17°   dziś 22°   jutro
Piątek, 29 marca Wiktoryn, Wiktoryna, Helmut, Eustachy, Zenon

Blisko połowa Polaków nie zamierza się zaszczepić

Opublikowano 05.12.2020 05:00:00 top
26 8210

Polska. Co trzeci badany zaszczepiłby się przeciw COVID-19, gdyby była dostępna szczepionka, a blisko połowa nie ma takiego zamiaru. Stosunek do szczepień zależy w od podejścia do choroby i od wieku ankietowanych. Wielu obawia się też skutków ubocznych szczepionki – wynika z badania CBOS.

Badanie "Aktualne problemy i wydarzenia" zrealizowano od 5 do 15 listopada 2020 roku na próbie liczącej 1052 osoby (w tym: 43,0 proc. metodą CAPI, 42,4 proc. – CATI i 14,6 proc. – CAWI).

Z badań CBOS wynika, że "więcej niż co trzeci badany (36 proc.) zaszczepiłby się przeciw COVID-19, gdyby była dostępna szczepionka przeciw tej chorobie, a blisko połowa nie wyraża takiego zamiaru (47 proc., w tym 27 proc. w sposób zdecydowany). Niemała część ankietowanych nie ma jeszcze sprecyzowanego zdania na ten temat (17 proc.)".

Zebrane dane pokazują, że stosunek do szczepień przeciw COVID-19 zależy w znacznej mierze od wieku ankietowanych.

Zobacz również:

"Badani mający co najmniej 45 lat częściej deklarują zamiar zaszczepienia się niż młodsi respondenci, a najczęściej taki zamiar wyrażają najstarsi ‒ w wieku 65 lat i więcej (49 proc., w tym 26 proc. wyraża go w sposób zdecydowany)" – czytamy w raporcie z badań.

Sondaż pokazał, że mężczyźni częściej niż kobiety deklarują zamiar zaszczepienia się (41 proc. wobec 31 proc.). "Również częściej chęć zaszczepienia się wyrażają respondenci z gospodarstw domowych o wyższych dochodach przypadających na osobę (45 proc. badanych z tych o dochodach 3000 zł i więcej)" – podaje CBOS.

Z badań wynika, że stosunek do szczepień przeciwko COVID-19 w dużej mierze zależy od podejścia do tej choroby i do epidemii.

"Główną przyczyną niechęci do zaszczepienia się przeciw COVID-19 jest obawa związana z potencjalnymi skutkami ubocznymi, jakie może wywołać nowa szczepionka (69 proc.). Rzadziej wymieniano obawy związane z brakiem skuteczności szczepionki (25 proc.)" – podaje CBOS.

Blisko co trzeci niedeklarujący zamiaru zaszczepienia się nie chce się zaszczepić, gdyż w ogóle unika szczepień (30 proc.). Rzadziej pojawiała się argumentacja, że COVID-19 nie jest groźną chorobą (11 proc.), że szczepionka może być zbyt droga (6 proc.) oraz że już się przeszło zakażenie wirusem SARS-CoV-2 (4 proc.).

Obawy dotyczące skutków ubocznych, jakie może wywoływać nowa szczepionka, częściej zgłaszane są przez kobiety niż mężczyzn (73 proc. wobec 65 proc.), młodszych respondentów ‒ poniżej 45 lat (71-77 proc., zależnie od kategorii), lepiej wykształconych (76 proc. absolwentów wyższych uczelni) oraz ankietowanych z gospodarstw domowych o dochodach na osobę wynoszących co najmniej 3000 zł (82 proc.).

Obawy związane z brakiem skuteczności szczepionki częściej wyrażane są przez mieszkańców dużych (33 proc.) i największych miast (37 proc.), lepiej wykształconych (32 proc. absolwentów wyższych uczelni), respondentów w wieku 45-54 lata (37 proc.) i ankietowanych z gospodarstw domowych o dochodach per capita wynoszących co najmniej 3000 zł (39 proc.).

