10°   dziś 12°   jutro
Wtorek, 05 listopada Elżbieta, Sławomir, Dominik, Zachariasz, Balladyna

17 miesięcy i nierówności, pęknięcia, dziury

Opublikowano 24.03.2012 09:01:40 Zaktualizowano 05.09.2018 11:06:45 top

Fotointerwencja. Zobacz najdroższą inwestycję drogową powiatu z końca 2010 roku...

Droga Laskowa-Ujanowice została przebudowana na łącznym odcinku 12,7 km, koszt przebudowy wynosił ponad 22 mln z. Oprócz asfaltu droga zyskała nową podbudowę.

O drodze pisaliśmy w grudniu 2011 roku w artykule "Historyczna inwestycja po roku". Minęło kilka miesięcy, a droga wygląda jeszcze gorzej. O jej stanie poinformował nas jeden z Czytelników.

- Jak widać jakość i wykonanie daje dużo do myślenia miejscami asfalt mocno popękany, pozapadany, coraz liczniejsze dziury - napisał do nas pan Patryk.

Zobacz również:

- Z tej drogi mamy zapisane uwagi w protokole kontrolnym jeszcze z jesieni. W przyszłym tygodniu będziemy dokonywać wiosennego przeglądu dróg i tę drogę też sprawdzimy. Myślę, że na przełomie kwietnia  i maja wykonawca przystąpi do naprawy uszkodzeń w ramach gwarancji  - mówi Marek Urbański, dyrektor PZD w Limanowej.

Podobny problem z drogą jest na dalszym jej odcinku - Ujanowice - Łososina Dolna, który był wykonywany w tym samym czasie.

Komentarze (38)

