10°   dziś 12°   jutro
Środa, 06 listopada Feliks, Leonard, Ziemowit, Jacek, Arletta

LACH - odpowiedź władz stowarzyszenia

Opublikowano 21.07.2014 07:07:44 Zaktualizowano 05.09.2018 08:03:17 top

Teresa Zabramny, prezes zarządu Limanowskiej Akcji Charytatywnej, w piśmie skierowanym do starosty Jana Puchały i burmistrza Władysława Biedy oraz wszystkich członków stowarzyszenia, obszernie odnosi się do wątpliwości związanych z działalnością LACH, na które zwrócili uwagę niektórzy rodzice podopiecznych.

- W żadnym wypadku koszty zarządu nie są pokrywane ze środków wpłacanych na rzecz podopiecznych – zapewnia.

Po okresie wakacyjnym, we wrześniu, ma odbyć się w tej sprawie spotkanie wszystkich członków stowarzyszenia, Teresa Zabramny uznała natomiast, że do wielu pytań należy odnieść się wcześniej.

O sprawie informowaliśmy w artykule 'Żądają jawności LACH'u. Sprawa w prokuraturze'

- Jednym z naszych głównych celów jest pomoc osobom w trudnych sytuacjach życiowych i podjęcia działań zmierzających do realizacji tego celu: podejmowaliśmy je, podejmujemy i pragniemy podejmować w przyszłości najlepiej jak potrafimy - zapewnia, przypominając hasło: „Jeśli masz przyjaciół – załóż stowarzyszenie, jeśli masz pieniądze – załóż fundację”.

Jak wylicza prezes zarządu LACH, działalność stowarzyszenia pociąga za sobą szereg kosztów z tytułu m.in. opłat bankowych, pocztowych i sądowych, wynajmem lokalu będącego siedzibą stowarzyszenia oraz opłat za energię i ogrzewanie, zakupu materiałów biurowych oraz sprzętu i materiałów gospodarczych. Kolejne środki pochłania organizacja imprez charytatywnych, reklama, ryczałt paliwa, wynagrodzenie księgowej i osoby zajmującej się składem wydawanej przez stowarzyszenie „Gazety Limanowskiej”.

Wszystkie te koszty, wskazuje Teresa Zabramny, określane są mianem kosztów zarządu działalności stowarzyszenia. Według rodziców jest to blisko 30 tys. rocznie. Są one pokrywanae ze składek członkowskich oraz kwoty uzyskanej z oprocentowania środków zdeponowanych na lokatach terminowych. - W żadnym wypadku koszty zarządu nie są pokrywane ze środków wpłacanych na rzecz podopiecznych - zapewnia. 

W związku ze znikającymi i pojawiającymi się później wpłatami na rzecz podopiecznych, dziesięciu członków stowarzyszenia proponuje utworzenie każdemu z potrzebujących subkonta, na które trafiałyby środki od darczyńców. Rodzicom dzieci, jak sami mówią, byłoby znacznie łatwiej rozplanować pieniądze na leczenie czy rehabilitację, gdyż da im to możliwość stałego śledzenia stanu konta i wszystkich wykonywanych operacji.

- Nie odrzucając z góry tej inicjatywy, pragnę wskazać, iż powinna ona być zaaprobowana przez wszystkich członków stowarzyszenia żywotnie zainteresowanych jego funkcjonowaniem i wprowadzona po rozważenia argumentów za i przeciw - przekonuje prezes LACH.

Przyjmując propozycję rodziców trzeba będzie zmienić źródło finansowania stowarzyszenia. Wyjścia, proponowane przez Teresę Zbramny, są dwa. Pierwsza propozycja to deponowanie środków z subkont na indywidualne lokaty terminowe, a uzyskane z ich oprocentowania zyski trafiać będą na główne konto, z przeznaczeniem na „ogólną działalność statutową”. Druga opcja polega na przekazaniu na ten sam cel procentowej wartości od kwot wpływających na subkonto podopiecznego, wyliczoną na podstawie średnich rocznych wpływów i ponoszonych kosztów.

- Od jakiegoś czasu niektórzy z członków (kilka osób) zarzucają stowarzyszeniu nieprawidłowości w rozliczaniu zbieranych środków, sygnalizuje wątpliwości dotyczące dokonywanych wpłat na pomoc dla podopiecznych, które są na bieżąco i w sposób rzetelny wyjaśniane. Sugerują działanie przez Zarząd Stowarzyszenia na jego niekorzyść. W tym miejscu chciałabym się odnieść do niektórych zdarzeń z ostatniego okresu, które wymagają naszej odpowiedzi i przedstawienia rzeczywistego stanu rzeczy - pisze Teresa Zabramny.