Z kolei unikanie w ogóle szczepień częściej deklarują starsi respondenci, a najczęściej w wieku 55-64 lata (46 proc.), mieszkający w mniejszych miastach i na wsiach (37 proc. mieszkańców wsi), z wykształceniem zasadniczym zawodowym (41proc.), o dochodach per capita w gospodarstwie domowym wynoszących od 1000 zł do 1999 zł (32-33 proc zależnie od kategorii).

W porównaniu z wynikami badań z lat ubiegłych, realizowanymi również w pierwszej połowie listopada, odsetek badanych, którzy zaszczepili się przeciwko grypie w danym sezonie, praktycznie się nie zmienił (6 proc.), ale zwiększył się odsetek badanych deklarujących zamiar zaszczepienia się jeszcze przeciwko tej chorobie (z 7 proc. do 14 proc. w stosunku do 2016 r.).

Badania pokazały, że co czternasty ankietowany zadeklarował, że w ostatnich pięciu latach szczepił się przeciwko grypie w każdym sezonie (7 proc.), a co dziewiąty robił to nieregularnie (11 proc.).

"Osoby deklarujące zamiar zaszczepienia się przeciw COVID-19 są jak na razie w mniejszości. Nieco więcej niż co trzeci dorosły Polak chciałby zaszczepić się przeciw tej chorobie, gdyby dostępna była szczepionka, a blisko połowa nie zamierza tego robić" – podaje CBOS.

Komentarze (26)

Wywrotowiec
2020-12-05 08:09:18
3 13
Ta mniemama plandemia najbardziej wyraziście pokazała że przynajmniej w naszym kraju, oczywiście jezeli wierzyć sondażom wykształcenie nie idzie w parze z rozumem. Osobiście uważam że każdy kto umie czytać i pisać ze zrozumieniem nigdy dobrowolnie nie podda się eksperymetowi który państwo, za nasze pieniądze chce nam zafundować.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-12-05 08:27:40
2 2
@Wywrotowiec Podobnie jak Ty już dawno temu doszłam do wniosku, iż wykształcenie nie idzie w parze UCZCIWOŚCIĄ.
Moje doświadczenia życiowe w tym praca z naukowcami to potwierdzają.
Te szczepienia są EKSPERYMENTEM MEDYCZNYM gdyż zmieniają one materiał genetyczny ludzi.

Jeśli BEZ RZETELNEJ WIEDZY i PISEMNEJ zgody człowieka PROPONUJE SIĘ IM SZCZEPIĆ I TO W WYMIARZE KRAJU, krajow, jako globalne zdarzenie to niewążtpliwie mamy do czynienia ze ZBROBNIĄ PRZECIWKO LOUDZKOŚCI, a wszyscy zaangażowani w jej propagowanie, dopuszczenie na runek, ich zakup za pożyc zene pieniądze, które obciążają finansowo podatników, są POTENCJALNYMI ZBRODNIARZAMI, PSYCHOPATAMI.

Tak bez szczelni, psychopatyczni ludzie BĘDĄ OSĄDZENI, gdyż zbrodnie przeciwko ludzkości NIE PRZEDAWNIAJĄ SIĘ. !
poprzednich ZBRODNIARZY WOJENNYCH ukryto i przejęli ich jako nazistowskich naukowców, USA, sowieci , IKRYLI ICH W
Odpowiedz
konto usunięte
2020-12-05 08:45:41
2 2
ukryli ich W Argentynie, Paragwaju, I W WOJSKOWYCH BAZACH na kole podbiegunowym.
NAZISTOWSKICH, ZBRODNICZYCH naukowców przejęto w operacji "paper clip" i tacy psychopaci oraz ich banksterscy sponsorzy są członkami największych koncernów farmaceutycznych na świecie i to oni produkują te badziewia zwane szczepionkami i preparatami medycznymi. !!

szystkich PSYCHOPATÓW , demonicznych gadów już niszczy energia OBUDZONYCH LUDZI.
Gady zdychają ale zanim wszystkie umrą chcą za sobą pociągnąć wielkie rzesze ludzkich istnień.............