lukasz90
2012-03-24 09:55:46
0 0
Dopóki cena będzie najważniejszym czynnikiem w przetargach tak to właśnie będzie wyglądało.
Odpowiedz
mari
2012-03-24 10:14:53
0 0
lukasz, przetarg to sformalizowana procedura, w której ustalasz kryteria. I jeśli owe kryteria będą dokładnie sprecyzowane: z czego ma być wykonana nawierzchnia, jakie parametry musi spełniać itd, to wówczas otrzymasz zawsze taki rodzaj nawierzchni jaki chcesz uzyskać- tylko wykonywać będzie je ten kto da niższą cenę. To tak jakbyś rozpisał przetarg na zakup monitora Iyama ProLite T6560MTS-1. Jest tylko jeden taki model i każdy oferent musi Ci dostarczyć właśnie ten a nie Nec'a. Ale jeśli być w przetargu określił, że chcesz monitor do komputera to dostałbyś nawet jakąś VGA sprzed 20 lat. Dopóki osoby sporządzające procedury przetargowe nie będą preczyjnie określać parametrów oferty przetargowej to takie będą efekty.
Odpowiedz
lukasz90
2012-03-24 10:29:39
0 0
Mari, właśnie w przykładzie mniej więcej określiłeś jak działa to w praktyce. W projekcie jest przykładowo mieszanka asfaltowa o określonych parametrach, a wykonawca który wygrywa przetarg daje mieszankę o gorszych parametrach, żeby miał z tego jakieś zyski. Niekoniecznie na budowie opisanej powyżej, ale na innych najprawdopodobniej taki biznes się kręci. Konkurencja na rynku jest całkiem spora.
Oczywiście zdarzają się też sytuacje, że po prostu wykonawca zawali sprawę przez pośpiech, niechlujstwo itp.
Odpowiedz
LimE
2012-03-24 10:34:11
0 0
A jak będzie wyglądać naprawa gwarancyjna ?? posikają smołówką posypią żwirkiem i będzie git !!!
Odpowiedz
cheffos
2012-03-24 10:38:44
0 0
Powiat zbudował tyyyyle kilometrów dróg, wydał na inwestycje tyyyyyle milionów! Wstęga przecięta, a co dalej, mniejsza o to. O szczegóły i tak nikt nie pyta.
Odpowiedz
kyniu
2012-03-24 10:53:19
0 0
Na usta ciśnie się jedno: k***a mać!!!!!!!
Odpowiedz
zdrwawa
2012-03-24 10:55:28
0 0
Jest ustawa i mamy przetargi.Są gwarancje i trzeba z nich korzystać.Nie tylko powiat musi korzystać z napraw gwarancyjnych.Podobną sytuację miało miasto.Niejeden samorząd w kraju boryka się z problemami niesolidnych wykonawców.Ostatnie doniesienia o A2 są tego najlepszym przykładem.Problemy z wykonawcami zablokowały wiele inwestycji przed Euro 2012.Skupianie się na odcinku powiatowym to aspekt szerokiego problemu.Może ktoś wreszcie zweryfikuje te przepisy, bo to nasze wspólne pieniądze.Każdego podatnika.
Odpowiedz
Szyderca
2012-03-24 11:14:36
0 0
Głowa mała.
Odpowiedz
HiKrush
2012-03-24 12:00:42
0 0
Bardzo ładne linie przy poboczu, równiutko do asfaltu namalowane, ja bym tak nie umiał.
Odpowiedz
wiech
2012-03-24 12:02:13
0 0
Gdyby prokuratura poważnie podeszła do tematu zajęła by się sprawą, pobrano by próbki do ekspertyzy,wykonano odkrywki jak została zrobiona podbudowa i wsadziła to towarzystwo do puszki.A tak to p.Urbanski bedzie sprawdzał niedoróbki i i nadzorował ich naprawę.Sam siebie będzie kontrolował.A pewnie po uszy jest umoczony w tym biznesie i zapewne nie tylko on.Sam osobiście objadę gminę Limanowa i porobię parę zdjęć jak sprawa wygląda gdzie indziej.A wiem gdzie szukać.Na pewno jakiś wielki inspektor te roboty odbierał a co ważniejsze na etapie wykonawstwa nadzorował i papiery podpisywał.Czy to taka wielka sztuka to sprawdzić.Mam nadzieję że prokurator to potrafi.Po publicznych Informacjach na takim portalu prokuratura powinna wszcząć postępowanie bo jest podejrzenie o korupcję i przestępstwo.
Odpowiedz
dan8572
2012-03-24 13:09:58
0 0
TAK JEST NA WSZYSTKICH DROGACH POWIATU.WYKONAWCY ZBIERAJĄ KASĘ A DROGA SIĘ ROZWALA
Odpowiedz
marlehill
2012-03-24 13:38:55
0 0
Usunięto mój komentarz a przecież chętnie się spotkam w sądzie ze złodziejami publicznych pieniędzy między innymi panem Urbańskim dyrektorem ulicznych przekrętów.
Odpowiedz
ABS0LLUT
2012-03-24 14:10:26
0 0
@marlehill:
Komentarz został zgłoszony do moderacji (każdy ma takie prawo) i usunięty m.in. dla Twojego bezpieczeństwa, ale skoro chcesz w to brnąć...

Rozumiem, że powołujesz się na fragment art. 213 kodeksu karnego:
' nie popełnia przestępstwa zniesławienia, kto publicznie podnosi lub rozgłasza prawdziwy zarzut, który służy obronie społecznie uzasadnionego interesu lub dotyczy postępowania osoby pełniącej funkcję publiczną',
ale nie zapominaj , że zgodnie z następnym artykułem kk (214) zaistnienie tego kontratypu nie wyłącza odpowiedzialności karnej sprawcy za zniewagę ze względu na formę podniesienia lub rozgłoszenia zarzutu (art. 214. kk).