Jak dodaje, matka jednego z podopiecznych LACH miała zarzucić jej rozpowszechnianie informacji, jakoby dziecko miało nie otrzymać wpłat z przekazania przez darczyńców 1% z ich podatków. - Oświadczam, że nigdy taka okoliczność nie miała miejsca i jest to pomówienie - stwierdza prezes zarządu. - Faktycznie, mam spore obawy czy w przyszłym roku na rzecz podopiecznych naszego stowarzyszenia będą w tak dużej ilość spływały ofiary z 1%, jako że według nas został poważnie nadszarpnięty wizerunek stowarzyszenia LACH. Stało się to za sprawą rozpowszechniania pomówienia o rzekomym nierzetelnym prowadzeniu rozliczeń środków wpływających na rzecz podopiecznych oraz rozliczania kosztów ich leczenia.

Nieprawdziwa, jej zdaniem, informacja o „wyparowaniu” z konta stowarzyszenia została opublikowana na Facebooku przez jedną z matek, co spowodowało pojawienie się wielu nieprzychylnych komentarzy. - Swoją drogą, jeżeli według autorki wpisu była to prawda, pojawia się pytanie: ciekawe dlaczego po kilku dniach nieprawdziwa i szkalująca dobre imię stowarzyszenia informacja o rzekomym „wyparowaniu” środków została usunięta? - zastanawia się Teresa Zabramny.

Zarząd LACH wysłał do autorki wpisu prośbę o zamieszczenie sprostowania, kobieta jednak tego nie uczyniła. Niedługo po tym na łamach naszego portalu jeden z użytkowników w swoim komentarz skierował podobne oskarżenia pod adresem Limanowskiej Akcji Charytatywnej. Zdaniem Teresy Zabramny, była to „bardzo przykra, a przede wszystkim nieprawdziwa, nie nadająca się do powtórzenia” informacja.

- O fakcie tym została powiadomiona prokuratura, gdyż wpis ten w sposób oczywisty naruszył dobra osobiste stowarzyszenia. Mamy nadzieję, że kompetentny organ państwowy zajmie się tą sprawą. My nie mamy nic do ukrycia, o czym świadczy fakt, iż zwróciliśmy się do organu nadzoru nad stowarzyszeniem, Starosty Limanowskiego, o przeprowadzenie kontroli działalności stowarzyszenia - informuje Zabramny.

W piśmie do członków LACH oraz samorządowców, odnosi się także do sprawy ujemnego stanu konta jednego z podopiecznych. Jego matka miała bowiem stwierdzić, że nigdy nie zwracała się o wypłacanie pieniędzy ponad stan konta. Prezes zarządu Limanowskiej Akcji Charytatywnej stwierdza jednak, że sytuacja wynikła z powodu nieterminowego dostarczania zarządowi stowarzyszenia faktur.

Teresa Zabramny odpowiada także na wiele pytań, m.in. o wynagrodzenie księgowej, prowadzącej rachunki LACH. Okazuje się, iż nie pracuje ona społecznie, choć rodzice twierdzą, że z jej ust padały wielokrotnie takie zapewnienia, a za swoją pracę otrzymuje na podstawie umowy kwotę 800 złotych bruto miesięcznie.

- Na interesujące państwa tematy postaramy się odpowiedzieć podczas wrześniowego spotkania, które jak mam nadzieję będzie odbywać się w panującej. Jak to było do niedawna, normalnej, życzliwej atmosferze - kończy prezes Limanowskiej Akcji Charytatywnej. - Bardzo cenimy sonie wzajemne zaufanie, rozwiązywanie problemów, które istnieć będą zawsze, na zasadzie wspólnego debatowania i szacowania możliwości we wzajemnym zaufaniu.

Do tematu będziemy powracać.

Komentarze (24)

Doradca
2014-07-21 08:59:53
0 0
'Po okresie wakacyjnym, we wrześniu, ma odbyć się w tej sprawie spotkanie wszystkich członków stowarzyszenia, Teresa Zabramny uznała natomiast, że do wielu pytań należy odnieść się wcześniej'

Takie sprawy załatwia się natychmiast nie po wakacjach bo urasta niepotrzebna otoczka która nikomu nie służy.

Mamy czują się niepotrzebnie źle, Stowarzyszenie traci na zaufaniu i wygląda to tak jakbyście sobie dawali czas na uporządkowanie jakichś spraw.

Bez sensu jest to odciągać, zebrać się i wszystko wyjaśnić.