GADY to SA WŚRÓD najbogatszych demonicznych rodzin w tym te królewskie , illuminati na najwyższych stopniach....

Gady przeniosły swoją energię panicznego strachu przed swoim końcem na ludzi stąd ta rzekoma PLANdemia.
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-zbrodnicze-eksperymenty-medyczne-w-stutthof-sledztwo-umorzon,nId,2459302

"Jako Słowianie wszyscy jesteśmy królikami doświadczalnymi również dla zachodnich korporacji farmaceutyczno-biotechnologicznych, które (jak np. Bayer) są prostą kontynuacją eksperymentów medycznych dokonywanych na Słowianach już w latach 40.
XX w. (znany współczesny producent leków Bayer AG wywodzi się wprost z pracującego dla KL Auschwitz chemiczno-farmaceutycznego kartelu IG Farben). W trakcie 2.


wojny światowej Bayer jako część IG Farben uczestniczył w zbrodniach wojennych na słowiańskiej ludności cywilnej.
Teraz Bayer przejął największego na świecie biotechnologicznego giganta od GMO, słynnego truciciela i ludobójcę – kartel Monsanto.
Polacy, jak widzimy, do dziś jesteśmy królikami doświadczalnymi w wielkim antysłowiańskim biotechnologicznym eksperymencie (poprzez regularne używanie wobec Polaków broni biologicznej) prowadzonym przez pracujący dla KL Auschwitz kartel Bayer.

"Tajne Archiwum Watykańskie, czyli Wielka Pobudka Słowian "
Powinni Nas nazwać SŁAWIANAMI a nie Słowianami, bo ta druga nazwa pochodzi od słowa niewolnicy. (slave)


https://tajnearchiwumwatykanskie.wordpress.com/tag/zbrodnie-przeciwko-ludzkosci/

"JAPONIA - HISTORIA POTWORNEGO LUDOBÓJSTWA KTÓRE JEST PRZEMILCZANE. NAJWIĘKSZE KŁAMSTWO HISTORYCZNE ? "
https://www.youtube.com/watch?v=QN8yPIZgi4g&ab_channel=Nwk24-PortalInformacyjny

KONIEC REPTILIAN( gadów wśród tzw. elit światowych, krajowych) : .............

"TERESA Z ISTOTĄ NR II - OJCIEC NIEBIESKI STWÓRCA WYZWALA ZIEMIĘ - KONIEC REPTILIAN. :
https://www.youtube.com/watch?v=f0C-0NdaqVc&ab_channel=Nwk24-PortalInformacyjny

No to LUDZKOŚĆ odżyje po ich zagładzie. do której samio doprowadzili.

;-))

Odpowiedz
mikos
2020-12-05 08:56:09
2 9
No i prawidłowo że Polacy Nie mają takiego zamiaru się szczepić jak można sobie dać wstrzyknąć jakieś gówno do organizmu to chyba trzeba być jakims szalencem lub niepoczytalnym umysłowo żeby pozwolić na coś takiego!
Odpowiedz
34607szczawa
2020-12-05 09:04:28
1 1
PiS się przygotował na takich:

Art. 36. [Zastosowanie środków przymusu bezpośredniego]
1. Wobec osoby, która nie poddaje się obowiązkowi szczepienia, badaniom sanitarno-epidemiologicznym, zabiegom sanitarnym, kwarantannie lub izolacji obowiązkowej hospitalizacji, a u której podejrzewa się lub rozpoznano chorobę szczególnie niebezpieczną i wysoce zakaźną, stanowiącą bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia innych osób, może być zastosowany środek przymusu bezpośredniego polegający na przytrzymywaniu, unieruchomieniu lub przymusowym podaniu leków.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-12-05 09:17:24
1 3
@34507szczawa Ten zapis pochodzi z pisowskiej ustawy której NIE OPUBLIKOWANO w Dzienniku Ustaw, tak?

