przeszkadzać INTELIGENTNYM POMYSŁOWYM I TWARDO STĄPAJĄCYM ludzią ?!

Mam nadzieję że firma już w niedługim czasie zacznie działać z całą 'parą' - POWODZENIA !!!
Odpowiedz
masafaga
2014-06-08 12:58:21
0 0
Koloratka ? Całą 'parą' ?
Wiesz gdzie jest ta działka ? Wiesz jak duże jest tam osiedle ? Wiesz ile dzieciaków się tam wychowuje ? Wiesz jak taki rakotwór będzie na nie działał ?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-06-09 14:39:53
0 0
@masafaga - tak wiem gdzie ona się znajduje i doskonale się składa że w pobliżu znajduje się skupisko ludzi. Takie osiedle to doskonały predmiot badań za 5 , 10 lat - będzie można potwierdzić Twoją teze o rakotworze .
Taka cena przemysłu ...
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Mieszkańcy protestują, firma uspokaja"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]