Limanowska Akcja Charytatywna nie ma nic do ukrycia, więc nie ma co odwlekać w czasie wyjaśnienia wszystkich niedomówień żeby ze zdwojoną siłą i pełnym zaufaniem przystąpić do wspólnych inicjatyw dla dobra podopiecznych potrzebujących pomocy.
Odpowiedz
elf
2014-07-21 09:38:22
0 0
To ważne by na takim zebraniu byli wszyscy zainteresowani...prawda????!!! A teraz jest okres wakacyjno-urlopowy, więc aby tak się stało trzeba czekać do września. Zrobiliby spotkanie teraz, to Doradca napisał by, że chcieli pominąć tych którzy nie mogą teraz się stawić, bo wyjechali na urlop, czy na rehabilitację gdzie jest właśnie jedna z matek, która tą akcję rozpoczęła.A skoro prokuratura i Starosta robią kontrolę, to świadczy o tym, że nikt niczego chyba nie chce ukrywać i nie ma się czego wstydzić w LACH-u. Czyż nie???
Odpowiedz
wabo
2014-07-21 10:08:56
0 0
Komu ma służyć ta ściema i kłamstwa, dlaczego Pani Zabramna oszukuje Burmistrza i Starostę, rodzice dzieci w miesiącu grudniu złożyli pisma o założenie subkont dla swoich dzieci IMIENNIE, do dnia dzisiejszego minęło 7-m-cy,nic się w tej sprawie nie dzieje, po co czekać do września??? mataczenia, czy czyszczenie najprawdopodobniej dokumentacji; powtarzam jeszcze raz jest to najdroższy wolontariat na świecie samo utrzymanie apartamentowca na Zyg.Augusta kosztuje 30.000-. zł i pokrywane jest to z 1% na rzecz L.A.CH + skład i redagowanie Gazety Limanowskiej, a teraz dowiadujemy się że jedna z wolontariuszek pobiera za swoją pracę 800.- zł.Ja już tym Paniom za taki wolontariat dziękuję, a we wrześniu powinno odbyć się NADZWYCZAJNE Walne Zgromadzenie, gdzie już sami członkowie zrobią z tymi Paniami porządek, dziękując im za dotychczasową 'współpracę'.Pozdrawiam
Odpowiedz
paw12
2014-07-21 10:49:03
0 0
Przyjaźń to działania w obydwie strony nie tylko matek do Zarządu ,ale też zarządu do matek.Prokuratura mamy nadzieję wyjaśni wszystkie wątpliwości.Panie z zarządu niech zaczną w końcu myśleć o swoich podopiecznych a nie tylko czubach własnych nosów.Może konkrety typu umowy z artystami do publicznej wiadomości.
Odpowiedz
1313
2014-07-21 10:57:45
0 0
Proponuję opinii publicznej odnieść się do poniższego cytatu;
'Kolejne środki pochłania organizacja imprez charytatywnych, reklama, ryczałt paliwa, wynagrodzenie księgowej i osoby zajmującej się składem wydawanej przez stowarzyszenie „Gazety Limanowskiej”. '
I tutaj pojawiaja sie pytania;
1 ) Jakie środki pochłania organizacja imprez charytatywnych, gdyż zazwyczaj różnego rodzaju zbiórki do puszek/ kiermasze są organizowane podczas imprez planowanych i organizowanych przez np. Urząd Miasta, Urzędy Gmin czy LDK......
Kwestie zapytaniowe, czy dany Urząd; Burmistrz/Wójt, zgodzi się na zbiórkę/kiermasz podczas imprezy planowanej na terenie Gminy/Miasta, ustalają zazwyczaj rodzice, dopiero po takim ustaleniu, Pani Prezes na prosbę rodzica podopiecznego Lach, występuje z oficjalnym pismem/prośbą o organizację zbiórki do puszek/kiermaszu ( zaznaczajac w w/w piśmie/prośbie że ; cyt. 'Nie zakładamy żadnych kosztów związanych z przeprowadzeniem zbiórki ' ).
Więc czego dotyczą te koszty 'organizacja imprez charytatywnych ' - czyżby chodziło o głośny juz koncert ' Limanowscy Artyści dzieciom ' ??????
2 ) Dalej......reklama ???....ryczalt paliwa ???....... no cóż.....największą reklamą jest chyba rozsyłanie po całej Polsce ulotek z danymi do wpłat na danego podopiecznego ( dzieki temu ludzie w innych miastach nie mając pojęcia o istnieniu LACH, wchodzą na jego stronę, zapoznają się również z historiami innych podopiecznych, niosąc im pomoc )
Dodam, iż ulotki drukują sami rodzice , za własne pieniądze, Lach w tym nie ma udziału.......Tym bardziej ciekawią mnie koszty tej reklamy ponoszone przez Lach ????
......ryczałt paliwa..... ???....reklama ...???... abonamenty telefoniczne..... ??? ...wg mojej wiedzy rodzice podopiecznych sami wielokrotnie jeżdżą swoimi samochodami, odwiedzając okoliczne Gminy, prosząc Władze Gmin o możliwość zorganizowania na ich terenie zbiórek na dzieci chore/niepełnosprawne.......jakoś tutaj nikt z Lach nie pyta o ilość zużytego paliwa/ wykonanych połączeń telefonicznych........ Zarządu nie inteteresuje kwestia czy dany rodzic ma pieniądze na takie działania.....na zakup papieru, tuszu, znaczkow pocztowych, kopert...żeby móc rozesłać ulotki
A przecież wszystkie te działania to również reklama dla Limanowskiej Akcji Charytatywnej poza Miastem Limanowa.......
Odpowiedz
kaja3
2014-07-21 11:03:56
0 0
Pozwolę skopiować komentarz z poprzedniego artykułu, dot. koncertu ' Limanowscy Artyści dzieciom '