Skoro jej nie opublikowano to prawnie oznacza to, że jej NIE MA. !!
Są tacy, którzy twierdzą, że taki zapis był już w ustawie z 2008 roku to jest rządów PO-PSL.
Nawet wówczas NIKT nie odważył się zrobić te przymusowe szczepienia a była jak pamiętasz ogłoszona pandemia ptasiej grypy.

Od czasów podpisania przez Polskę traktatu lizbońskiego oddano suwerenność polskiego prawa pod jurysdykcję praw międzynarodowych.
Z kolei prawa międzynarodowe ZABRANIAJĄ siłowych szczepień.
Te wszystkie szuje o tym wiedzą, ale grają na niewiedzy i zastraszaniu LUDZI.

Każdego zbira można zatrzymać, tutaj rola mediów w tej kwestii jest kluczowa.

Zatrzymano szczepienia w 2009 roku to i teraz można to zrobić, do tego potrzebna jest LUDZKA DETERMINACJA, UCZCIWOŚĆ. !
Odpowiedz
zabawny
2020-12-05 09:23:30
1 6
W razie komplikacji po niePRZYMUSOWYM szczepieniu , pacjent zostanie objęty znakomitą opieką lekarską na koszt producenta cudownego specyfiku , a następnie rodzina otrzyma wysokie pośmiertne odszkodowanie ? , nie ? .
Już mam wyrobioną opinię na temat zaszczepienia się , w celu ratowania mojego zdrowia i życia .
Odpowiedz
andi
2020-12-05 09:30:48
1 4
Pożyjemy i zobaczymy jak to będzie z tą frekwencją.
Wystarczy że wznowione zostaną przeloty samolotowe, a poszczególne linie nie wpuszczą na pokład
bez ważnego testu, albo dokumentu potwierdzającego przyjęcie szczepionki.
Oj to frekwencja pójdzie w górę że hej a nie tylko z samolotów korzystamy zbiorowo.

grazynahayes- a co jeśli nie masz racji? a co jeśli skutki uboczne będą niewielkie a ze szczepionek by nie skorzystano a kolejna masa ludzi umrze? Kogo wtedy posądzisz o ludobójstwo?
Na podstawie że szczepionka była a nie podano jej ludziom?
Nie jest to takie proste ani w jedną stronę ani w drugą.
Moim skromnym zdaniem powinna być ogólnie dostępna i dobrowolna a wypisywanie
tu o rozumie, zamożności czy wykształceniu jest nie na miejscu, bo nikt z nas nie ma takiej wiedzy
żeby wziął za to odpowiedzialność.
pozdrawiam
Odpowiedz
34607szczawa
2020-12-05 09:38:31
2 7
Pani Grażyno ma Pani rację. To pokazuje jakie mamy bezprawie i zastraszanie ludzi wszelkimi metodami.
Doczekaliśmy się czasów gdzie możemy tylko bić brawo albo morda w kubeł bo nas zamkną i zniszczą prywatne życie.
Milionowe afery przechodzą bez echa a w tvp jesteśmy światową potęgą haha
Odpowiedz
RAGTIME
2020-12-05 10:03:37
1 2
Same wybitne umysły się uaktywniły w sobotni poranek, mądrego to i dobrze posłuchać,j
Odpowiedz
maat
2020-12-05 10:10:22
0 5
Niestety propaganda zastraszania ludzi wirusem jest skuteczna. Gdy zależało im by ludzi wzajemnie od siebie odizolować, by nie wymieniali się spostrzeżeniami, pokazywano jak jeden człowiek dla drugiego jest niebezpieczny. I co się stało? Niektórzy z domu boją się wychodzić, bo sądzą, że jak ktoś stanie bliżej niż dwa metry, to przekaże zarazę! Teraz chcą "zachęcić" do szczepień więc opowiadają o zgonach,o ponownym zakażeniu i cholera wie co jeszcze wymyślą, jeśli im się frekwencja nie zgodzi....
Odpowiedz
konto usunięte
2020-12-05 10:12:47
0 1
@andy Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z faktu wzajemnych wykluczeń, w swoim komentarzu.
Najpierw twierdzisz iż brak wykonania testów za skutkuje brakiem wstępu do samolotów, a później zaprzeczasz temu pisząc o dobrowolności szczepień.