To tak gwoli ścisłości.
Odpowiedz
marlehill
2012-03-24 14:23:08
0 0
Dzięki Absollut.Jestem osobą dorosłą i czuje się dotknięty i oszukany przez .... bande drogowych nieudaczników (delikatnie mówiąc )którzy od publicznych pieniędzy powinni się trzymać się na odległość .
Odpowiedz
konto usunięte
2012-03-24 14:25:33
0 0
@ marlehill popieram!
Odpowiedz
lukasz90
2012-03-24 14:31:17
0 0
Marlehill nie ma póki co żadnych dowodów, że jest to wina wykonawcy. Dorośnij człowieku.
Odpowiedz
pipek
2012-03-24 14:45:26
0 0
lukasz90
na pewno to nie wina wyonwcy tylko asfaltu zamiast
grzecznie leżeć zachciało mu
się wygibusów
Odpowiedz
marlehill
2012-03-24 14:45:52
0 0
lukasz90.W naszy miasteczku nikomu nie przeszkadzał słup w asfaltowej drodze bo niektórzy uważali że tak jest dobrze.Czy tak ma być?
Odpowiedz
Spokojny
2012-03-24 15:18:17
0 0
PROKURATOR tutaj a nie naprawa gwarancyjna jak ku... można zrobić tak nie równo. Ten co odbierał ten drogę musiał dostać w łapę jak można takie coś przyjąć ze jest zrobione.
Odpowiedz
wiech
2012-03-24 15:51:44
0 0
lukasz90 nie strasz marlehilla bo gość ma rację.Niech mu założą sprawę.Może wreszcze coś się ruszy w tej skorumpowanej mieścinie.Bo każdy na stołku traktuję ją jak swój prywatny folwark.
Odpowiedz
ABS0LLUT
2012-03-24 15:57:15
0 0
@wiech:
Sprawa ewentualnych przekrętów przy drogach a pomówienie to dwie różne bajki i mogą toczyć się całkowicie niezależnie od siebie - w tym drugim przypadku z niezbyt miłym skutkiem dla osoby zniesławiającej, a chyba nie o to chodzi?
Odpowiedz
wiech
2012-03-24 16:27:24
0 0
Absollut zgadzam się że to dwie różne bajki,ale jedno może pociągnąć drugie i o to wreszcie chodzi.Idąc Twoim tokiem myślenia to nigdy nie doczekamy się uczciwego dzielenia publicznych pieniędzy.Ten który ma więcej na sumieniu-o ile go posiada-pierwszy leci i straszy sądem.Oczywiste, bo ma wcześniej ukradzione pieniądze ,które może przeznaczać na adwokatów.Zwykły obywatel żyje z miesiąca na miesiąc i tylko może pomarzyć o sprawiedliwości.Więc nie dziwmy się i szukajmy różnych metod w poszukiwaniu tejże.Uważam również ,że sprawy za publiczne pomówienia powinny być jawne i upublicznione-by każdy mógł przyjść do sądu i przedstawić dowody jakie ma w tej sprawie.Wtedy tym możnowładcom i ich przekupnym adwokatom było trudniej poniewierać zwykłego człowieka,który widzi nieprawość i złodziejstwo.
Odpowiedz
RAGTIME
2012-03-24 16:41:10
0 0
ABS0LLUT!!! Znalazł sie prawnik z bozej łaski, twoja wykładnia i interpretacja prawa jest załosna. Pozdrawiam.
Odpowiedz
ABS0LLUT
2012-03-24 17:51:53
0 0
@wiech: Trzeba robić tak, aby był wilk syty i owca cała (bo nie o nic innego mi chodzi, jak tylko dobro tychże bezbronnych owieczek).
Można tak formułować wypowiedzi, by swoje przekazać, a jednocześnie nie narazić się ewentualne odbicie piłeczki w postaci innego zarzutu.
Co do jawności spraw o pomówienie - w tych *manipulowanych* przypadkach byłoby to zapewne logiczne i celowe, jednak nie można zakładać, że każdy jest właśnie taki, a zamysłem ustawodawcy w wyłączeniu jawności jest ochrona często wraźliwych sfer życia osób pokrzywdzonych przez pomówienie lub znieważenie.

Miejmy nadzieję, że sprawą zajmie się ktoś z urzędu.

@RAGTIME:
Siła argumentów iście powalająca! Twój wpis obnaża tylko Twą totalną indolencję w dziedzinie pojmowania podstawowych pojęć i nieznajomość materii, w której chciałbyś się poruszać.
Gdzie tu była *wykładnia i interpretacja*? Zacytowałem tylko dwa artykuły k.k., które w brzmieniu dosłownym jasno i wyraźnie mówią o pewnych rzeczach.
Reszta tego typu Twoich *merytorycznych* wpisów będzie kasowana, bez komentarza.
EOT
Odpowiedz
RAGTIME
2012-03-24 19:37:52
0 0
O, mamy cenzure !!!
Odpowiedz
lukasz90
2012-03-24 19:54:06
0 0
@marlehill
'lukasz90.W naszy miasteczku nikomu nie przeszkadzał słup w asfaltowej drodze bo niektórzy uważali że tak jest dobrze.Czy tak ma być?'
Jasne, że nie. Tylko co ma jedno do drugiego?