do wszystkich zainteresowanych sprawą ;

Jako ,że mam dostęp do ciekawej korespondencji między matkami podopiecznych a Zarządem Lach, pozwolę sobie ją tutaj udostępnić, może opinii publicznej 'otworzą ' się oczy, jak traktowane są matki chorych dzieci

Pierwsze pismo - prośba matek o wgląd do wydruków z wpłat dla ich dzieci oraz aktualnej sumy zgromadzonych środków, celem podziękowania darczyńcom, jak również możliwości rozplanowania dalszego leczenia i rehabilitacji pod kątem finansowym;
dane osobowe wykropkowane......


………………………. Limanowa 19.05.2014 r.
……………………….
34-600 Limanowa


Limanowska Akcja Charytatywna
Ul. Zygmunta Augusta 10
34-600 Limanowa
SZ.P. Prezes ……………………………….
Skarbnik …………………………………….

Zwracam się z uprzejmą prośbą udostępnienia zestawień operacji finansowych: wpłaty, wypłaty, oraz zestawienie wpłat z 1% podatku dochodowego od podatników .Wpłaty te przesyłane są przez darczyńców na leczenie ,rehabilitację mojego syna …………………. Uprzejmie proszę o wykaz wpłat od 01.01.2013r do dnia dzisiejszego. Zgodnie z kolejnością wpływów( daty i lista darczyńców).Proszę również o informacje na temat stanu środków na dzień dzisiejszy na koncie mojego synka ……………….tj. 19.05.2014 r. oraz o pisemne potwierdzenie członkowstwa w Stowarzyszeniu Limanowska Akcja Charytatywna mojego syna…………………. wraz z datą przystąpienia.
Proszę o udostępnienia wyżej wymienionych informacji w terminie 7 dni od otrzymania niniejszego pisma.


Z wyrazami szacunku
………………………………..



oraz odpowiedź Zarządu Lach na powyższe pismo;


LOGO LACHU Limanowa, dnia 2 czerwca 2014 r.



Szanowna Pani
.............. ..............

W związku z kierowanymi przez Panią wobec Stowarzyszenia Limanowska Akcja Charytatywna w Limanowej zarzutami w przedmiocie niewłaściwego oraz nieprzejrzystego rozliczania dokonywanych przez darczyńców wpłat na rzecz Pani syna …………….., celem wyjaśnienia wszelkich wątpliwości i kierowanych zarzutów, Zarząd Stowarzyszenia uprzejmie zaprasza na spotkanie w dniu 16.06.2014 r., (poniedziałek) o godz. 17:30 w siedzibie Stowarzyszenia przy ul. Zygmunta Augusta 10 w Limanowej.

Brak stawienia się na spotkanie w/w terminie bez usprawiedliwienia może zostać uznane za naruszenie zasad statutowych Stowarzyszenia i pociągnąć za sobą odpowiednie sankcje związanie z członkostwem w Stowarzyszeniu.

Jednocześnie przypomina się, iż Stowarzyszenie Limanowska Akcja Charytatywna w Limanowej jest organizacją dobrowolną, działającą na zasadach wolontariatu, opierającą swą działalność na pracy społecznej członków Stowarzyszenia, którzy zobowiązani są do przestrzegania zasad etycznych, w tym dbania o dobre imię organizacji. Celem działalności Stowarzyszenia jest prowadzenie szeroko rozumianej działalności charytatywnej i niesienie pomocy osobom chorym oraz w trudnej sytuacji życiowej. Działalność Stowarzyszenia jest w pełni transparentna i przejrzysta. Stowarzyszenie jako organizacja pożytku publicznego w pełni wywiązuje się z nałożonych na nie obowiązków, w tym szczegółowego rozliczania dokonywanych wpłat z tzw. 1% przed właściwymi organami państwowymi do tego powołanymi.