Widzisz na tym polega te ZAKŁAMANIE o rzekomej dobrowolności szczepień.

Po drugie: jak możesz pisać o rzekomym pozytywnym wpływie szczepionek przeciwko covid skoro NIE PRZESZŁY ONE wymaganej prawej procedur w tym badań klinicznych na zwierzętach i ludziach, a jest to ze względu na wymogi proceduralne , przed wpuszczeniem na rynek. okres minimum 3 lat. !!

Jak możesz twierdzić iż są to szczepionki skoro wirus był stworzony LABORATORYJNIE i od tego czasu zdążył zmutować wielokrotnie co oznacza , iż NIE MA ŻADNYCH szans , aby w tej szczepionce był dokładnie taki samo wirus covid-19 . !!

Ponadto firma , niemiecka , która je wyprodukowała nawet na swoich stronach piszę, iż eksperymentują z RNA i DNA i te czynniki zmieniające ludzkie DNA są w tych szczepionkach. !!

W ścisłym tego słowa znaczeniu są to medyczne eksperymenty, które są ZABRONIONE PRAWEM. !!

"Szczepionka na C/19 zmieni nasze DNA i nas ludzi w bioroboty - Dr Carrie Madej "
https://www.youtube.com/watch?v=VPaM58D46UM&ab_channel=LACHCHWATTV

tutaj masz o tej firmie , która wyprodukowała tę szczepionkę:

" Następnie w 2008 roku rozpoczęli BioNTech, aby skoncentrować się na stosowaniu leków informacyjnych RNA (mRNA) w immunoterapii raka. W przeciwieństwie do tradycyjnych szczepionek, które działają poprzez wprowadzanie do organizmu słabych lub inaktywowanych dawek wirusa lub bakterii, aby układ odpornościowy wytwarzał przeciwciała, szczepionki m-RNA działają poprzez przekazywanie kodu genetycznego do komórek, który mówi im, że wytwarzają białko, które z kolei aktywuje układ odpornościowy."

Kim są ci producenci i jak nazywa się firma:

"Nadzieje świata pokładano w młodej niemieckiej firmie biotechnologicznej w tym tygodniu, kiedy BioNTech ( BNTX ) i jej amerykański partner Pfizer ( PFE )"

Jak sam widzisz nie ma to niczego wspólnego z tradycyjną szczepionką jest to BIOTECHNOLOGIA. !!
Medyczny eksperyment zmieniający LUDZI w bioroboty. !!
Naspisaleś mi tak:


"grazynahayes- a co jeśli nie masz racji? a co jeśli skutki uboczne będą niewielkie a ze szczepionek by nie skorzystano a kolejna masa ludzi umrze? Kogo wtedy posądzisz o ludobójstwo?"

Masz teraz odpowiedz, !
Heśli czlowiek , istota ludzka przestanie istnieć i przeksztalcony zostanie w biorobota w sztuczną inteligerncję sterowaną przez psychopatów to o jakim ratowaniu ludzi piszesz?

To może być LUDOBÓJSTWO w nowym technologicznym znaczeniu. !!


Tym tematem biotechnologii interesuje się od dawna i studiuje ten temat ,
Mogę tutaj Wam wkleić setki artykułów o tej niebezpieczniej technologii.
Niebezpiecznej bo w rękach psychopatów takich np Bill Gates oskarżonego o ludobójstwo w Indiach.

Bil, Gates , który sam twierdzi iż nazistowski dr. Mandel jest jego bohaterem.