Co do pozostałych komentarzy nie będę się wypowiadał. W naszym kraju mamy 40 mln cenionych fachowców służby zdrowia, drogownictwa itp.
Odpowiedz
tezet
2012-03-24 20:11:02
0 0
Ta droga biegnie wzdłuż rzeki w terenie aktywnym osuwiskowo, pewnie bede adwokatem diabła ale w takim terenie plus nasz klimat w dzień +10 w nocy -10 budowa drogi to raczej trudny temat. A te zniszczenia to raczej norma. Wyflizowane tarasy na chorwacji , węgrzech a nawet na słowacji mają sie świetnie a u nas... Mi po 12 latach mieszkania wypadało by po raz trzeci płytki zmieniać po tej zimie. Tak że te pęknięcia zwazywszy nasz klimat i tamtejsze warunki to chyba norma
Odpowiedz
Doradca
2012-03-24 20:34:31
0 0
Jak to jest z gwarancją, jak firma jest w upadłości ?.
Od kogo w tedy wymaga się napraw gwarancyjnych?.
Czy Powiat zadbał o wniesienie do syndyka masy upadłościowej swoich praw w związku
z ewentualnymi naprawami gwarancyjnymi?.

Proszę sobie poczytać:


Sąd Rejonowy w Rzeszowie, Wydział V Gospodarczy, Sekcja ds. Upadłościowych i Naprawczych, zawiadamia, że postanowieniem z dnia 23 grudnia 2011 r., sygn. V GU 35/11, postanowił:
I. ogłosić upadłość obejmującą likwidację majątku upadłego: DROGBUD Podkarpacki Holding Budowy Dróg Sp. z o.o. w Strzyżowie,
II. wyznaczyć Sędziego komisarza w osobie SSR Pawła Jandy,
III. wyznaczyć syndyka masy upadłości w osobie Michała Smolenia,
IV. wezwać wierzycieli upadłego do zgłaszania swych wierzytelności w terminie 3 miesięcy, liczonych od dnia obwieszczenia niniejszego postanowienia w 'Monitorze Sądowym i Gospodarczym',
V. wezwać osoby, którym przysługują prawa oraz prawa i roszczenia osobiste ciążące na nieruchomości należącej do upadłego, jeżeli nie zostały ujawnione przez wpis w księdze wieczystej, do ich zgłoszenia w terminie 2 miesięcy od dnia ogłoszenia w 'Monitorze Sądowym i Gospodarczym', pod rygorem utraty prawa powoływania się na nie w postępowaniu upadłościowym.
Odpowiedz
Doradca
2012-03-24 20:37:12
0 0
Pytam bo nie wiem:)?.
Odpowiedz
Doradca
2012-03-24 20:47:27
0 0
OGŁOSZENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Powiatowy Zarząd Dróg
Józefa Marka 9 ,
34-600 Limanowa, woj. małopolskie,
tel. (018) 33-75-831 fax. (018) 33-75-832

niniejszym informuje o wyniku postępowania na:
„Przebudowa drogi powiatowej nr 1555 K Łososina Dolna - Ujanowice - Młynne przebiegającej przez Powiaty Limanowski i Nowosądecki'.

Wybrano ofertę:
Konsorcjum: DROGBUD & ESBUD
(lider: DROGBUD Podkarpacki Holding Budowy Dróg sp. z o.o.)
38-100 Strzyżów
Ul. 1 Maja 42
Cena oferty - 20 901 187.47 zł

Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert
Nazwa i adres wykonawcy

1. Konsorcjum DROGBUD & ESBUD (lider: DROGBUD Podkarpacki Holding Budowy Dróg sp. z o.o.)
Ul. 1 maja 42
38-100 Strzyżów
Numer oferty (1)
cena (koszt) pkt 100,00 100,00
Odpowiedz
anilec
2012-03-24 21:36:26
0 0
Kto zatwierdził tak nieprofesjonalnie przygotowany projekt modernizacji drogi?
Kto odebrał drogę z wieloma nieprawidłowościami które były widoczne zaraz po wykonaniu prac?
A błędy w sposobie prowadzonych robót, były zauważalne nawet przez laika jak ja.
Odpowiedz
zibi
2012-03-25 12:01:01
0 0
@anilec w 1000% zgadzam się z Tobą-jazda tą drogą niewiele się różniła od jazdy przed wydatkowaniem 22 mln na jej modernizację -ciekawi mnie obecne stanowisko jednej pani radnej powiatowej, która to na jakiekolwiek uwagi po zakończeniu inwestycji odpowiadała 'że wszystko jest OK a wszelkie uwagi są bezpodstawne'a wymienianemu wyżej panu to omal w tyłeczek nie weszła że tyle pracy wkładał w tę inwestycję (czasami wydawało się że ten pan w starostwie pracuje charytatywnie)
Odpowiedz
marlehill
2012-03-25 13:03:48
0 0
Wszystkich którzy posiadają wiadoności na temat dziwnych zachowań i postępowań włodarzy,dyrektorów i inspektorów prosze o przesyłanie danych na [email protected].
Uważam iż wydawanie publicznych milionów nie ma nic wspólnego z gospodarnością a dużo wspólnego ze świadomą defraudacją.Dziękuje i zapewniam dyskrecje.
Odpowiedz
mjm
2012-03-25 20:03:05
0 0
Firma która wykonywała przebudowę drogi [Holding DROGBUD] ogłosiła upadłość, więc wyegzekwowanie warunków gwarancji jest mało prawdopodobne. Przyczyną błędu jest między innymi brak odpowiedniego nadzoru inwestorskiego. Trzeba również nadmienić, że polityka kadrowa ostatnich lat [od 2004 roku]Starostwa doprowadziła do tego, że w Zarządzie Dróg Powiatowych pozbyto się [z wyjątkiem jednego] wszystkich doświadczonych inżynierów drogowców. Dyrektorami Zarządu Dróg od lat nie są drogowcy lecz pracownicy administracji. Trudno więc liczyć na ich fachowość. Wszak szef ma zawsze rację.
Odpowiedz
Doradca
2012-03-25 20:06:33
0 0
To informacje z zaprzyjażnionego portalu z tamtego roku z sierpnia:

'Firma, która została wyłoniona w przetargach na roboty drogowe, przez samorządy naszego regionu bankrutuje i nie wykonuje zleceń.
Wszystkie wpływy Drogbudu (firma z Podkarpacia prowadzi również interesy w Klęczanach - ma tam swój oddział) przejmuje obecnie komornik. Firma nie wykonuje zleconych prac, pomimo wygranych wcześniej przetargów'

Kto wyremontuje tę w/w drogę?.
Odpowiedz
Doradca
2012-03-25 20:18:04
0 0
'Z tej drogi mamy zapisane uwagi w protokole kontrolnym jeszcze z jesieni. W przyszłym tygodniu będziemy dokonywać wiosennego przeglądu dróg i tę drogę też sprawdzimy. Myślę, że na przełomie kwietnia i maja wykonawca przystąpi do naprawy uszkodzeń w ramach gwarancji - mówi Marek Urbański, dyrektor PZD w Limanowej'

Jak się mają te słowa do przedstawionych faktów?.
Odpowiedz
zdrwawa
2012-03-26 12:57:10
0 0
Doradca, pełna zgoda z tym co piszesz. Tylko co jeśli są gwarancje bankowe? Wtedy cała teoria o tym że brakuje gwarancji bierze w łeb. Może warto zapytać czy gwarancja mimo upadłości jest? Jesteś mądrym człowiekiem więc po co się zapędzamy w domysłach?
Odpowiedz
Doradca
2012-03-26 14:17:23
0 0
'Tylko co jeśli są gwarancje bankowe?'
Tylko się cieszyć, że takowe gwarancje są, Ty o to zapytałeś i wiesz, że takowe są, my mamy tyle informacji ile jest ogólnodostępnych.
Ale oczywiście @ zdrwawa dziękuję za informację cieszę się z tych gwarancji. Pozdrawiam.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"17 miesięcy i nierówności, pęknięcia, dziury"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]