Z poważaniem:
PREZES ZARZĄDU
Odpowiedz
kaja3
2014-07-21 11:04:41
0 0
i ciąg dalszy......

8 Owszem matki stawiły się na w/w spotkaniu w ilości dwóch osób + pełnomocnik ( bez jego pomocy już na wstępie byłyby 'zastraszone i zakrzyczane ' )przez ośmioosobowy Zarząd ( w tym Pan Prawnik )
Według mojej wiedzy zostały zaproszone cztery matki ( ciekawe, czy w stosunku do dwóch nieobecnych zostały wyciągnięte konsekwencje jak czytamy w powyższym piśmie, cyt ; 'Brak stawienia się na spotkanie w/w terminie bez usprawiedliwienia może zostać uznane za naruszenie zasad statutowych Stowarzyszenia i pociągnąć za sobą odpowiednie sankcje związanie z członkostwem w Stowarzyszeniu ' )......

Matki przedłożyły Zarządowi Lach pisma z prośbami o założenie subkonta dla każdego dziecka oraz o rozliczenie się przez Zarząd z wyżej opisywanego koncertu, oraz szereg innych pytań na piśmie.... Przebiegu spotkania nie będę opisywać w całości, gdyż pewne jego momenty nie nadają się nawet do upubliczniania ( kwestia odnoszenia się Zarządu do matek )
Matki natomiast po złożeniu w/w pism dostały bezpośrednią propozycję od Zarządu, aby opuściły szeregi Stowarzyszenia.........

Zastanawia mnie zatem jedna rzecz, czy rodzice podopiecznych nie mają prawa o nic prosić/pytać, nie mogą wiedzieć na jakie cele zostają wydatkowane pieniądze ( tzw. cele statutowe Stowarzyszenia, na jaki cel ? jaka kwota ), skoro część tych pieniędzy to kwota uzyskana z oprocentowania środków zdeponowanych na lokatach terminowych ( są to lokaty założone z pieniędzy podopiecznych o które zabiegają/starają się rodzice podopiecznych )
Ujęte w w/w piśmie od Zarządu; ' Jednocześnie przypomina się, iż Stowarzyszenie Limanowska Akcja Charytatywna w Limanowej jest organizacją dobrowolną, działającą na zasadach wolontariatu, opierającą swą działalność na pracy społecznej członków Stowarzyszenia' mimo wszystko również daje do myślenia.......
Matkom udało sie dowiedzieć na zebraniu od Pani Skarbnik, że wszystkie osoby w Zarządzie 'pracują PROBONO' ( Pro bono (od łac. pro bono publico - dla dobra publicznego) - określenie oznaczające usługi profesjonalne wykonywane dobrowolnie i bezpłatnie, w interesie publicznym, szczególnie dla osób, których na te usługi nie stać )......niestety ponad 3 tygodnie później z pisma wysłanego przez Zarząd Lach do wszystkich członków oraz Pana Burmistrza i Pana Starosty dowiadujemy się, że wynagrodzenie Pani Księgowej, na podstawie umowy zlecenia od marca 2013 wynosi 800 zł.........
Pytań jest wiele, zadam tylko jeszcze jedno, czy normą jest aby w Stowarzyszeniu liczącym niespełna pięćdziesięciu podopiecznych, aż 1/5 stanowił Zarząd składający sie głównie z osób, które niepełnosprawnych/chorych dzieci nie mają, co za tym idzie nie są w stanie nawet wyobrazić sobie jak wygląda codzienna walka rodziców o zdrowie i życie bezbronnego dziecka ?..............
Odpowiedz
tofik
2014-07-21 11:04:59
0 0
ten 'apartamentowiec' na ul Z. Augusta to pomieszczenie wyremontowane po byłej kotłowni przy 10 bloku.
Odpowiedz
kaja3
2014-07-21 11:55:17
0 0

do poczytania i zastaniwienia się......
mnie interesują dwie rzeczy zawarte w powyższym artykule;

''' - Nie odrzucając z góry tej inicjatywy, pragnę wskazać, iż powinna ona być zaaprobowana przez wszystkich członków stowarzyszenia żywotnie zainteresowanych jego funkcjonowaniem i wprowadzona po rozważenia argumentów za i przeciw - przekonuje prezes LACH.