O czym Ty piszesz??
Odpowiedz
niski
2020-12-05 10:30:34
0 1
zawsze jak poczytam grażynkę z rana to humor mi się poprawia.
Odpowiedz
andi
2020-12-05 10:37:07
1 1
@grazynahayes
Zwolnij trochę bo się rozbijesz o tego Twojego biorobota tu Twój cyt. ("Medyczny eksperyment zmieniający LUDZI w bioroboty.") ;)
Nie będę tego komentował bo ja jestem z innej bajki a takich filmów nie oglądam ;)
Co do twojego zarzutu że sam się wykluczam, to proponuję jeszcze raz przeczytać ze zrozumieniem i trochę wolniej.
Otóż o wejściu do samolotu pisałem jak może się stać...
a o szczepionce dobrowolnej - jakie jest moje zdanie na koniec!!!
A reszty chaotyzmu nie chce mi się czytać ani komentować, a poza tym jestem w pracy i nie mam czasu.
Odpowiedz
konto usunięte
2020-12-05 10:46:10
0 1
"DR CARRIE MADEJ PILNIE OSTRZEGA PRZED POJAWIENIEM SIĘ DARPA HYDROGEL W SZCZEPIONKACH COVID, CAŁKOWITA KONTROLA NAD LUDŹMI POPRZEZ SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ "

"Większość z tych technologii, które zyskały pozytywne relacje w mediach dzięki Covid-19, zostały opracowane kilka lat temu. Obejmują one platformy finansowane przez DARPA używane do produkcji szczepionek DNA i RNA, klas szczepionek, które nigdy nie zostały zatwierdzone do użytku u ludzi w USA i obejmują wstrzykiwanie obcego materiału genetycznego do ludzkiego ciała. Warto zauważyć, że jest to właśnie ta klasa szczepionek, obecnie produkowana przez firmy współpracujące z DARPA, którą miliarder i globalny „filantrop” Bill Gates, jak zapewnił niedawno, jest „ najbardziej podekscytowany””W stosunku do innych kandydatów na szczepionkę Covid-19. Jednak kluczowe aspekty dotyczące tych szczepionek i innych inicjatyw „zdrowotnych” DARPA zostały pominięte w tych ostatnich pozytywnych raportach, prawdopodobnie dlatego, że zapewniają one wgląd w to, co jest prawdopodobnie najmroczniejszym programem agencji. "

https://coronanews123.wordpress.com/2020/07/20/dr-carrie-madej-urgently-warns-against-coming-darpa-hydrogel-in-covid-vaccines-total-control-of-humans-through-ai/

DEFINICJA DARPA Co to znaczy DARPA: DARPA (U.S. Departament of Defense Advanced Research Project Agency) - organizacja rządowa Stanów Zjednoczonych która rozpoczęła prace nad protokołem TCP/IP i siecią ARPAnet, która stała się protoplastą Internetu

Więcej na: https://programista-it.pl/komputer/darpa.aspx

Wystarczy?

Odpowiedz
mnimitz
2020-12-05 11:21:21
3 4
jeżeli będzie dostępna szczepionka to się zaszczepię
chociaż nikogo nie będę przekonywał, że tak powinien zrobić ... jest mi całkowicie obojętne co robią inni ludzie jeżeli to nie ma wpływu na moje życie
zmuszanie do szczepienia uważam za zupełnie nieuzasadnione
ale na przykład brak zgody na przyjęcie do szpitala bez udokumentowanego szczepienia ... jak najbardziej
nie jesteś zaszczepiony lecz się w prywatnych szpitalach za odpowiednią opłatą (oprócz bezpośredniego zagrożenia życia)
taki system zresztą funkcjonuje już dzisiaj ...
nie masz szczepienia na WZW typ B szpital nie wykona operacji (sam tego doświadczyłem)
zresztą do dzisiaj
Odpowiedz
Jaworina
2020-12-05 12:47:45
0 0
to dobra informacja dla spadkobierców, ZUS, KK oraz zakładów pogrzebowych. nie biorąc pod uwagę że oni mogą zarażać innych. ale na tym łez padole zawsze mądrzy cierpieli przez mówiąc litościwie przez "mądrych inaczej "
Odpowiedz
konto usunięte
2020-12-05 17:47:35
0 0
mnimnitz - wzw B się przenosi przez krew. dlatego to szczepienie jest konieczne do operacji.