Przyjmując propozycję rodziców trzeba będzie zmienić źródło finansowania stowarzyszenia. Wyjścia, proponowane przez Teresę Zbramny, są dwa. Pierwsza propozycja to deponowanie środków z subkont na indywidualne lokaty terminowe, a uzyskane z ich oprocentowania zyski trafiać będą na główne konto, z przeznaczeniem na „ogólną działalność statutową”. Druga opcja polega na przekazaniu na ten sam cel procentowej wartości od kwot wpływających na subkonto podopiecznego, wyliczoną na podstawie średnich rocznych wpływów i ponoszonych kosztów. '''

- czy ponad 20 tys, które wpłynęło w ubiegłym roku z 1 % na konto ogólne Lach ( bez wskazania konkretnego podopiecznego, czyli do dospozycji Zarządu Lach )
+ indywidualne wpłaty bez wskazania, domniemywam, że takie są, jednak nikt z rodziców o ich wysokości nie wie....a dlaczego ?
+ 2.716,00 zebranych podczas Dni Limanowej 2013 na dzialalność statutową
+ niewiadomo ???? jaka kwota ????, która wpłynęła na ogólne konto Lach ( czyt. koszty działalnośći Zarządu )po śmierci jednego z podopiecznych na początku roku w związku ze zmianami w regulaminie ktore weszły w życie z dniem 5. 05. 2014 r , a brzmią : ' W przypadku zgonu podopiecznego zgromadzone na subkoncie i niewykorzystane środki finansowe Zarzad Stowarzyszenia przeznaczy na cele statutowe Stowarzyszenia ' - Zarząd używa zwrotu ' subkoncie ' , chociaż ' subkont' podopieczni nie maja, i druga sprawa, czy prawo działa WSTECZ ? skoro zapis wszedł 5 maja ?
- czy powyższe ' dochody ', jak to nazwę nie wystarczyły by na pokrycie tzw. kosztów Zarzadu, czy trzeba jeszcze te niewinne, bezbronne dzieci ' obdzierać ' z pieniążków, które są uzyskiwane z lokat od pieniędzy wpłacanych dla tychże chorych dzieci i które w przypadku założenia subkonta dla każdego dziecka mogłyby być przypisane ( odsetki ) do pieniążkow danego dziecka ( o ktore tu podkreślę; walczą, żebrają, błagają rodzice tych dzieci !!!!!!!!! - nie Zarząd Lach

Jeżeli powyższe kwoty, nie wystarczają gospodarnemu Zarządowi Lach na pokrycie tzw. kosztow zarządu ,to zamiast 'obdzierać ' chore , bezbronne dzieci z odsetek od pieniędzy wpłacanych przez wielkodusznych Darczyńcow !!!!! dla poszczególnych podopiecznych, to zawsze może sobie Zarząd zorganizować koncert, na pokrycie kosztow związanych z jego działalnością - myślę że publiczność dopisze !!!!!
Ponizej link do sprawozdania finansowego Zarzadu 2013 - ciekawa lektura - ZAPRASZAM !!!!!!

http://lach.limanowa.eu/czytaj_artykul_7_sprawozdanie-z-dzialalnosci-statutowej-za-rok-2013.html 1313

Odpowiedz
gryf188
2014-07-21 12:28:19
0 0
ciekawe czy ci którzy najbadziej obrzucają błotem zarząd zrobili cokolwiek w życiu charytatywnie. ?
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-21 13:25:01
0 0
@kaja3
załóż sama stowarzyszenie, zobaczymy jak Tobie pójdzie. pluć jadem każdy potrafi.
Odpowiedz
kaja3
2014-07-21 13:45:49
0 0
@tanita
mój poziom kultury osobistej nie pozwala mi na 'plucie jadem ', jak to okresliłaś
moje komentarze to po prostu 'suche fakty ', które niestety nie kazdemu sie podobają....takie prawo....
Odpowiedz
Doradca
2014-07-21 14:50:47
0 0
@ elf skoro uważasz, że tak będzie lepiej oki.

Chciałem wskazać, że powinno się to szybko wyjaśnić dla dobra Limanowskiej Akcji Charytatywnej i jej podopiecznych.

Jak lubicie się 'paplać w błotku' to należy Wam życzyć powodzenia.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-21 16:23:43
0 0
wabo
Ty jakoś dziwnie wiesz wszystko na 100 %. To intuicja Ci podpowiada czy ki diabeł?
Odpowiedz
bearchen
2014-07-21 16:30:42
0 0
Jak powstaja niejasnosci i watpliwosci, to trzeba je wyjasnic.

Osobiscie zadnym fundacjom nie ufam.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-21 17:29:29
0 0
Fundacje powinny publikować sprawozdania finansowe co miesiąc, na ogólnodostępnych stronach internetowych.
Odpowiedz
paw12
2014-07-21 18:32:33
0 0
Rodzice sami pomagają sobie nawzajem o czym zresztą pisze Pani Prezes.I robią to charytatywnie.Myślę,że to niezły pomysł żeby stworzyć kolejne Stowarzyszenie w Limanowej ,ale przez ludzi którzy kochają drugiego człowieka,którzy przeżyli coś w życiu i mają zwykłą ludzką empatię.Pamiętaj gryf 188 i tanita dobro powraca.A Stowarzyszenie musi być transparentne ponieważ opiera się przede wszystkim na KONSTYTUCJI.Chyba tylko ci,rodzice którzy są blisko P.Prezes czerpią z tego wszystkiego korzyści.Nie życzę nikomu chorego dziecka i to wy przestańcie pluć jadem,tylko zastanówcie się dlaczego taka sytuacja ma miejsce może czas zastanowić się nad swoim postępowaniem.Te matki to bardzo inteligentne kobiety,i podziw jak walczą o każdy prawidłowy odruch swoich dzieci może warto się czegoś od nich nauczyć bo w ich sercach sama miłość
Odpowiedz
PasazerLinii7
2014-07-21 19:26:47
0 0
Jeżeli jakimś matkom nie podoba się działalność LACh, to zawsze mogą wystąpić ze stowarzyszenia i poszukiwać wsparcia gdzie indziej lub na własną rękę. Droga wolna.

Nastała dziwna moda: przychodzi się na gotowe i nie okazuje minimum wdzięczności za wsparcie, tylko mnoży roszczenia i bije pianę.
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-21 19:37:03
0 0
Zgadzam się z TANITA I PASAŻERLINII7

@KAJA3 I 1313 !!!
wystarczy że użyjesz jednego nicka jak udostępniasz swoją jak mniemam prywatną korespondencję. Nie musisz robić 'sztucznego tłumu' i wypowiadać się jako 1313 ;)))
CYTUJĘ 'Poniżej link do sprawozdania finansowego Zarządu 2013- ciekawa lektura -ZAPRASZAM!!!


http://lach.limanowa.eu/czytaj_artykul_7_sprawozdanie-z-dzialalnosci-statu towej-za-rok-2013.html 1313

Zastanawia mnie ta końcówka tego linku..takie małe niedopatrzenie....
następnym razem między LOGOWANIAMI zrób sobie dłuższą przerwę żeby się niechcący jeszcze inne LOGGINY Tobie nie wkopiowały ;)))
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-21 20:52:30
0 0
TANITA PASAŻERLINII7 nene
Zgadzam się z Wami w 100% !!!
Fundacji i Stowarzyszeń jest masa i nikt nikogo w LACH-u nie trzyma ! Stowarzyszenie działa 10 lat, wynikło z tego mnóstwo dobrego a teraz ktoś próbuje to cynicznie zniszczyć.
Odpowiedz
kaja3
2014-07-21 21:48:45
0 0
@nene

więc teraz powoli, bardzo powoli wytłumaczę, żeby każdy mogł zrozumieć opcje; kopiuj/wklej;

/// poniższy tekst wraz z linkiem, został skopiowany jako fragment komentarza osoby o nicku 1313 z poniższego artykułu;

http://limanowa.in/wydarzenia/news;zadajajawnosci-lachu-sprawa-w-prokuraturze,18325.html

( mam nadzieję, że 1313 nie ma nic przeciwko skopiowaniu fragmentu jego komentarza)

Wystarczy, że przy kopiowaniu zaznaczy się na niebiesko również nick osoby, która dany komentarz/lub jego część pisała, to wówczas pod skopiowanym tekstem automatycznie pojawia się nick tejże osoby, czyli w tym przypadku ; 1313

Proste, ale trzeba mieć chociaż trochę inteligencji, żeby to wiedzieć, a nie zarzucać, że ktoś sie wylogowal, czy nie.......bzdury totalne.......hehehe

Dla potwierdzenia faktu kopiuję komentarz nene, zaznaczjąc rownież jego nick obok komentarza;

@KAJA3 I 1313 !!!
wystarczy że użyjesz jednego nicka jak udostępniasz swoją jak mniemam prywatną korespondencję. Nie musisz robić 'sztucznego tłumu' i wypowiadać się jako 1313 ;)))
CYTUJĘ 'Poniżej link do sprawozdania finansowego Zarządu 2013- ciekawa lektura -ZAPRASZAM!!!


http://lach.limanowa.eu/czytaj_artykul_7_sprawozdanie-z-dzialalnosci-statu towej-za-rok-2013.html 1313

Zastanawia mnie ta końcówka tego linku..takie małe niedopatrzenie....
następnym razem między LOGOWANIAMI zrób sobie dłuższą przerwę żeby się niechcący jeszcze inne LOGGINY Tobie nie wkopiowały ;))) nene
nene

No i niestety 'nene' też sie wkopiowało.......... jest to kwestia zaznaczenia tekstu do kopiowania ( albo zaznaczamy sam tekst albo z nickiem obok ) ....no cóż może nie każdy jest w stanie to opanować i zrozumieć.....radzę potrenować; kopiuj/wklej................miłej nocy :)
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-21 23:16:52
0 0
Od Ciebie Kaja3 z pewnością nie wezmę przykładu...ani od 1313 czy wabo!!!