Odpowiedz
mnimitz
2020-12-05 19:19:22
1 0
ale jakie to ma znaczenie... chodzi o zasadę
Odpowiedz
jaga90
2020-12-05 19:41:41
0 4
Nigdy nie byłam zwolenniczką szczepień, myślę że te podstawowe szczepienia są potrzebne, natomiast co do reszty mam zawsze wątpliwości i ciekawa bardzo jestem czy media tak oficjalnie i szczegółowo będą podawać statystyki i objawy tych osób, które będą mieć negatywne skutki szczepionki na covid
Odpowiedz
bigi18
2020-12-06 10:36:44
0 1
Moim skromnym zdaniem to po co się szczepic na ,,chorobe" którą 80% społeczeństwa przechodzi bez objawów? Co smieszniejsze to znam przypadek gdzie jedno z małżonków miało pozytywny wynik pcr a drugie negatywny, przy czym cały czas że sobą normalnie obcowali. I w co tu wierzyć? W cudowne testy? Czy w super zarazalnosc wirusa? Ja i moi bliscy mamy wirusa za sobą, więc wiem co mówię. Nikomu nic poważnego się nie działo. A lacznie bylo nas ok 30-40 osób, w każdym przedziale wiekowym. Gdyby nie przymusowy test u kilku członków rodziny nie wiedzielibysmy że mamy koronawirusa! A gdzie w tym roku normalna grypa, czy angina czy zapalenie płuc? Kto chce niech się szczepu. Ja na pewno nie będę ryzykowal ingerencja w dna, przeciwko chorobie którą wszyscy moi bliscy i znajomi przeszli bez większych problemów. Na grypę też się nigdy nie szczepilem.
Odpowiedz
jacklondon
2020-12-06 17:02:24
0 2
@bigi18 - piszesz że 80% ludzi przechodzi wirusa bez objawowego - to prawie tyle ile wynosi skuteczność tej szczepionki:) To po cholerę się szczepić, po co tak na nas naciskają i ciągle o tym trąbią... Ludzi czy nie zapala wam się czerwona lampka, że szczepionka, która została opracowana w pół roku ma być szeroko rozpowszechniona. W dodatku koncern nie bierze odpowiedzialności za ewentualne powikłania, a lekarz przez ustawę "covidową" nie ponosi odpowiedzialności za błędy medyczne. Polaku...czy Ty jesteś skończonym baranem by dać na sobie eksperymentować..?
Odpowiedz
rysio68
2020-12-06 19:58:48
0 1
Pyta szczur laboratoryjny drugiego szczura:
-Zaszczepisz się na kowid? jest już szczepionka.
Drugi mu odpowiada:
-Masz mnie za idiotę? Przecież ta szczepionka nie przeszła jeszcze testów na ludziach...
Odpowiedz
daglas
2020-12-07 23:21:29
0 0
Wielcy' tego świata, w przyszłości prawdopodobnie będą w stanie przejąć i zaprogramować świadomość, ale NIGDY nie przejmą władzy nad duszą.
Dusza jest od Boga i dlatego jest nieśmiertelna.
Dzięki duszy jesteśmy Ludźmi, na obraz i podobieństwo Stwórcy.
Żadna pseudo wielkość tego nie zmieni.
BÓG jest światłością

William „Bill” Henry Gates III jest ... tylko nicością
Odpowiedz
daglas
2020-12-07 23:26:11
0 0
nicością
Odpowiedz
daglas
2020-12-07 23:40:27
0 0
I jakkolwiek apokaliptycznie by to zabrzbmiało, to Qrwa, współczuję nam wszystkim.
Zanim nastąpi sprawiedliwość, to jeszcze niejedno przeżyjemy
... na początek szczipienia.
Odpowiedz
Zgłoszenie komentarza
Komentarz który zgłaszasz:
"Blisko połowa Polaków nie zamierza się zaszczepić"
Komentarz który zgłaszasz:
Adres
Pole nie możę być puste
Powód zgłoszenia
Pole nie możę być puste
Anuluj
Dodaj odpowiedź do komentarza:
Anuluj

Może Cię zaciekawić

Sport

Pozostałe

Twój news: przyślij do nas zdjęcia lub film na [email protected]