Nie ma czego się od Was uczyć !!!

Więc dziękuję za doradę ale ja nie z Waszego 'podwórka'. Nie pójdę Waszym śladem...

Wiesz...KAJA3....PRO BONO PUBLICO

P.S. @wabo 'Zabramny' się nie odmienia...w przeciwieństwie do Twojego nazwiska...
Odpowiedz
konto usunięte
2014-07-22 09:53:57
0 0
Wszyscy tutaj szczują się nawzajem w tych komentarzach,ale moim zdaniem matki tych chorych dzieci mają rację ponieważ jeżeli nie byłoby takich niezgodności i kosztów to nikt nie składałby sprawy do prokuratury.Najważniejsze jest dobro dzieci ,a na terenie Limanowej niejednokrotnie chodziły już pogłoski,że w LACH-u są przekręty.Sam oddaję pieniądze na te chore dzieci i chciałbym ,aby one trafiały do właściwych dzieci,a matki mogły je wykorzystać na potrzeby związane z chorobą dziecka.Z tego co wiem to w Limanowskiej Akcji matki nie mogą zakupić dzieciom rzeczy,które są im potrzebne.Najwyższa pora,aby ktoś zrobił z tym porządek.Gratulacje dla odważnych mam ,które walczą o te bezbronne dzieciaczki.
Odpowiedz
badmoon58
2014-07-23 12:54:48
0 0
Wiosną tego roku 'dotknąłem' Limanowskiej Akcji Charytatywnej... Poprzez postawienie paru liter i cyfr w ważnym dokumencie dla ważnej instytucji. Raptem 15 sekund pracy, może 20. Zrobiłem to z inspiracji sympatycznej osoby, więc tego nie żałuję, bowiem w zestawie 157 wad, jakie posiadam, interesowności nie ma.
Ale jest ale...
Przeczytałem artykuł z 15 lipca br., to co powyżej też... I zdziwienie mnie nie opuszcza! W związku z tym pytam: Pani Prezes! Jak to jest, że darczyńca robi odpis od podatku na konkretne dziecko a ono subkonta nie ma? Jeśli dobrze rozumiem (Statut przeczytałem i to dwa razy a nawet zapoznałem się z listą członków Zarządu!), Stowarzyszenie ma jedno, ogólne konto... Czyli władze Stowarzyszenia przypisują sobie prawo do swobodnego dysponowania wpływami od darczyńcy, które nie musi być zgodne z jego wolą? Hmm... Pani Prezes! Jeśli tak jest - jest to ewidentne lekceważenie woli darczyńcy! Żelazna logika. Chyba, że jest jakaś inna, na przykład plastelinowa. Wprawdzie nie słyszałem o takiej ale moja niewiedza nie musi dowodzić, że takiej nie ma, prawda?
I dwie uwagi natury ogólnej, niekoniecznie do Pani Prezes.
Zetknąłem się z opinią (poza Portalem), że wszystko jest och i ach, jeno kilku członków Stowarzyszenia bruździ. Niewiele mnie to obchodzi ale w Statucie są zapisane słowa, że wszyscy członkowie Stowarzyszenia kierują się wartościami chrześcijańskimi... To znaczy, że wszyscy są równi wobec Boga i siebie... To może by wedle wartości wyznawanych, spróbować się dogadać z uszanowaniem prawa drugiego do innego zdania? Aha. Jeśli mimo wszystko ktoś tu jest 'róbta co chceta', przypominam, że jednym ze szczytnych ideałów Rewolucji Francuskiej też była równość...
Koncert nieszczęsny czy raczej żałosny. Skoro nie charytatywny, to jaki? Była wystawiona puszka na datki... Jeśli nie na cele dobroczynne, to na jakie? Chyba nie na zakup nowego magla? Fakt, pomysł idiotyczny - może dowodzić, że to ja jestem idiotą... Prawda?
Ponieważ część członków Zarządu jest mi doskonale znana - pozdrawiam!
I żeby nie było żadnych wątpliwości, to kończę transparentnie: nazywam się Jan Bronisław Goliński.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"LACH - odpowiedź władz stowarzyszenia"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]